הרב לאו מגבה את רב מכבי האש המתפטר - סרוגים

הרב לאו מגבה את רב מכבי האש המתפטר

הרב הראשי לנציב כבאות והצלה: "מדוע כל הגופים בישראל האמונים על בטחון המדינה והציבור פועלים במסגרת ההלכה, ורק שירותי כבאות והצלה חריגים?"

author-image
הרב לאו מגבה את רב מכבי האש המתפטר
  (צילום: שלומי כהן/פלאש90)

פרשיית התפטרות הרב מנחם פרל, רב שירותי הכבאות מקבלת תפנית כשהרב הראשי לישראל הרב דוד לאו מגבה את הרב פרל ופונה במכתב נוקב אל נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי.

היום (ה') פרסמנו בסרוגים את מכתב ההתפטרות המלא של הרב מנחם פרל אותו הגיש לפני ימים ספורים למפקד שירותי כבאות והצלה רב טפסר דוד שמחי, בשל זלזול מתמשך לדבריו, בצרכי הדת מצד הרשות לכבאות והצלה, ופגיעה בלוחמי האש הדתיים, החרדים ושומרי המסורת וכן על כך שבשירותי הכבאות ישנו איסור גורף לגדל זקנים מטעמי דת.

למכתב ההתפטרות המלא של הרב פרל – לחצו כאן

עוד הלין הרב פרל כי מפקדי רשות הכבאות לא שיתפו פעולה עם הרב פרל בכל הנוגע להקפדה על שמירת שבת בתחנות הכיבוי, לאור כל זאת הודיע הרב פרל שהוא אינו יכול לשאת באחריות על התחום הרבנות ברשות לכבאות והצלה, ולכן הוא פורש מתפקידו.

בעקבות התפטרותו פנה היום הרב לאו במכתב נוקב אל נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, בו הוא מביע פליאה "מדוע כל הגופים בישראל האמונים על בטחון המדינה והציבור פועלים במסגרת ההלכה, ורק שירותי כבאות והצלה חריגים"?

הרב הראשי מוסיף וכותב: אני מודע היטב לאחריות שמוטלת על כתפיך, ומוקיר את מאמציך ואת לוחמיך, אבל מניסיוני ניתן לשלב גם את ענייני ההלכה במסגרת הפעילות

אשמח להיפגש עמך בהקדם על מנת ליצור תשתית בו תפעל הרשות לכיבוי והצלה בשיתוף עם הרבנות הראשית לישראל ותיתן מענה ראוי לדברים אלו, זאת במגמה לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי צריך רב בשרותי כבאות?
יוסי | 21-06-2017 18:19
מוזר. מי בכלל צריך שם רב? האם לכל משרד ממשלתי או חברה ממשלתית צריך שיהיה רב? האם למגן דוד יש רב? מתי נבין שאולי בכלל עיקרי היהדות ישמרו יותר ללא רבנים מלווים?
נכון.כשמציבים רב אז הדת היא באחריות
| 21-06-2017 20:07
הרב .הרב שומר והאחרים רק נגררים.הגיע הזמן שכל יהודי יקח אחריות לקיום המצוות שלו ויתחבר לקב"ה.התורה והדת היא לעם ולא לתקנים.ללמד את העם להתבודד ולעבוד בכל לב את הקב"ה הטוב והמטיב.
2
טעות בכתובת
משה | 21-06-2017 21:35
הרב לאו צריך לפנות לשר לבטחון פנים הממונה על כיבוי האש ולא לרמה מקצועית,