לא מיישרים "קו" / תגובה לרב קובי דביר
בני עקיבא מסוגלת להכיל בתוכה גוונים רבים של סניפים, ודאי גם סניפים נפרדים, אבל היא לא מוכנה, ובצדק, להכיל סניף שמסרב להשתתף בכל מפעליה, ודורש מכל התנועה ליישר אתו קו. וכן, המילה 'קו', לא נכתבה כאן באופן אקראי
לפני שבועיים החל מיזם חדש של לימוד תורה בשם 'הדף השבועי' שנועד להגדיל את ציבור לומדי הגמרא בקביעות. מאות לומדים כבר הצטרפו למיזם, והשבוע הם ילמדו את דף ד' במסכת ברכות. לפני פחות מחודש החליטו במשרד החינוך לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני כדי למנוע חילול שבת של הדלקת מדורות לפני צאת השבת.
לכאורה, אין קשר בין שני האירועים, אבל מי שמחפש עקבות מאחורי שתי היוזמות, ימצא שם את מחוז דרום של תנועת בני עקיבא. אנשי המחוז הזה הם אלו שהחלו את הקמפיין לדחיית חופשת ל"ג בעומר והם גם אלו שיזמו את מפעל לימוד התורה החדש של 'הדף השבועי'. לא הייתי טורח לספר זאת, אם לא הייתי קורא את המאמר של הרב קובי דביר שביקש לטעון שבני עקיבא איבדה את דרכה ושאין לה תרומה כתנועה דתית.
מי שמכיר את התנועה מקרוב יודע שאין שחר לטענות הללו. בני עקיבא מובילה בשנים האחרונות עשייה תורנית וחברתית בכל רחבי הארץ ושתי הדוגמאות שהבאתי, הן רק ממחוז אחד ומהחודש האחרון. אני מעז לטעון שהרב קובי דביר פשוט לא מכיר את התנועה והוכחה קטנה לכך היא שהוא מתפלמס במאמרו עם הסלוגן "תנועה של עם", שהיה הסלוגן של התנועה לפני יותר משבע שנים. זה לא שבני עקיבא כבר אינה 'תנועה של עם', אלא שמאז הסלוגן החשוב ההוא, התנועה כבר הספיקה להניף מגוון של סלוגנים, האחרון שבהם "ופרצת", מבטא את שאיפתה להעצים את פעולותיה בכל התחומים, במקביל להרחבת שורותיה.
אבל מה שבאמת מקומם במאמר של הרב דביר, הוא הסיפור החלקי שהוא מספר על סניף מצפה רמון. הרב דביר טוען שבני עקיבא רצתה להקים במצפה רמון 'סניף מעורב'. הוא שכח לציין שבמצפה רמון כבר פעל בעבר ופועל גם היום סניף בני עקיבא של ותיקי מצפה רמון, רק שהציבור שמזוהה עם ישיבת ההסדר המקומית לא סופר את הסניף הזה, או בגלל שהוא אינו נפרד מספיק עבורם, או בגלל שהוא אינו מספיק תורני לטעמם.
מצפה רמון הוא ישוב קטן והסניף הוותיק קטן גם הוא, אבל הציבור של ישיבת ההסדר רצה סניף אחר, לבנות בלבד. כמו שהרב דביר מספר, הסניף לבנות שהוקם לא השתתף באף אחד ממפעלי התנועה ולכן התנועה לא ראתה מקום להמשיך ולקיימו. לטענת הרב דביר, זו הוכחה לכך שבני עקיבא אינה מוכנה להכיל בתוכה סניפים נפרדים. אבל התיאור הזה פשוט אינו נכון. הרי גם הרב דביר יודע שבתנועת בני עקיבא יש היום עשרות סניפים שפועלים באופן נפרד. חניכי הסניפים הללו יוצאים למסעות ולמחנות נפרדים שהתנועה מקיימת במיוחד עבורם. אלא שגם מפעלי התנועה הנפרדים של בני עקיבא אינם מספקים את אנשי קהילת הישיבה במצפה רמון. רבניה הבהירו לאנשי בני עקיבא שרק כשהתנועה תהיה בדיוק כמוהם, סניף מצפה רמון ישתתף במפעליה.
בני עקיבא מסוגלת להכיל בתוכה גוונים רבים של סניפים, ודאי גם סניפים נפרדים, אבל היא לא מוכנה, ובצדק, להכיל סניף שמסרב להשתתף בכל מפעליה, ודורש מכל התנועה ליישר אתו קו. וכן, המילה 'קו', לא נכתבה כאן באופן אקראי.
=======
הכותב הוא חבר מליאת בני עקיבא
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו