ביקורת סרטים לדתיים: המעגל: נבואת זעם מודרנית לדור הפייסבוק

ביקורת סרטים לדתיים: המעגל: נבואת זעם מודרנית לדור הפייסבוק

חברו את פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וסנאפצ'ט ותקבלו את "המעגל" - רשת חברתית עתידנית שמאגדת בתוכה כל מה שאתם צריכים, וגם מה שלא. המעגל מציג תמונת מצב אפוקליפטית על עתיד האנושות בכל הקשור לטכנולוגיה, דרך הצצה לחיי נערה אחת, שחייה השתנו ברגע. הרעיון גדול, הביצוע לעומת זאת, די בינוני

ביקורת סרטים: המעגל • סרט סביר שיכל להיות מצוין
  באדיבות סרטי יונייטד קינג

"אם טכנולוגיה היא סם, וזה באמת מרגיש כמו סם, אז מהן בדיוק תוצאות הלוואי?" (צ'ארלי ברוקר, יוצר הסדרה "מראה שחורה").

חדשות לבקרים צצים מחקרים ותיאוריות על הנזקים הנגרמים לאנושות, ובעיקר לצעירים שבה, בגין הפיתוח הטכנולוגי המואץ לו אנו עדים בעשורים האחרונים. השמנה, דיכאון, אנטי חברתיות, מחלות לב ושרירים, דלקות ובעיות פרקים ייחודיות לדור הסמארטפונים ועוד ועוד תחלואים ונזקים נחשפים עם הזמן.

ומה יהיה בעתיד? מן הסתם הכל יהיה יותר מהיר, יותר חד, יותר גדול ויותר קל. אך  מה יהיו ההשלכות העתידיות של הקצב הרצחני בו מפותחות טכנולוגיות אלו? כיצד נושפע כחברה במישור הנפשי, הפסיכולוגי הערכי ווהמוסרי?  מה יהיו, כדברי ברוקר, תוצאות הלוואי?

המעגל מצייר תחזית משלו לאן הדברים יכולים להגיע, ומדליק מולנו כבר עכשיו – כשאנו רק בתחילת עידן הגילויים המסעיר הזה – נורת אזהרה מהבהבת במיוחד.

המעגל

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

 



באדיבות סרטי יונייטד קינג

מיי הולנד (אמה ווטסון)  היא בחורה צעירה ומלאת אמביציה שהפחד הגדול ביותר שלה הוא "פוטנציאל בלתי ממומש". כאחת שנרקבת בעבודה אפרורית ומשעממת, עד שתצליח להגיע לתפקיד טוב ומאתגר באמת היא מבינה דבר או שניים באי מימוש פוטנציאל. לשמחתה, היא מתקבלת לעבודת חלומותיה בחברת מולטימדיה עצומת מימדים הנקראת "המעגל".

בנחישות והתמדה היא מתקדמת במהירות בעבודה  עד שהיא מגיעה לתפקיד בכיר בחברה ונבחרת להפוך לפנים המייצגות של התאגיד – שבשירותיו משתמשים מדי יום מאות מיליוני משתמשים.

באדיבות סרטי יונייטד קינג

מי שבחר באיימי, ובנה עבורה תדמית מדוקדקת, הוא המנכ"ל הכל יכול ביילי ( טום הנקס), גאון שיווקי וטכנולוגי שנהנה להמציא ולחדש באותה המידה שהוא אוהב לערוך פרזנטציות כריזמטיות בג'ינס וחולצה שחורה סטייל סטיב ג'ובס.

בניווטו של ביילי, המעגל מחפש כל הזמן תחומים נוספים בו יוכל לתת שירות ללקוחותיו, מתוך תפיסה שמי שחבר במעגל ימצא את כל צרכיו בתוך הרשת החברתית בלא שיזדקק לשום גורם נוסף לשם כך. כל החיים אונליין במקום אחד, אם תרצו.

באדיבות סרטי יונייטד קינג

השילוב בין רצון המעגל להשפיע על כולם בכל התחומים ומעמדה של מיי כפנים שם החברה, מוביל להתפתחויות דרמטיות עבור מיי וכל הסובבים אותה.

בתחילה מושפעים המעגלים הקרובים –  מיי, הוריה וידידיה הקרובים. החשיפה העולמית, הניתוק והעומס נותנים אותותיהם די מהר בסביבתה הקרובה, ועם הזמן מתרחבים מעגלי המושפעים לסוגי ההשפעה לטוב ולרע על חייהם (אני בכוונה נשאר מעורפל כדי לא לחשוף מדי, כמו הטריילר שלשבחו יאמר שהוא מסתיר יותר ממה שהוא מגלה).

באדיבות סרטי יונייטד קינג

רק ארמוז ואומר שתשכחו מכל מה שידעתם או חשבתם על התמכרות לרשתות חברתיות – המעגל לוקח את זה למחוזות קיצוניים במיוחד…

לזכותו של הסרט יאמר שלמרות הנושא האקטואלי והרציני, הוא מצליח להישאר מהנה ולא גולש למחוזות מטיפים ודידקטיים. מה שכן, למרות הרעיון המרתק והצורך בסרט ובאמירה שהוא מביא עימו, הביצוע חלש, מבולבל וסתמי.

הוא מתחיל לאט ומגביר עם הזמן את הקצב והעניין בו, אבל גם אז רק נוגע בעדינות בחומר הנפץ החברתי שבו הוא עוסק, מה שלטעמי עושה חסד לא מוצדק עם האנושות וחולשותיה. סרט סביר מינוס, שהיה יכול להיות מצוין.

אם הבאתם רעיון גדול בנושא משמעותי, אל תתביישו, תביאו לנו את זה גדול ומשמעותי. תעיפו לנו את הראש למחוזות קיצוניים וטרגיים באמת ואל תדאגו שזה ייתפס כלא אמין- האנושות כבר הוכיחה אינספור פעמים כמה רחוק היא הולכת בכל מה שקשור להרס עצמי.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נשמע מעניין ועושה חשק לראות
תמר | 07-06-2017 18:47
..
2
הטכנולוגיה רק תשתפר יותר ויותר לכן
| 07-06-2017 19:06
לכן צריך רק לדעת להשתמש ולהנות.