קניית ביגוד ראשוני לתינוק: המדריך המלא - סרוגים

קניית ביגוד ראשוני לתינוק: המדריך המלא

קניית ביגוד ראשוני לתינוק יכולה להיות משימה לא פשוטה. האפשרויות הרבות הופכות את קבלת ההחלטה לקשה ביותר. מתלבטות מה לקנות? אלה הדברים החשובים שכדאי לכן לדעת לפני הכניסה לחנות

קניית ביגוד ראשוני לתינוק: המדריך המלא
  הניסיון עושה את ההבדל בקניית בגדי תינוקות (צילום: זואייה קוסטינה/ שאטרסטוק)

אתמול השתחררת מבית החולים עם בגד שהשאלת מהשכנה, היום החלטת שיש לך מספיק כוח כדי לקפוץ לבזאר הסמוך ('חמש דקות הליכה, לא יותר', שכנעת את האב הנבוך) ולקנות את הביגוד הראשוני לעולל. ההוא ששוכב בעגלה כמו נסיך, לא יודע בכלל באיזה דילמות הרות גורל מתלבטת אמו, את עומדת מול המבחר הבלתי נגמר ולא יודעת את נפשך.

מה בכלל ההבדל בין חיתולי טטרה לפלנל? האם עדיף בגד גוף בגזרת 'טי' או עגול? למה יש אוברולים עם רוכסן לכל אורכם וכאלו עם תיקתקים למטה? האם אפשר להלביש לינוקא בגד שני חלקים? ומי בכלל צריך את הרגליות המוזרות האלו? למען ה', איך כל הנשים מסביב מסתובבות עם עגלות גדולות ומפילות פנימה בלי להסס גופיות, חיתולים, גרביונים מגולפים וגרביים? מאיפה הן בכלל יודעות את המידות של הילדים שלהן? טוב, הניסיון עושה, כנראה, את ההבדל.

אז זהו, שהניסיון באמת עושה את ההבדל, ומכיוון שכך, דבורי שאולזון אספה לכן עצות לקניית ביגוד ראשוני לתינוק בדיוק מבעלות הניסיון. שיהיה לכן בידיים מלאות ובלב שמח.

בגד גוף

הפריט הראשון והחשוב ביותר בארון הבגדים של התינוק (טוב, אחרי הטיטול והמגבונים) הוא בגד גוף. זהו פריט חובה בשידת הבגדים של התינוק, וחשוב מאוד להקפיד לקנות ממנו כמות גדולה של פריטים. תינוקות קטנים נוטים לפלוט, להזיע וללכלך את בגדי הגוף- ולכן לא משנה כמה בגדי גוף תקנו, זה לא יהיה מיותר. בשלב הראשון מדובר על עשירייה לפחות.

בגד גוף עשוי להגיע עם פתח תיקתקים או בלעדיו. פתח התיקתקים נוח יותר להלבשה, אך הוא מתכלה מהר יותר. התיקתקים נושרים במהירות, ולא פעם אחרי כביסה ראשונה תוכלו למצוא את עצמכן עם בגד גוף בעל תיקתק בודד. כדי להמעיט את הבלאי ככל האפשר, עדיף לקנות תיקתקים מפלסטיק על פני תיקתקים ממתכת, מכיוון שתיקתק פלסטיק מחובר לבגד חזק יותר.

בכל מקרה, לעולם על תתקרבו לבגד גוף עם כפתורים. נכון, יכול להיות שהוא יותר יפה- אבל תחשבו רגע כמה זמן אתן מוכנות להשקיע בהלבשת ילד מצווח לאחר כל החתלה. בגד גוף עם כפתורים מאוד לא פרקטי בשלב זה של החיים.

בגדי גוף. פריט חובה בארון התינוק (צילום: יאנה גייבורונסקיה/ שאטרסטוק)

ישנם מספר סוגי אריגים לבגדי גוף. אריג כותנה דק יותר מפלנל ופלנל דק יותר מפליז. כדאי לבחור את סוג האריג בהתאם לעונות השנה. זכרו כי היכולת של התינוק לשמור על חום גופו הרבה פחות מפותחת מכם- ולכן התינוק צריך תמיד להיות מוגן יותר. בימים בהם גופיית הפלנל אינה הכרחית, מומלץ לבחור בבגד גוף מ-100% כותנה. הכותנה סופגת זיעה, הבד שלה נעים ורך והוא אינו מגרה את עורו העדין של התינוק.

גם בימי השמש, אגב, התינוק צריך להיות עטוף ומוגן. בימים לוהטים ניתן להסתפק בבגד גוף דקיק בעל שרוולים ארוכים ומכנסון דק, אך לא כדאי לרדת לפחות מזה. עורו של התינוק עדין מאוד, ולא כדאי לחשוף אותו לשמש ישירה בחודשים הראשונים לחייו.

רגליות

הרגליות שומרות על חום רגליו של התינוק ועוטפות אותן ברכות אופטימלית. הן נראות בלתי אפשריות ומיותרות לגמרי, אבל אי אפשר לוותר עליהן. גרביים עלולות ליפול במהירות, ובגרביון אין את הרכות של הרגלית.

מכיוון שבגיל זה צואתו של התינוק נוזלית ופעמים רבות קורות 'פשלות' עם הטיטול, חשוב לקנות כמות גדולה במיוחד של רגליות. אם בכל יום את זורקת בממוצע שתיים-שלוש רגליות לכביסה, חשוב לדאוג שיהיו לא פחות מעשרה רגליות בבית, שלא תתרוצצו כל היום בין המכונה למייבש וחוזר חלילה.

אוברול- הבגד הנוח ביותר לתינוק בתחילת חייו (צילום: אלכסיי בבינין/ שאטרסטוק)

אוברול

האוברול הוא הבגד הנוח ביותר לשימוש בחודשי חייו הראשונים של התינוק. האוברול יכול להגיע עם מגוון סגירות- סגירת מעטפת, סגירה רגילה, סגירת רוכסן וסגירה עם תיקתקים תחתונים.

ההבדל בין אוברול בסגירת מעטפת לכזה בסגירה רגילה אינו גדול בכלל, ומסתכם בעניין של טעם בלבד. לעומת זאת, ההבדל בין סגירת רוכסן לסגירת תיקתקים גדול מאוד. כאשר קונים לתינוק אוברול בסגירת רוכסן, חשוב לזכור שיחד עם הרוכסן מגיעה גם המוכרחות להפשיט את התינוק מכל בגדיו בכל החתלה מחדש.

בכל פעם שהקטנצ'יק עושה בטיטול (ובתקופת החיים הראשונה זה אמור לקרות די הרבה), צריך לפתוח את הרוכסן, להפשיט אותו מן האוברול ולקלף מעליו את כל שכבות הבגדים. לעומת זאת, כאשר מדובר באוברול עם תיקתקים תחתונים- הסיפור הרבה יותר פשוט. התינוק עשה? אתן פותחות את התיקתקים, מחלצות את רגליו, מפשיטות את הרגליות, פותחות את תיקתקי הגופייה ומחליפות את הטיטול. האוברול אינו מורד והבגדים אינם מופשטים.

אז מה עדיף? זה לשיקול דעתכן. אם אתן חושבות ששווה להשקיע הפשטה שלימה בשביל בגד יפה יותר- קנו אוברול בסגירת רוכסן. אחרת- אפשר להסתפק בתיקתקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו