הצעת חוק חדשה: לשלול את קצבאות המחבלים - סרוגים

הצעת חוק חדשה: לשלול את קצבאות המחבלים

וועדת השרים לחקיקה תצביע היום על הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן, המבקש להוריד מתשלומי הסיוע לפלסטינים את הכספים המועברים על ידי הרשות כתמיכה למחבלים. הצעת החוק זוכה לתמיכה גם בקואליציה וגם באופוזיציה

author-image
הצעת חוק חדשה: לשלול את קצבאות המחבלים
  להפסיק את התמיכה במחבלים (צילום פלאש 90)

היום יעלה להצבעה בוועדה הצעת חוק חדשה של ח"כ אלעזר שטרן (ממפלגת יש עתיד) המכונה "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים". הצעת החוק תחייב את מדינת ישראל לקזז מתשלומי המיסים המועברים לרשות הפלסטינית סכום של 1.1 מיליארד שקלים- שאותם הרשות מעבירה כמשכורת למחבלים ומארגני פעולות טרור. על פי הצעת החוק, העברת הכספים של הרשות למחבלים מהווה הפרה של הסכמי אוסלו.

הצעת החוק נועדה למנוע הענקת תמיכה למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית. "התשלומים שמעבירה הרשות למחבלים הם לא רק הסתה, אלא גם תמריץ לביצוע פעולות טרור" הסביר שטרן. "המציאות הנוכחית היא שהרשות הפלסטינית לא רק מתגמלת על רצח שבוצע אלא גם מעודדת לרצוח יהודים, והיא מעודדת יותר לרצוח מאשר לפצוע, מעודדת יותר להרוג רבים מאשר בודדים. כך בנויה מערכת התגמול שלהם. את הדבר הזה חייבים להפסיק לא רק כיוון שהוא אינו מוסרי אלא כי הוא מכשול לשלום בשני הצדדים".

הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ מהאופוזיציה- אך זוכה לתמיכה גם בקרב הקואליציה. בין השאר, תומכים בהצעת החוק יו"ר הקואליציה דוד ביטן, יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר, ויו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן.

למרות התמיכה, בקואליציה מבקשים לדחות את ההצבעה על החוק בשבוע. "יש עדיין התנגדות של היועץ המשפטי לממשלה לחלק מהחוק, ועל כן ביקשנו דחייה כדי לפתור את כל המחלוקות" אמרו גורמים בליכוד. "אנחנו מעוניינים בקידום החוק ולראייה, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן אף חתום עליו".

הצעת החוק זוכה לתמיכה גם בקרב המשפחות השכולות. במכתב שהעבירו 180 משפחות שכולות לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר ועדת השרים לחקיקה, שרת המשפטים איילת שקד, טענו המשפחות שכספי הקצבאות מהווים בסיס כלכלי ומימון של פעולות טרור.

המשפחות ציינו שמרבית המחבלים המשתחררים ממאסר חוזרים לעסוק בטרור כתוצאה מהמשכורות שהם קיבלו. "אנו מאפשרים לטרור לחזור לסיבוב שני" נטען במכתב. "האם נסכים לכך? האם נמשיך לעזור לרשות הפלסטינית לממן טרור שפוגע בנו בחזרה? כיצד ממשלה אשר מתריעה מפני ההסתה הפלסטינית בבתי הספר, בחומרי הלימוד, במסגדים וברשתות החברתיות, ממשיכה לאשר העברת כספים למחבלים, כדבר שבשגרה?".

המכתב הסתיים בקריאה לאשר את הצעת החוק."אנו, משפחות שכולות, פצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, פונים אליכם מדם לבנו, בדרישה לשנות את המציאות שנוצרה מול מחבלים, טרוריסטים, אשר אחראים לרצח ילדינו, הורינו, בני זוגנו, קרובינו, ואשר אחראים לפציעתנו הפיזית והנפשית" כתבו בפנייה. "הרשות הפלסטינית מממנת מחבלים עם דם על הידיים, תומכת בטרור שנעשה ובטרור שעתיד להיעשות, וכל זאת באופן גאה, פומבי וגלוי לעין כל".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים שונים בנוגע להצעת החוק בעניין "קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור", נבקש להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה קבע כי לא קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו