הלברטל במתקפה חריפה על יפעת ארליך ודפנה מאיר - סרוגים

הלברטל במתקפה חריפה על יפעת ארליך ודפנה מאיר

שדר רדיו 'גלי ישראל', עורך הדין דב הלברטל, יוצא בחריפות נגד העיתונאית והסופרת יפעת ארליך ונגד ספרה 'מה יקרה אם אמות מחר בבוקר', המתעד את סיפור חייה של דפנה מאיר הי"ד

הלברטל במתקפה חריפה על יפעת ארליך ודפנה מאיר
  (צילום מסך/ יוטיוב ערוץ 'אורות')

שדר רדיו 'גלי ישראל', עורך הדין דב הלברטל, יוצא בחריפות נגד העיתונאית והסופרת יפעת ארליך ונגד ספרה 'מה יקרה אם אמות מחר בבוקר', המתעד את סיפור חייה של דפנה מאיר הי"ד, שנרצחה בפיגוע דקירה בפתח ביתה.

בטורו המתפרסם באתר החרדי 'כיכר השבת', התייחס הלברטל להחלטתה של הרבנות הצבאית למנוע מארליך להגיע לבסיסי צה"ל ולהרצות מול חיילות בטענה שחלקים מסויימים בספר הם בניגוד לעמדת הרבנות.

"דתיות בצה"ל- חילול ה' ובושה"

"בשבוע שעבר התפרסם שהרבנות הצבאית לא אישרה הרצאה של הסופרת והעיתונאית יפעת ארליך, שכתבה ספר על חייה של דפנה מאיר, בפני חיילות דתיות", כתב הלברטל בפתח טורו.  לאחר מכן הוא התייחס לסוגיית גיוס בנות דתיות לצה"ל ואמר כי "דתיות בכלל לא צריכות לשרת בצה"ל. זה חילול השם זו בושה. אבל בציונות הדתית הפמיניסטיות השתלטו על המגזר. זה כבר חסר סיכוי שם. השירות הלאומי של הבנות שם, כבר עומד לפני התמוטטות".

בשלב הזה עבר הלברטל לדבר על דפנה מאיר עצמה וכתב כי "זה בדיוק הסיפור עם דפנה מאיר. היא הייתה אשת חסד. אבל פמיניסטית שדיברה באופן חופשי ובוטה על כל מיני עניינים שהשתיקה יפה להם, והחדירה רוח של קלקול ורדידות להוויה הדתית. הייתה לה גם נועזות, כמו רבות מהציוניות הדתיות לייט, להתווכח בהלכה עם רבנים".

יפעת ארליך

ארליך סחופה באווירה הליברלית

על מחברת הספר, יפעת ארליך, כתב הלברטל: "מחברת הספר, היא בתו של מי שהיה רב ותלמיד חכם מחוגי הדתיים הלאומיים. במידה רבה, היא עצמה אישה ראויה. אלא שגם היא, כרבות אחרות במגזר זה, סחופה באווירה הליברלית והפמיניסטית הכובשת את המגזר".

הלברטל החריף את הטון וכתב כי "את כל הלייט העלוב הזה, הנחילה ארליך לרבים, וממשיכה להנחיל בהרצאותיה, כי כל זה הרי גורף רייטינג. היא הפכה את מאיר לסוג של דמות מופת ומודל לחיקוי בציונות הדתית, בשעה שהייתה ראויה לכל הוקעה, מלבד האמפטיה על הטרגדיה הנוראה".

דפנה מאיר

אנשי הציונות הדתית מפחדים מהנשים

הלברטל ממשיך ותוקף גם את שאר הסופרות והעיתונאיות מהמגזר: "וזו הבעיה עם עיתונאיות וסופרות מהמגזר הזה, שמשנות את הד.נ.א. של הציונות הדתית לרוח של פמיניזם בוטה וליברליות, ומביאות להרס המגזר כשהגברים הסמרטוטיים שם, מפחדים מנשים אלה וסוגדים להן".

"לכן בוודאי שלא היה ראוי לתת לארליך להרצות בפני חיילות דתיות, או להרצות בכלל בעניין זה. אבל הרבה מעבר לזה. אסור היה לספר זה להיכתב. יש ספרים שיכולים להרוס עשרות שנות חינוך והשקעה. ספר זה על מאיר, הוא אחד מהם".

מצה"ל נמסר: ״צה״ל אינו אוסר את הרצאותיה של יפעת ארליך והיא אף עתידה להגיע ולהרצות בפני חיילים. הרצאתה לא אושרה בתחילה בשל תקלה טכנית לאור העובדה שתהליך תיאום והכנת יום העיון לא בוצעו בצורה סדורה ועפ״י הנהלים המקובלים בצה״ל. הלקחים מן האירוע הופקו.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 36 דיונים מיין לפי
1
קם הליטאי וקשקש בזנבו
| 18-06-2017 19:17
הייתה מתתת להיות אמיתי ואיש קודש כמו שהייתה דפנה מאיר הי"ד תתבייש לך שאחרי שאישה נרצחת בפיגוע נתעב עוד יש לך את האומץ לבקר את הדרך חיים המבורכת שביא בחרה לעצמה..ותם טתר סרגוים תפסיקו בבקשה לפרסם תכתבות המרגיזות האלה..
2
דפנה מאיר היד
| 18-06-2017 19:19
אדון הלברטל מי שמכנה אחרים עלוב הוא בעצמו עלוב
3
תכלס, צודק.
תל | 18-06-2017 19:44
למרות שהוא גם דפוק לא קטן
4
צודק
גל | 18-06-2017 19:50
צודק בכל מילה
5
אני לא אוהב אותו אבל הוא צודק פה...
| 18-06-2017 19:54
במקרה הזה הוא צודק...
6
לא נעים אבל אין טענה עניינית להפריך את דבריו
יוסי | 18-06-2017 20:12
זה שמישהי נרצחה על קידוש ה', לא הופך את דרך החיים שלה לנכונה ואמיתית. היא נמצאת במקום הכי גבוה תחת כיסא הכבוד, אבל כדי שגם אנחנו נגיע לשם, ולא בצורה טראגית כמו שהיא הגיעה, נקפיד על קיום המצוות, כבוד לדברי חז"ל ופסיקותיהם, ונאמנות למסורת ישראל. זרם הנשים הנ"ל לא בחר ללכת בדרך זו.
מעניין במה היא חטאה בדבריה?
| 19-06-2017 0:28
נכון.מי דמת על קידוש השם זה לא אומר שדרכו נכונה.
7
הציונות הדתית מתחנפת לחילונים ושונאת חרדים
מיכל | 18-06-2017 20:17
כדי להבהיר אני תקפתי את הציונות הדתית "והאחדות ישראל"
מאן דאמר | 19-06-2017 13:38
לא כפי שבטעות עולה מסידור התגובות.
נכון כנראה בשם "אחדות ישראל"
מאן דאמר | 19-06-2017 8:30
משום מה חרדי לא בכלל ישראל בעיניהם.
לא.. כי החרדים מאוד אוהבים דתיים ומאוד מנסים לקרב לבבות
צ | 19-06-2017 0:13
נו באמת...
מה השקר הזה
ד | 18-06-2017 23:01
אנחנואוהבים את כל עם ישראל גם חרדים נא לא לתת לפוליטקה להשתלט לנו על החיים. ודרך אגב אמרת לשון הרע
8
אני מרגיש לגמרי ציונות דתית, אבל...
יאיר | 18-06-2017 20:33
הפעם לצערי הוא צודק. צריך לעשות הפרדה בין הנרצחת, שמכורח הנסיבות נחשבת ללא פחות מקדושה ואין כל בריה יכול לעמוד במחיצתה, לבין השקפת עולמה שכללה בין השאר מחשבה שהיא חכמה יותר מכל גדולי ישראל שבכל הדורות. אפשר לכבד אותה, להוקיר את זכרה, לבכות על מה שקרה, בלי להפוך אותה למודל לחיקוי ואת הכתבים שלה לחומר חינוכי. יהי זכרה ברוך.
9
תפסיקו כבר לפרסם כל משפט שהזבל הזה אומר
שמעון | 18-06-2017 21:26
תפסיקו כבר לפרסם כל משפט שהזבל הזה אומר. מה יש באידיוט הנבלה הזה שכל הזמן מפרסמים אותו כאילו מי הוא בכלל, מחפש צומי וכל הזמן נותנים לו. תפסיקו לפרסם אותו כבר!
10
צודק 100%, אבל לא חכם
שלום | 18-06-2017 21:32
הפעם הוא צודק ב100%, אבל זה לא היה חכם לכתוב את זה מסיבה פשוטה: מסיבות שהצניעות יפה להן הוא נמנע מלפרט את הסטיות של דפנה מאיר הי"ד, ולכן אינו יכול לבסס ולהוכיח את טיעוניו, ואם כן הוא מזמין על עצמו ביקורת מצד כל מיני אנשים שאינם יודעים מי היתה המנוחה ומה היו עמדותיה.
11
גם אני שלא כהרגלי נאלץ להסכים הפעם עם הלברטל
גם אני | 18-06-2017 22:18
על הסגנון אולי היה אפשר לדבר כשמדובר על הרוגי מלכות, אבל בתוכן הוא צודק
12
פעם ראשונה שאני מסכים לדבריו
גר צדק | 18-06-2017 22:42
למרות שאני בד"כ מתעב את דבריו ומתקשה מאד להקשיב לקיצוניות ולעיוורון שיוצאים מפיו, הפעם אין לי אלא להודות בצער בנכונות דבריו. מצער ועצוב אבל נכון. בלי לפגוע כי הוא זה בגדלותה כאשת חסד גדולה מהחיים ואמיצה ללא חת.
13
לא סובל את הלברטל
חרדלי | 18-06-2017 23:05
אבל הפעם הוא צודק. חבל שאין מישהו מהציונות הדתית שיגיד את זה בפירוש. אולי כך היו הדברים נשמעים.
14
פעם ראשונה שהוא צודק
דתי לאומי | 18-06-2017 23:17
אני לא סובל אותו ואת הדעה שלו , אך עכשיו ניכרים שדבריו אמת
15
פעם הראשונה שאני מסכים איתו
| 19-06-2017 0:14
פעם הראשונה שאני מסכים איתו
16
פשוט צודק.
| 19-06-2017 0:20
ומעצבן..וצודק. ומעצבן
17
גם אם אתה צודק
c | 19-06-2017 8:16
זה עדיין נבזי לדבר ככה על מי שמת, תתבייש לך איש נבל. מקווה שידונו אותך בשמיים לזכות על הפתיחות פה האיומות שלך , רכיל...
18
לפעמים אפילו הלברטל צודק
מאן דאמר | 19-06-2017 8:28
האם לא הפכו "נציגי" המגזר למקדמי הליברליות והפמיניזם? האם לא מפחדים אנשים להביע את דעתם נגד זה?
19
לא נעים לומר
| 19-06-2017 9:40
לא נעים לומר אבל הוא צודק.. בד"כ הוא די מגזים בהתבטאויות שלו אבל כאן כל מילה מדוייקת וממש לא פרובקטיבית
20
כמה שהוא צודק
נטלי | 19-06-2017 9:43
סוף סוף מישהו אומר את האמת ללא כחל ושרק. תראו בספר איך היא מתווכחת עם רב שאומר לה שלדברים שהיא מבקשת צריך רב גדול עם "כתפיים רחבות" והיא אומרת לו שמבחינתה כל רב כשיר לפסוק כל דבר ולא משנה כלל גדולתו בתורה. ומכאן מגיע כל הנושא של שירות בנות בצבא שכל הרבנים הגדולים אוסרים והיא מסתמכת על דגי רקק. על זה בדיוק מדבר הרב הלברטל.
מסכים לחלוטין
אפרים | 19-06-2017 18:04
שמע האמת ממי שאמרה וגם אם לא אוהבים את האיש. כל מילה נכונה ומדויקת והתופעה מסתעפת לתחומים רבים. אנחנו צועדים לאבדון . אחד הביטויים לכך הוא הסגנון המופקר של יהודה גליק כלפי גדולי העולם שמתנגדים כבר עשרות שנים לעליה להר הבית
