השרה שקד נפגשה עם השחקנית היהודייה מרלי מטלין - סרוגים

השרה שקד נפגשה עם השחקנית היהודייה מרלי מטלין

השחקנית החירשת מרלי מטלין, המוכרת כאישה הצעירה ביותר שזכתה באוסקר הגיעה לביקור בישראל במסגרת פעילות של קרן משפחת רודרמן. כחלק מהביקור נפגשה הבוקר עם שרת המשפטים איילת שקד

author-image
השרה שקד נפגשה עם השחקנית היהודייה מרלי מטלין
  השרה שקד עם השחקנית מרלי מטלין (צילום: דוברות השרה)

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה הבוקר עם השחקנית האמריקאית מרלי מטלין, המוכרת מתפקידה בסרט "ילדים חורגים לאלוהים" שעבורו זכתה גם בפרס האוסקר.
מטלין הגיעה לביקור בישראל בחסות קרן רודמן, אשר בחר להעניק לה את פרס מרטון רודרמן על תרומתה לקידום שילוב של אנשים עם מוגבלות בהוליווד. מדובר בביקור הראשון בישראל של השחקנית בעלת קשיי השמיעה.

"להיות בישראל זו חוויה מיוחדת עבורי כי גדלתי בשיקגו בבית יהודי" אמרה מטלין לשקד. "יש לי כאן משפחה ענפה שלא פגשתי מעולם, כך שסוף סוף נוצרה לי ההזדמנות לפגוש אותם"
במהלך הפגישה השניים דיברו על חשיבות ההכלה והשילוב החברתי של אנשים עם מוגבלויות. "להיות חירש זה יוצא דופן מאד בעולם השעשועים. הוכחתי שאנשים חרשים יכולים לשחק. אני רוצה להעביר מסר לאנשים הסובלים ממחסומים שונים שזה יכול לקרות לכל אחד" אמרה מטלין, שאיבדה את שמיעתה בגיל שנה וחצי. "בארה"ב, מכל התפקידים בטלוויזיה שמארחים בעלי מוגבלויות- רק 5 אחוז משוחקים באמת על ידי אנשים בעלי מוגבלויות".

בגיל 21 מרלי עשתה היסטוריה כאשר הפכה לאישה החירשת הראשונה שזוכה בפרס האוסקר. "אני הוכחה חיה לכך שאנשים עם מוגבלויות יכולים לכשות מה שהם רוצים, אבל אינני יכולה להיות היחידה שעושה זאת" אמרה מטלין במהלך הפגישה עם השרה שקד. "כיום בארה"ב יש ל 20 אחוז מהקהילה מוגבלויות. צריך ליצור חינוך ויותר אפשרויות תעסוקה עבור בעלי מוגבלות".

על פי דבריה של שרת המשפטים, ישראל נמצאת במקום טוב ביחס לנגישות לבעלי מוגבלויות. " שילוב הוא הפתרון הטוב ביותר לדעתינו" אמרה למטלין. "בשנתיים האחרונות שר החינוך השקיע 2 מיליון שח בכדי לעודד שילוב של בעלי מוגבלויות בבתי ספר. כיום 51 אחוז מהילדים בעלי מוגבלויות משולבים בבתי ספר רגילים. לפני שנה העברנו חוק שחייב להיות ייצוג של 5 אחוז לבעלי מוגבלויות במגזר הציבורי, ו-3 אחוז במגזר העסקי. אנו אף עובדים על הנגשת מבני ציבור שתסתיים עד שנת 2021. נגישות היא רק המדרגה הראשונה- שילוב הוא המיקוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כמה צביעות
רותם | 21-06-2017 22:05
כמה שטויות ומריחה של הסיטואציה. איילת שקד שלא תומכת בבעלי המוגבלויות כאדם שפיו וליבו שווים מעזה להפגש עם שחקנית שהיא שגרירה אמיתית בעולם. האנשים ה"אנונימיים" שפגשה במשך ביקורה הרבה יותר מוערכים ומתאימים לכך.
2
השמדת היהודים
דן | 22-06-2017 10:40
הגויים הריפורמים משמידים את היהודים ואתם שותקים כצאן לטבח, מליוני יהודים נכחדים היום בארצות הברית בהתבוללות, הרבה יותר מכל היהודים שנרצחו ע''י הגרמנים בשואה. מילא אם היו מתאבדים לבד ומתבוללים שם, אבל הם החליטו לבולל גם אתכם כאן בארץ ישראל ע''י מימון והפעלת הקרן הארורה להשמדת ישראל והכחדת היהדות על שלל ארוגני הפשע שלה הממומנים ומופעלים ע''י זרוע הפשע של הקרן שתי''ל. הם כבר חדרו חזק לצה''ל וסירסו אותו, למערכת המשפטית, ובעיקר באקדמיה, תמצאו את השתולים שלהם בכל מקום כולל פרובוקציות בכותל, ובעיקר סיוע לאוייב הערבי, ולאובמה במלחמתם ביהודים. כדאי שתתעוררו יהודים עת לפעול https://youtu.be/OFf9SFkZksw