המהלך של בנט שימנע את חלוקת ירושלים - סרוגים

המהלך של בנט שימנע את חלוקת ירושלים

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מוביל מהלך שצפוי למנוע את חלוקת ירושלים בכל הסדר עתידי בין ישראל לרשות הפלסטינית: "הזדמנות לבצר את ירושלים"

author-image
המהלך של בנט שימנע את חלוקת ירושלים
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מוביל מהלך שצפוי למנוע את חלוקת ירושלים בכל הסדר עתידי בין ישראל לרשות הפלסטינית.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', השר יזם את שינוי חוק יסוד: ירושלים, כך שייקבע בחוק כי אי אפשר להוביל לחלוקתה אלא ברוב של 80 חברי כנסת. הרוב המיוחד הדרוש עשוי להעניק לעיר הבירה הגנה גם מאפשרות של קיום משאל עם על הסדר עתידי, אם יובא בפני העם ואחר כך בפני הכנסת.

החוק היום, חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, קובע כי העיר לא תעבור לגורם זר, מדיני או שלטוני, וכי גם שטחה המוניציפלי הנוכחי מוגן בחוק זה.

בכיר בבית היהודי הסביר כי מטרת התיקון לחוק באה לחזק את נתניהו מהותית לאור השינוי במדיניות עם כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן. המהלך האחרון בא על רקע מה שבבית היהודי מכנים "שרשרת הוויתורים".

שרשרת זו כוללת אישורי בנייה נרחבים לפלשתינים, הכוללים אלפי דירות ביהודה ושומרון והכפלת שטחה של העיר קלקיליה, לצד הבנות על בנייה מתונה ביישובים יהודיים והמשך המדיניות לבנייה בירושלים, הדורשת כידוע אישור עקרוני של ראש הממשלה.

בבית היהודי דורשים בנייה בלתי מוגבלת בירושלים ויצירת מצב בלתי הפיך, שימנע חלוקה של ירושלים.

הפלשתינים, מצידם, עלולים לטעון כי המהלך מוביל לסתימת הגולל לחידוש המו"מ. עם זאת, בבית היהודי רוצים לבחון את עמדת הקואליציה להבנה, שלפיה אכן אין לחלק את ירושלים בשום הסדר עתידי, וירושלים אינה על שולחן המו"מ.

"ירושלים היא הלב של העם היהודי", אמר אתמול השר בנט, שאישר את הדברים, "אני רואה בעידן טראמפ הזדמנות לבצר את ירושלים, כך שלעולם לא יהיה אפשר לחלקה שוב. לצערי, היעדר הבנייה הוא החמצת הזדמנות. לכן אני פועל בחוק הזה למנוע מצב שבעתיד, בקונצנזוס רגעי, כפי שהיה עם אהוד אולמרט או אהוד ברק, יובילו לחלוקת ירושלים. זהו מהלך אסטרטגי. אנו נוביל את החוק עוד במושב הנוכחי של הכנסת. אני מצפה מכל השותפות בקואליציה ובאופוזיציה לתת גב לצעד שבולם בעתיד את חלוקת ירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ספינים
משה | 16-06-2017 10:57
בנט. נמאס מהספינים שלך, הגיע הזמן לגדול.
2
כל הכבוד לבנט צריך לרסן את נתניהו שמנסה לחלק את ירושלים
ירושלים | 16-06-2017 16:37
3
נכון. הר הבית חייב להיות בריבונות ישראל
| 16-06-2017 16:47
בקשר לבניה. זכותם של הפלאסטינים לבנות כן גם היהודים. אלא שאין להכניס ערבים ממדינה אחרת גם לא מעזה .מי שרוצה להתחתן ישוב למדינה של החתן או הכלה .לא למדינת ישראל. זכות השיבה היא רק ליהודים שנולדו לאמא יהודיה.
4
ימיני!!
dan | 19-06-2017 1:48
אני יימני גאה!! ואני עומד לצד החוק בראש מורם!! טרנספר לכל הערבים שונאי ישראל והריסת הכפרים שלהם!! ירושלים המאוחדת בירת ישראל לנצח כפי שכתוב בתנך!! הפחסטינים ומנהיגם הטרוריסט בעניבה אבו זבל יכולים לבכות כמה שהם רוצים זה לא יעזור ירושלים שלנו לתמיד!!!