21
עוד כמה מאות שנים וכולם יבינו
האתאיסט | 19-06-2017 10:07
אלוהים לא קיים
בעוד עשרות שנים לא יהיו אתאיסטים
יהודי | 19-06-2017 20:25
כפויי טובה כמוך שמשתמשים בכלים שאלוקים נתן להם כדי לנאץ אותו
22
מתוך הכתבה המלאה
גלעד | 19-06-2017 11:46
זה נובע מייחודיותם של בני הזוג. סוג של צבעוניות מהולה באידיאליזם וברעיונות לא שגרתיים. זה גם נובע מהרקע החילוני ממנו באו. זו גם הסיבה שסיפורה של מאיר, נגע ללב וזכה לתשומת לב באופן לא פרופורציונאלי, ביחס לאחרים שנרצחו באינתיפאדת הסכינים. אותם אף אחד לא זוכר, ואף אחד לא מתעניין בהם.
23
משפחת מאיר
כפיר | 19-06-2017 11:46
תנו לנו מנוחה
24
הכי קל כמו תמיד לתקוף את דב
ברוכי | 19-06-2017 11:47
אך הפעם הוא צודק ובגדול
25
הפעם מסכים אותו
דוד | 19-06-2017 13:26
האדם חולני ושחצן, אמנם הפעם העיז לומר משהו שקשה היה לנו לאומרו. סוגיית ביטול ימי הנקיים נאמרו דברים קשים בתנא דבי אליהו...
26
בד"כ אלברטל הוא נגד .תמיד יש לו מה להגיד על דברים של
ברוך | 19-06-2017 13:52
של אחרים בכל מקרה הוא נגד נגד וזה כל אישיותו
27
אומר אמת
רן | 19-06-2017 14:29
הפעם גם רוב התגובות בעדו
28
גם אתם מביאים את המפגר הזה?
רפאל | 19-06-2017 19:40
לא מספיק ככר השבת? איכססססס!!!
29
ואו
| 20-06-2017 6:48
מעטות. הפעמים שאני מסכים עם הלבטל כמעט על כל מילה. אדיר.
30
לא יאומן כמה תגובות מטעם יש כאן
רפאל | 20-06-2017 12:39
הבנאדם ממש חולה נפש
31
אף פעם לא הסכמתי איתו, אבל הפעם ניכרים דברי אמת
בני | 20-06-2017 15:49
אף פעם לא הסכמתי איתו, אבל הפעם ניכרים דברי אמת
32
גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום...
גג | 21-06-2017 8:43
-
33
הבעיה שפה בלבלטל נראה מאוד צודק.זה גם למען הקדושה היד
דת הפרוטסנטיות השתלטה על המיזרוחי | 21-06-2017 22:06
אם כתבה דברים לא ראוים עוד סיבה לא לפרסם למען כבודה ושארליך קודם תכסה תראש לגמרי
34
איש עלוב
מרי | 20-11-2018 13:01
היום הקשבתי לאלברטל בערוץ 20 ובא לי להקיא מדבריו הוא טען שלמזרחיים אין תרבות הם היו במרוקו כשאשכנזים בנו את המדינה גזען ועלוב נפש חסר חינוך ותרבות כשהוא ואבא שלו תקעו נאדים בישיבות אבא שלי עבד עשרות שנים בבנין מה לחשוך הזה ולתרבות מרחמת עליו את התוכנית שלו מחקתי היושב מולו לא מספיק חריף בהתמודדות
35
תודה , הרברטל, אתה צודק . אלמלא הטרגדיה ,
שלומית | 24-05-2019 10:55
היה צריך להוקיעה אותה .
36
פרסום הספר רק עושה נזק לנפטרת .דפנה יצאה נגד
שלומציון | 24-05-2019 10:58
נכד הלכות שיש בהם דין כרת . כשאני קראתי מה יעצה לנשים , הזדעזעתי . אלוקים לקח אותה בסערה , עכשיו היא טהורה , בעולם האמת . למה יפעת מקלקלת לה וממשיכה לחטוא ולהחטיא בשם דפנה .