בעקבות טעות: עובד בחברת פייסבוק הפך למבוקש טרור

בעקבות טעות: עובד בחברת פייסבוק הפך למבוקש טרור

עובד בחברת פייסבוק הגיש לאחרונה תביעה נגד החברה, על כך שהפכה את חייו לסיוט מתמשך בעקבות החשש שחשפה את זהותו בטעות לגורמי טרור

קיבל משרה בחברת פייסבוק ומאז חייו הפכו לסיוט

לעבוד בחברת פייסבוק נשמע ללא ספק כמו חלום ורוד, רק שלפעמים צריך לקחת בחשבון שכגודל המשרה כך גודל הסכנה. עובד לשעבר יליד עיראק בן 20, שהגיע לאירלנד כפליט הגיש לאחרונה תביעה נגד חברת פייסבוק בה עבד, על כך שהפכה את חייו לסיוט מתמשך, בעקבות החשש שחשפה את זהותו בטעות לגורמי טרור.

העובד התפטר בסוף השנה שעברה מפייסבוק וברח מביתו באירלנד, מחשש שטרוריסטים רודפים אחריו בשל עבודתו בפייסבוק. העובד סיפר לעיתון  'הגרדיאן' בסוף השבוע האחרון כי  בעקבות מוצאו הוא חשוף יותר לסכנה "כשאתה בא מאזור מלחמה ואנשים כאלה יודעים את שם המשפחה שלך – אתה יודע שאנשים יישחטו על זה. העונש של דאע"ש על עבודה בסיכול טרור היא עריפת ראש. כל מה שהם צריכים לעשות הוא להפעיל קיצוני שגר כאן".

הוא סיפר כי האבטחה שפייסבוק סיפקה לו כגון: אזעקה ביתית או ההסעות מאובטחות מהבית לעבודה וחזרה לא באמת יכולות ךהציל מהסכנה."אין לי עבודה, אני בחרדות וחי על גלולות נגד דיכאון. אני לא מסוגל ללכת בשום מקום בלי להסתכל אחורה".

לא עבור כל אחד העבודה בפייסבוק היא חלום(צילום:שטארסטוק)

העובד הנ"ל הוא אחד מ-1,000 עובדי החברה של פייסבוק, שבאוקטובר האחרון נחשפו חשבונותיהם בפני מנהלי קבוצות שנחקרו בחשד לפרסום תכנים מסיתים או מיניים. במהלכה פייסבוק הוסיפה לעמודים וקבוצות מסך שמראה את היסטוריית הפעולות של המנהלים, כך שכל אחד מהם יכול לראות את השינויים שביצעו המנהלים האחרים.

הבעיה החלה שבועיים לאחר פתיחת האפשרות, כאשר התגלה כי למנהלי הקבוצות נשלחו בטעות גם עדכונים על פעולות שביצעו עובדי מחלקות הצנזורה בחברת פייסבוק, שחקרו וחסמו חלק מהמנהלים והקבוצות. מתוך 1,000 הצנזורים ששמותיהם היו חשופים למנהלי הקבוצות הלא רצויות, 40 היו עובדי מחלקת סיכול עידוד הטרור של החברה באירלנד.

במהלך השבועיים שפייסבוק תיקנו את התקלה, קיבלו כמה מהצנזורים הצעות חברות מהמנהלים של קבוצות טרוריסטיות, ואף שבעה מהם קיבלו מיילים מחוקרי אבטחה בחברה, שבישרו להם כי פרטיהם האישיים נצפו כנראה על ידי פעילי טרור.

 

נכון לעכשיו פייסבוק מסרבת להגיב לתביעה של העובד שנאלץ להתפטר מהחשש לחייו, אך מסרה בתגובה  כללית למקרה כי "חשוב לנו מאוד לשמור על בטיחותו של כל מי שעובד בפייסבוק. ברגע שגילינו את הבעיה – תיקנו אותה ופתחנו בחקירה מעמיקה כדי לברר מה קרה". החברה גם שינתה את הדרך בה עובדים הצנזורים וסיפקה להם "חשבונות ניהול" ללא שמות, תמונות ופרטים מזהים – אך מבחינתו של הפליט זה מעט מדי, מאוחר מדי.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו