"לעודד טיפול בתינוקות בשיטת 'צ'יילד ספייס" - סרוגים

"לעודד טיפול בתינוקות בשיטת 'צ'יילד ספייס"

לקראת כנס ״תשעה חודשים״ שמארגן המרכז הרפואי הדסה  ב 25 ביוני, משתפת נועה בן יאיר בטיפים להורים צעירים ומהי שיטת ה"צ'יילד ספייס"?

"לעודד טיפול בתינוקות בשיטת 'צ'יילד ספייס"

בן יאיר (41), נשואה + 3, היא האחות הראשית בתינוקייה בהדסה הר הצופים, והיא גם מיילדת, מדריכת הנקה ומדריכת ליווי התפתחותי בשיטת "צ'יילד ספייס" (שיטת שלהב)

"צריך לזכור שלכל תינוק צרכים משלו״, היא מסבירה. ״אנו לומדים את הצרכים שלו כבר בשעותיו הראשונות ומעניקים לאם כלים להתמודד איתם, החל מעזרה בהנקה, דרך טיפול שוטף וכלה בטיפול מיוחד לתינוקות עם רקע רפואי מורכב יותר – דבר זה מתאפשר בזכות המערכתיות והרצף בין מחלקת חדרי הלידה, היולדות ומחלקת התינוקות".

במסגרת תפקידה כאחות ראשית, מעודדת בן יאיר את הטיפול בתינוקות בשיטת "צ'יילד ספייס" המבוססת על שיטת פלדנקרייז. עקרון השיטה הינו פיתוח מודעות באמצעות תנועה- לא במטרה לזרז התפתחות אלא לתמוך במהלך התפתחותי של התינוק. השיטה, מטפלת בתינוקות באמצעות מגע עמוק לוויסות טונוס שרירי ומערכת רגשית, הנוצרת תמונה אצל התינוק שזה עתה הגיח מתנאי המחיה המיוחדים ברחמה של האם.

נועה מתארת את ניסיונה בתחום שהחל בתפקיד אחות מחלקת טיפול נמרץ ילדים ובהמשך מיילדת ואחות ראשית בתינוקייה- "עניין של בשלות, לחוות את הילדים בתור אמא, בתור מיילדת ובמפגש עם אימהות ותינוקות". במהלך שעות המשמרת, נועה מקשיבה לאימהות, מזהה את צרכי התינוקות ומעניקה לאם ארגז כלים להתמודדות עם צרכים טיפוליים שונים.

כחלק מעבודתה, היא מדריכה את אחיות המחלקה, לטפל בתינוקות לפי עקרון שיטת המגע העמוק החשובה כל כך להתפתחותם התקינה והאיכותית של התינוקות.

במהלך כנס תשעה חודשים שמארגן המרכז הרפואי 'הדסה', תחשוף נועה את שירות הדרכת ההורים בשיטת "צ'יילד ספייס", בהדסה הר״צ, בנוסף על הדרכות ההנקה והטיפול בתינוק שקיימות כיום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו