מכורים לקפה? לחוקרים יש חדשות מעולות בשבילכם - סרוגים

מכורים לקפה? לחוקרים יש חדשות מעולות בשבילכם

מכורים לקפה? אתם בטוח תשמחו מאוד לשמוע שמחקר חדש גילה קשר ישיר בין צריכה מרובה של קפה או תה צמחים, לסיכוי נמוך משמעותית ללקות באחת מהמחלות המהוות סיבת מוות נפוצה  • קראו עכשיו את המחקר שיעשה לכם את היום

מכורים לקפה? לחוקרים יש חדשות מעולות בשבילכם
  (צילום: שטארסטוק)

יש לא מעט סיבות, למה כדאי לנו להפחית את צריכת הקפה שלנו ביום. אבל הפעם מחקר חדש שפורסם לאחרונה באתר-"Journal of Hepatology" מגלה למה דווקא כדי לנו לא לוותר על הקפה או התה שלנו.

במחקר שערכו חוקרים באוניברסיטת רוטרדם שבהולנד, נמצא קשר ישיר לכך ששתיית קפה ותה עשויה להפחית באופן משמעותי את הסיכוי ללקות ב'שחמת הכבד', שהיא אחת מהמחלות הכרוניות, המהוות סיבת מוות נפוצה במערב ובישראל בפרט (בדגש על תווך הגילאים 45-65) שהתרופה היחידה שיעילה למחלה זו לאחר התפרצות היא השתלת כבד.

מוביל המחקר ומומחה למחלות כבד, ד"ר סרווה דרוויש מוראד, מספר כי המחקר נעשה בעקבות מידע מקדים על כך שקפה משפר את בריאות הכבד  "יש מידע אפידמיולוגי וניסויי המעיד על כך שצריכת קפה משפר מדדים רבים בבריאות הכבד" מספר ד"ר דרוויש "היינו סקרנים לבדוק אם הדבר נכון גם לגבי סימנים להצטלקות הכבד", ההצטלקות המדוברת נחשבת לאחד התסמינים המקודמים להתפתחות שחמת הכבד.

מתוך תוצאות המחקר (צילום מסך מתוך "Journal of Hepatology")

במחקר שערכו החוקרים מהולנד, נבדקו 2,424 תושבי רוטרדם בני 45 ומעלה שבמסגרתו עברו התושבים בדיקה גופנית מלאה וענו על 389 שאלות בנושאי תזונה והרגלים אישיים. לאחר הבדיקה הנבדקים חולקו לשלוש קבוצות בהתאם לצריכת הקפה והתה שלהם – מתנזרים, צרכנים מתונים (עד 3 כוסות ביום) וצרכנים כבדים (יותר מ3 כוסות). את קבוצת התה הקפידו החוקרים גם לחלק לשלוש תת-קבוצות – ירוק, שחור ותה צמחים.

התוצאות הציגו קשר סטטיסטי מובהק בין צריכה של יותר משלוש כוסות קפה או תה צמחים ביום לסיכון נמוך משמעותית מהממוצע להצטלקות כבד. זאת לאחר שנבדק ונמצא שהתוצאות הללו אינן תלויות במדדים אחרים, כמו סגנון חיים או מדד מסת גוף (BMI). בנוסף לכך החוקרים גילו שקיימות ההשפעות חיוביות של קפה ותה הצמחים, אפילו בקרב הסובלים מכבד שומני – שהוא גם אחד מהגורמים להיווצרות שחמת.

ללא ספק את המחקר הזה נקרא אפילו פעם שנייה לצד קפה, כי אם כבר אנחנו מכורים לקפה לפחות יש לנו סיבה אחת טובה לזה.

מקור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו