מתקפה חריפה נגד המיזם של 'הידברות': "נורא ואיום" - סרוגים

מתקפה חריפה נגד המיזם של 'הידברות': "נורא ואיום"

הרב בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה נגד מיזם הטלויזיה של הארגון החרדי 'הידברות'. תגובת הארגון: "הציגו לרב נתונים שגויים"

author-image
מתקפה חריפה נגד המיזם של 'הידברות': "נורא ואיום"
  (צילום: Yaacov Cohen/FLASH90)

הרב בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה נגד מיזם הטלויזיה של הארגון החרדי 'הידברות'.

בשיעורו השבועי שהובא באתר החרדי 'כיכר השבת', אמר הרב מוצפי: "כל אחד עושה מה שרוצה. הדור הזה נהיה פרוץ לחלוטין".

"חוצפה ועזות מצח"

לדבריו: "הנה עכשיו באו איזה ארגון מסוים, והתחילו לפרסם בחוצפה, בעזות מצח, טלוויזיות בבתים!, ואתה תתקשר לפלוני והוא יבוא להתקין לך בבית. והוא אומר במסווה של 'להשמיע דברי תורה', בטלוויזיה הזו אתה יכול לראות כל מיני מראות אסורות!, תראו לאן הגענו. והוא כותב לך למעלה באדום 'כשר למהדרין'".

הרב מוצפי התייחס לתכנים בערוץ של 'הידברות' ואמר: "מה הם יושבים שם בטלוויזיה הזו? מה הם מראים? יום אחד הראה לי, הביא לי לבית את הדיסק. מראים שם אשה אירופית, חובשת פאה נוכרית-בלונדינית, והיא נותנת הרצאה על שלום בית וחינוך ילדים. אוי לעיניים שכך רואות! זאת האשה יכולה לתת לי הדרכה אי להתנהג בבית? מה קרה לנו? השתגענו?".

"מדברים כל מיני שטויות"

הרב מוצפי יצא גם נגד המרצים של 'הידברות' ואמר: "מדברים הרצאות, כל מיני הרצאות של שטויות. חסר? תצטט את רבנו בחיי, צטט את 'צרור המור' והגאון מוילנא. הוא מדבר מהראש שלו. אני לא יודע מה הוא אכל ומה הוא שתה ומתחיל לקשקש. עושה עם הידיים. מלמדים אותם איך לעשות. להבדיל, זה מהנצרות העתיקו. שם מלמדים את הכמרים לעשות ככה בידיים. התורה שלנו לא צריכה את זה. מי היה הרב הראשון שלנו? משה רבינו, כבד פה וכבד לשון. התורה שלנו לא צריכה שיווק ופרסומות".

בארגון 'הידברות' מסרו אתמול בתגובה לדיווח כפי שהובא 'בכיכר השבת' כי "לאחר נתונים שגויים שנתנו לרב מוצפי ברור שהרב יתנגד, אבל אם היו נותנים לרב את הנתונים הנכונים שזה לא למגזר החרדי וזה נטו למגזר מתחזק שרוצה להוציא את הטלוויזיה, הרב היה מעודד זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
דווקא אנו נהנים מאד מערוץ הידברות
נאוה | 20-06-2017 20:18
וזה עוזר גם להרבה חילונים להבין את הדת בצורה השפויה ביותר. וגם נהנים מעלון השבת הידברות שמופץ בבתי הכנסת וגם אצלנו ..
2
הידברות פעילות מבורכת
רויטל | 20-06-2017 20:19
רוצה לחזק את ארגון הדברות על כלל מתנדביו ורבניו שעושים עבודת קודש לשם שמיים בכדי לחזק אותנו ולהפיץ בכל בית שאינו חרדי את אהבת ישראל וחסדי השם. עלו והצליחו.
3
גם הרבנים מדברים שטיות. ברדיו בכאן
| 21-06-2017 0:24
מורשת לפעמים מעלים רבנים שמדברים הבלים ואנחנו צריכים לסבול. בקשר להדברות. אנשים חילונים שמחזיקים טלוויזיה פותחים לפעמים גם את ערוץ הדברות וזה טוב מאוד בשבילם.
4
ארץ אוכלת יושביה. ביקורת בונה.
אחי | 21-06-2017 7:07
5
יישר כח לרב. תגובת הארגון היא שיא החוצפה.
ציוני דתי | 21-06-2017 8:58
.
6
כל הצרות שיש לעם ישראל אך ורק בגלל גזירת הגיוס, ואנו אי
כל הצרות שיש לעם ישראל אך ורק בגלל גזירת הגיוס | 21-06-2017 10:57
אנו אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים
מדוע חרדי מסתובב באתר הזה
ד | 22-06-2017 16:58
אין לך מה לעשות רק למוע דברים שאתה נגדם !!?? משעמם לך!!
7
כשבלונדינית אירופית תתרום לו הוא יתן לה לדבר חופשי...
נדב | 21-06-2017 18:17
רק כסף מדבר
תתבייש לך על איך שאתה מדבר על תלמיד חכם.
א | 04-12-2017 7:10
ואין אפילו האשמות נגדו.
אסור לבזות תלמידי חכמים
ח | 15-08-2017 14:11
אמר רב יהודה אמר רב: ``כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו
הכלב נדב קשקש בזנבו
זואולוג ווטרינר | 21-06-2017 22:10
8
כך הוא חושב- אז מה?
יוסי | 21-06-2017 18:34
אלו דברים שאין להם שיעור- כך חושבים רבנים וזו זכותם. לשמוע להם- סיפור אחר, כל אחד לפי דרכו בחיים. מה רע שיש מתריעים בעידן הנוכחי? הם לא מסייעים דבר לאף אחד אבל חשוב לשמוע אותם, וכל אחד יחשוב מה שירצה. היום כולם רואים אינטרנט, גם החרדים. לעולם יהא אדם - בסתר, וגם בגלוי. מי יודע מה בסתר רואה אדם? חשוב שיש מתריע בשער - למה לא?
צודק.לא לגלוש לדברים אסורים.אבל
| 25-06-2017 3:38
בגלל זה לא צריך להפסיק לחיות.
9
בוא וראו, כיצד מדברים כפירה ...
נחום | 25-06-2017 17:01
ראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק מרח' פרס ירושלם שידוע בהתנגדותו העזה למי שהוא מכנה "הקנאים החדשים" ולהתנגדותו לכל דבר שבקדושה, - נשא בשבת דבריו בענייני דיומא ופרשת השבוע בפני תלמידיו ותלמידי אביו, ועמד בדבריו על אחד ההבדלים בין משה רבנו לקורח. "משה רבנו נשאר במקומו עם האמת שלו. וקורח רץ לשכנע. והנה באלול תשע"ב, מספר ימים לפני ראש השנה תשע"ג הייתי אצל מו"ר רבינו הגדול, שר התורה דודו של הר"י, ה"ה הגאון הצדיק רבי משולם דוד הלוי סאלאווייצ'יק שליט"א. ודיבר עמי בענייני הציבור. כאשר סיימנו לדבר וקמתי ללכת. וכאשר כבר עמדתי ללכת, אחז רבי משולם דוד הלוי בזרועי ואמר לי: אני חושש מאד שמתקרב יום דין קשה מאד מאד. אני אומר לך שהמצב נורא ואיום. המצב מפחיד נורא. המצב נורא ואיום. ברוחניות ובגשמיות. בגשמיות: הנה כל משנאיך נשאו ראש. הם מדברים אותם דיבורים שדיבר ממש היטלר לפני השואה. אתם קולטים? הנה כל משנאיך נשאו ראש. הם מדברים אותם דיבורים שדיבר ממש היטלר לפני השואה. שוב ... הנה כל משנאיך נשאו ראש. פשוט כמו רוח הקודש דיבר... ועכשיו אם בארזים נפלה שלהבת וכו' הנה זה מה שקורה לחברה אשר התורה היא לה קרדום לחפור בה, לכן ידברו ליצנות כמו קרח, ואת כל הישרה יעקשו כפי שאמר הנביא מיכה, והבטלה מגיעה עד גדולי הדור, והיא אם כל חטאת, רק חבל על הילדים הרכים שעתידים לגדול לחברה בזויה כזו מחברת בריסק רח' פרס. אוי לאוזניים שכך שומעות. דברים כאלו שהראש ישיבה אמר צריך להשתיק ולא לפרסם, והפרט שנראה שהאיש הזה מדבר נגד גדולי ישראל. תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח. רבות מחשבות בלב איש ועצת ד׳ היא תקום האם מישהו יכול להבין את הדברים האלו? במקום לדון בגופו של ענין, אם יש כאן גזירת גיוס השמד והזימה, או לא, מוצץ לו מן האצבע איזה הוכחה רדודה לחלוטין, שאין בה שום דמיון אלא רצון הכפשה יצרי. אל תתיחסו לעוד חולה נפש כזה. עליו כתיב והשוחד יעוור עיני חכמים. והגאון הצדיק הרב סנדר ארלנגר שליט"א כבר יצא במתקפה חסרת תקדים נגדו וכינה אותו "לץ" "רשע" ועמליקי. אבל לא אלמן ישראל, ובבית בריסק ישנם עוד הרבה דעות, כגון דודו מרן הגאון ר' מאיר הלוי סאלאווייציק זצוק"ל שתמך בפלג שהם נגד גזירת הגיוס, וכן ראש הישיבה החדש הבן של מרן הגר"מ הלוי ז"ל ידוע כתומך רשמי בפלג. כך שצריך לזכור שמרן הגאון אברהם יישוע בכלל אינו מייצג בעניין את דעת בית בריסק, רק את דעתו האישית. ואדרבה מסתבר שרוב רבני ובית בריסק דווקא תומכים בפלג הירושלמי.