לפיד מגלה: הרגע בו הבנתי שצריך להחליף את ביבי - סרוגים

לפיד מגלה: הרגע בו הבנתי שצריך להחליף את ביבי

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' תוקף את נתניהו, מסביר למה לא יחבור לגוש השמאל ומגלה: זה הרגע בו הבנתי שצריך להחליף את נתניהו: "אני אנהל את זה טוב יותר"

לפיד מגלה: הרגע בו הבנתי שצריך להחליף את ביבי
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, שכבר הצהיר כי בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה מול בנימין נתניהו, מנפץ את אשליות השמאל לגוש חוסם נגד ראש הממשלה ומצהיר כי הוא לא יהיה שותף למהלך שכזה.

"לא שייך למפלגת 'רק לא נתניהו'"

בראיון ל'חדשות סוף השבוע' בערוץ 2 הצהיר לפיד כי "לא יהיה גוש". לדבריו: "אני לא אפריע לשמאל לעשות גוש, אם הם רוצים שיעשו גוש. אנחנו לא בשמאל, אנחנו מפלגת מרכז, ולפיכך לא נעשה איתם גוש".

לפיד עקץ את ראשי מפלגות השמאל ואמר כי כל המניע שלהם הוא 'רק לא נתניהו': "אם אנשים חושבים אחרת ומתנהלים אחרת, אין שום סיבה שהם יחברו רק בגלל סיבות פוליטיות. אני לא נכנסתי לפוליטיקה בשביל ה'רק לא נתניהו'. יש לנו ערכים, יש לנו שאיפות לגבי מדינת ישראל".

"אנהל יותר טוב מנתניהו"

לפיד גילה גם מהו הרגע בו הבין שצריך להחליף את נתניהו. לדבריו, זה היה "בקבינט צוק איתן, כשהסתכלתי על כולנו בתוך צומת מאוד עוצמתי של קבלת החלטות". לפיד הבהיר כי "זה גם מחלק מאוד פשוט, מי שומר על קור רוח, מי יודע לקבל החלטות, מי מבין את כל רוחב הסיטואציה ומי לא. אני אוכל לנהל את זה טוב יותר".

לפיד התייחס גם לרצון העז להחליף את נתניהו ולא הכחיש גם גם מניעים אישיים מצויים שם: "זה גם עניין פרסונלי", הודה לפיד. "הוא עובד לבד, אי אפשר לנהל מדינה כמו ישראל לבד, היו תקופות שהיו סביבו אנשים יותר חזקים, אין כבר".

מדבר המון עם יעלון

לפיד התייחס גם להיערכות לבחירות הבאות ועל הדיווחים כי הוא ומשה (בוגי) יעלון משתפים פעולה באופן רציף: "אני מדבר עם כל המערכת הפוליטית", אמר לפיד. "אני מדבר עם בוגי הרבה, יש בינינו הרבה דברים משותפים, כמו תפיסת העולם. הוא איש שאני מאוד מעריך, ואנחנו נמשיך לדבר עד הבחירות".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "הביקורת החלולה של לפיד על ראש הממשלה נתניהו לגבי מבצע 'צוק איתן' מתנפצת אל מול המחמאות שלפיד עצמו הרעיף ב-7 באוגוסט 2014 על ניהול המבצע על ידי ראש הממשלה: 'הקבינט נהג באחריות וניהל את המבצע כמו שצריך', אמר לפיד בזמנו. ומי בדיוק ניהל את הקבינט?! הניסיון של לפיד, שנכשל לחלוטין כשר אוצר, להתחזות לבעל יכולות ניהוליות מגוחך כמעט כמו ניסיונותיו להסתיר את עמדותיו השמאליות והאנטי דתיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
החלפה
ליכוד מתון | 26-06-2017 10:01
אני מקווה שסוף סוף יהיה מהפך ולפיד היה ראש הממשלה בהצלחהההההה ליש עתיד
2
לפיד
ח. חיים | 24-11-2017 9:34
לפיד עוד כמה אגרופים תקבל עד שתבין שאינך מתאים לזירות.