לא מיישרים "קו" / תגובה לרב קובי דביר - סרוגים

לא מיישרים "קו" / תגובה לרב קובי דביר

בני עקיבא מסוגלת להכיל בתוכה גוונים רבים של סניפים, ודאי גם סניפים נפרדים, אבל היא לא מוכנה, ובצדק, להכיל סניף שמסרב להשתתף בכל מפעליה, ודורש מכל התנועה ליישר אתו קו. וכן, המילה 'קו', לא נכתבה כאן באופן אקראי

לא מיישרים "קו" / תגובה לרב קובי דביר

לפני שבועיים החל מיזם חדש של לימוד תורה בשם 'הדף השבועי' שנועד להגדיל את ציבור לומדי הגמרא בקביעות. מאות לומדים כבר הצטרפו למיזם, והשבוע הם ילמדו את דף ד' במסכת ברכות. לפני פחות מחודש החליטו במשרד החינוך לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני כדי למנוע חילול שבת של הדלקת מדורות לפני צאת השבת.

לכאורה, אין קשר בין שני האירועים, אבל מי שמחפש עקבות מאחורי שתי היוזמות, ימצא שם את מחוז דרום של תנועת בני עקיבא. אנשי המחוז הזה הם אלו שהחלו את הקמפיין לדחיית חופשת ל"ג בעומר והם גם אלו שיזמו את מפעל לימוד התורה החדש של 'הדף השבועי'. לא הייתי טורח לספר זאת, אם לא הייתי קורא את המאמר של הרב קובי דביר שביקש לטעון שבני עקיבא איבדה את דרכה ושאין לה תרומה כתנועה דתית.

מי שמכיר את התנועה מקרוב יודע שאין שחר לטענות הללו. בני עקיבא מובילה בשנים האחרונות עשייה תורנית וחברתית בכל רחבי הארץ ושתי הדוגמאות שהבאתי, הן רק ממחוז אחד ומהחודש האחרון. אני מעז לטעון שהרב קובי דביר פשוט לא מכיר את התנועה והוכחה קטנה לכך היא שהוא מתפלמס במאמרו עם הסלוגן "תנועה של עם", שהיה הסלוגן של התנועה לפני יותר משבע שנים. זה לא שבני עקיבא כבר אינה 'תנועה של עם', אלא שמאז הסלוגן החשוב ההוא, התנועה כבר הספיקה להניף מגוון של סלוגנים, האחרון שבהם "ופרצת", מבטא את שאיפתה להעצים את פעולותיה בכל התחומים, במקביל להרחבת שורותיה.

אבל מה שבאמת מקומם במאמר של הרב דביר, הוא הסיפור החלקי שהוא מספר על סניף מצפה רמון. הרב דביר טוען שבני עקיבא רצתה להקים במצפה רמון 'סניף מעורב'. הוא שכח לציין שבמצפה רמון כבר פעל בעבר ופועל גם היום סניף בני עקיבא של ותיקי מצפה רמון, רק שהציבור שמזוהה עם ישיבת ההסדר המקומית לא סופר את הסניף הזה, או בגלל שהוא אינו נפרד מספיק עבורם, או בגלל שהוא אינו מספיק תורני לטעמם.

מצפה רמון הוא ישוב קטן והסניף הוותיק קטן גם הוא, אבל הציבור של ישיבת ההסדר רצה סניף אחר, לבנות בלבד. כמו שהרב דביר מספר, הסניף לבנות שהוקם לא השתתף באף אחד ממפעלי התנועה ולכן התנועה לא ראתה מקום להמשיך ולקיימו. לטענת הרב דביר, זו הוכחה לכך שבני עקיבא אינה מוכנה להכיל בתוכה סניפים נפרדים. אבל התיאור הזה פשוט אינו נכון. הרי גם הרב דביר יודע שבתנועת בני עקיבא יש היום עשרות סניפים שפועלים באופן נפרד. חניכי הסניפים הללו יוצאים למסעות ולמחנות נפרדים שהתנועה מקיימת במיוחד עבורם. אלא שגם מפעלי התנועה הנפרדים של בני עקיבא אינם מספקים את אנשי קהילת הישיבה במצפה רמון. רבניה הבהירו לאנשי בני עקיבא שרק כשהתנועה תהיה בדיוק כמוהם, סניף מצפה רמון ישתתף במפעליה.

בני עקיבא מסוגלת להכיל בתוכה גוונים רבים של סניפים, ודאי גם סניפים נפרדים, אבל היא לא מוכנה, ובצדק, להכיל סניף שמסרב להשתתף בכל מפעליה, ודורש מכל התנועה ליישר אתו קו. וכן, המילה 'קו', לא נכתבה כאן באופן אקראי.

=======

הכותב הוא חבר מליאת בני עקיבא

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
38 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
ענית באופן מקומי על שאלות ברמה הארצית והעולמית
מאן דאמר | 04-06-2017 10:23
סליחה מר רייכנר - זו לא תשובה רצינית. תקפת את הרב דביר על מצפה רמון בלבד. יכול להיות שאתה צודק - אינני יודע אבל השאלות שלו מהדהדות ברמה הארצית של מה קורה בבני עקיבא של ימינו אלה? מה קורה בעשור הזה? זו השאלה המגולמת במאמרו ולא "מה קורה במצפה רמון". אותי כאב לבנים שנמצאים בסניף בני עקיבא בשכונה הדברים מטרידים עד מאוד ואני שואל אותן השאלות בדיוק כבר כמה שנים בלי לדעת דבר על מצפה רמון. ולא אני לא היחיד בשכונה ששואל את השאלות האלה, ודאי לא היחיד במדינה. בקיצור.. תענה לעניין אלישיב תישיר מבט ותשיב - היכן דגל התורה בבני עקיבא?
מצטער. אתה לא תמצא אותו..
חיים | 04-06-2017 14:29
במקום זה תמצא את ססמת ,"ופרצת"- (לא מספיק פרוץ..צריך יותר) -להכניס עוד חילונים לתנועה ולא רק בתור חניכים. יש מדריכים חילונים, יש מדריכה חילונית בסניף תקוע שמחללת שבת במוצהר, הרכזת שלה "לא רואה בזה בעיה" -לאיזה תורה בדיוק היא אמורה לחנך?? איזה רבי עקיבא ואיזה נעליים.. דתיים לאומים השתגעתם לגמרי! וזהו רק סימפטום מזערי לתוהו שמתחולל בתנועה הזו. ממחקר ארוך שעשיתי
2
לצערנו התמונה המצוירת אינה נכונה
נועם | 04-06-2017 10:33
במחנות ומסעות ושלל פעילויות בני עקיבא, ה"מענה" לסניפים הנפרדים הוא אגף "נפרד" בתוך המפעל, לא מסע לבנים בלבד לא מסע לבנות בלבד, רק רובע או עדה נפרדת, משהו שממש לא מספק את הסניפים הנפרדים, כאשר הגבול בין העדה הנפרדת לזו שלא הוא גבול דמיוני בלבד. לא בכדי הסניפים הנפרדים לא מצליחים למצוא את עצמם בתוך תנועת בני עקיבא ונאלצים לנטוש לתנועת אריאל, למרות הרצון להיות חלק מתנועה גדולה שיש לה יד ורגל בכל הארץ בצורה רחבה ומקיפה. צר לנו, ה"חרדלים" שלא מצאתם לנו מקום ראוי בתנועה שלכם..
3
צודק במאה אחוז!!!
אלי מתל אביב | 04-06-2017 10:43
יישר כח שיבי על הדברים!!!
4
ישר כח על הכתבה
חיים | 04-06-2017 11:20
מסכים עם כל מילה ... הפלגנות והרצון לשלוט ולהשפיע בכוחנות פוגע בציונות הדתית . חבל שככה מתנהגים כאלה הטוענים להקרא תלמידי חכמים ... רק סיימנו ספירת העומר... אגב- יש עוד מקומות בארץ שדברים מעין אלו קורים בהם. הגיע העת לשים דברים על השולחן ולומר די!
שכחנו פרט חשוב
אדם שמסתכל מהצד | 04-06-2017 19:22
איפה הענווה שלנו לשמוע דברי תלמידי חכמים ולהבין ששגינו
אח יקר אל תשכח איך התחיל הזרם הרפורמי
אדם שמסתכל מהצד | 04-06-2017 18:24
הרב הנתקף בכתבה, דבר אחד עומד בראשו - עם ישראל! נצח ישראל! אל תתעוורו מכתבות מנצנצות!
