הרב בזק על סרנה: "סכנה חברתית-מוסרית של ממש" - סרוגים

הרב בזק על סרנה: "סכנה חברתית-מוסרית של ממש"

הרב אמנון בזק יוצא נגד הדרך בה מימן יגאל סרנה את תשלום הקנס שהטיל עליו בית המשפט בתביעת הדיבה של ראש הממשלה נתניהו. "יריקה בפרצופה של מערכת המשפט"

author-image
הרב בזק על סרנה: "סכנה חברתית-מוסרית של ממש"
  (צילום: מוטי קמחי/פלאש90)

הרב אמנון בזק יוצא נגד הדרך בה מימן יגאל סרנה את תשלום הקנס שהטיל עליו בית המשפט בתביעת הדיבה של ראש הממשלה נתניהו.

"העובדה שיגאל סרנה גייס בעזרת קמפיין מימון המונים את תשלום העונש שבית המשפט הטיל עליו בעקבות הוצאת הדיבה על בני הזוג נתניהו, היא יריקה בפרצופה של מערכת המשפט, וסכנה חברתית-מוסרית של ממש."

"תהא דעתו של כל אדם על משפחת נתניהו אשר תהיה, שום חברה לא יכולה לקבל מצב שבו אדם יכול להכפיש אדם אחר בלא שיצטרך להוכיח את טענותיו, והעונש שבית המשפט מצא לנכון להשית על עבירה זו נועד בין היתר להרתיע מהתנהלות כזו בעתיד.

"אולם ברגע שאדם יכול להשתמש במימון המונים כדי לגייס קנסות שהוטלו עליו בעקבות עבירה שנעשית מתוך אג'נדה אידאולוגית, הרי שאין יותר ערך מרתיע בהטלת חיוב ממוני על האדם: כל אחד, ובפרט עיתונאי בעל שם, יוכל למצוא בקלות יחסית חברים לאג'נדה, שיסברו כמותו שהמטרה מקדשת את האמצעים, ויסירו ממנו את הצורך לשלם מחיר על מעשיו, וכך מטרת ההרתעה תנוטרל לחלוטין.", קובע הרב בזק בדברים שכתב בדף הפייסבוק שלו.

115,000 שקל פיצויים לנתניהו

בשבוע שעבר פסק בית המשפט כי עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגאל סרנה ישלם לבני הזוג נתניהו 115 אלף שקלים. התביעה של בני הזוג נתניהו נגד סרנה הוגשה לאחר שהעיתונאי פרסם פוסט בפייסבוק לפיו שיירת ראש הממשלה נעצרה בכביש 1 משום ששרה נתניהו לא רצתה שראש הממשלה יישאר ברכב שבו נסעו יחד.

בני הזוג טענו כי האירוע לא התרחש מעולם וכי מדובר בהוצאת דיבה ותבעו מהעיתונאי 279 אלף שקלים. כמו כן טענו כי סרנה לא פנה אליהם לקבלת תגובה טרם הפרסום, ופרטיותם נפגעה. מנגד טען סרנה שמדובר בתביעת השתקה שנועדה לפגוע בו כלכלית. בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את סרנה בתשלום 60,000 שקלים לראש הממשלה, 40,000 נוספים לרעייתו ועוד 15,000 שקלים על כיסוי הוצאות משפט.

הבוקר השלים סרנה את גיוס מלוא הסכום בעזרת הדסטארט.

הרב בזק מציע: "על מנת למנוע שימוש ציני כזה בעתיד, מן הראוי לחוקק חוק שיאסור על שימוש במימון המונים לצורך גיוס כסף שהושת על נאשם במקרים מסוג זה, כשם שהוא אסור כבר היום בענישה הפלילית. ועד שיחוקק חוק כזה, מוטב שמי שרואה את טובת שלטון החוק לנגד עיניו, ללא קשר לעמדתו הפוליטית, יוקיע את ההתנהלות המחוצפת של סרנה, המזלזלת בסדרי חברה תקינים והשמה ללעג את תפקידו של בית המשפט."

מקורבי נתניהו: "מוטב שסרנה יעשה חשבון נפש"

מקורבי ראש הממשלה מסרו בצהריים: בית המשפט קבע שיגאל סרנה הוציא את דיבת בני הזוג נתניהו וחייב אותו בתשלום פיצויים בסכום תקדימי. אך כנראה שההפסד הצורב לא הצליח להרגיע את האובססיביות החולנית שלו ביחס לזוג נתניהו.

בית המשפט גם קבע במפורש שהאירוע הנטען על ידי סרנה לא אירע מעולם ושמדובר בפרסום זדוני ומכוער שנכתב בלשון ארסית ומשתלחת. מוטב שסרנה יעשה חשבון נפש ויפנים את קביעתו של בית המשפט, או לפחות יקרא את דעתם של רבים מעמיתיו, שכתבו על הבושה הגדולה שגרם להם סרנה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא הבנתי מה לא מוסרי בזה??
ריקה קליין | 20-06-2017 15:51
האם ה- HEADSTART שגייס כסף לרוצח הטיפשי שקרוי אלאור עזריה היה יותר מוסרי??? אם כך למה כבוד הרב לא הגיב אז ??
2
רעיון מצויין עכשיו תור הימין להשתמש בזה
h | 20-06-2017 17:23