חתיכת עם הארץ. תתבייש!!
שלום | 04-06-2017 14:24
5
זה לא לישר קו עם סניף
אחד | 04-06-2017 11:26
זה ליישר קו עם ההלכה!!!!!!!!!!!!
עם ההלכה של רבני 'הקו'....יש רבנים אחרים
יהושע | 04-06-2017 15:44
6
שיתביישו
דוד עזרא | 04-06-2017 11:30
ככה לא מתנהגים כלפי בני עקיבא ממש יהירות ושחצנות בושה
7
כשיהיה קו תהיה התקדמות
הר המור | 04-06-2017 11:36
עם התורה לא משחקים. סניף מעורב הוא בניגוד גמור לרב זצל. בני עקיבא היא כקליפת השום היום.
8
ההלכנ לא פקטור בנושא?
אתי | 04-06-2017 11:53
בני עקיבא עושים מה שבא להם?
9
כבוד תלמידי חכמים
מיכאל בן שבת | 04-06-2017 12:12
לא אתייחס לתוכן האמור, אלא אשאל שאלת תם. מדוע מוסכם ומקובל על הכל שאם ישנה סוגייה בתחום הרפואה ניגש לשאול ולברר אצל הרופאים? ואם יש סוגייה בעניין הנדסת בניין ניגש ונשאל מהנדס אזרחי? אך בתחום ההלכה והיהדות לא כך הדברים,כל אדם קטן כגדול שלא שקד באוהלה של תורה ומתעסק בתחום חיצוני לתורה יכול לבוא ולטעון ולהסביר ואף לדרוש! למה? מי מתיר לנו לחשוב ולהסכים אם בשתיקה אם בהסכמה שבתחום התורה וההלכה כל אדם ישמיע את הגיגיו???
רבנים גדולים התירו את פעילותה של בני עקיבא
| 04-06-2017 15:42
סן שבת
| 04-06-2017 15:02
אתה רציני ? מי מתיר לנו לחשוב? כל התורה כולה בנויה על חשיבה ושקלא וטריה. אפילו לתורה איבדתם קשר מרוב חרדיות
10
פעם רציתי לחזור בתשובה
אביב | 04-06-2017 12:21
איזה מזל שהבורא לא הסכים!
11
מאוד ההיתי רוצה לדעת אם הרב הזה היה חבר בני עקיבא
א.פ. | 04-06-2017 13:30
מעניין באיזה סניף הוא היה חבר ומתי ? זה מסקרן לדעת מאיזה סניף צמח יהודי כל כך חכם והאם זה היה סניף נפרד ו לא.
12
מאמר תגובה ברמה ירודה
י | 04-06-2017 14:37
13
הכותב נותן יד לערבוב בנים ובנות, ואחריתם מי ישורנו?
א | 04-06-2017 14:45
הכותב גם איבד את התורה. כך התחילו הקונסרבטיבים. קיצצו מצווה מצווה עד שהיום הרבה מהם הם גויים ממש.
14
מאמר ממצה ויישר כח
| 04-06-2017 15:54
ישר כח לכותב.ניתוח מכובד על גונים ו שונים.כל המכובדים שחושבים שבני עקיבא זה רק מה שהם ורמתם הרוחנית חושבת ושואפת שכולם יהיו שוכחים מה האלטרנטיבות אם לא היה סניף כמה חילוניות היתה כמה בני ישיבות גבוהות שעברו דרך בני עקיבא לא היו מגיעים כמה בתים של דתים לא היו ניבנים ועוד חשבונות. לסיכום יש דרגות ורמות שונות.יש אידיאל ואסור לערבב ביניהם
15
די להלהמות
די להתלהמות | 04-06-2017 16:13
היה כאן דיון נוקב של אלישיב רייכנר עם הרב קובי דביר אבל ללא התלהמות. אין צורך בתגובות מתלהמות משני צדדים זה לא תורם שום דבר.
16
אלישיב הוא עיתונאי
אני | 04-06-2017 17:37
לא נעים להגיד, אבל אלישיב רייכנר הוא עיתונאי. עיתונאים כותבים דברים שפוגעים באחרים. איך הוא יכול לישון בלילה. אנא, שידבר אלישיב רייכנר עם הרב שהוא "מעריץ", אך לא יודע אות מתורתו, מורנו הרב חיים דרוקמן שליט"א. ולא רק יתחנף אליו ויוציא ממנו ספר פוליטי, עם סילופים אישיים, ותקווה לפרסום גדול. כבר אמרנו, עיתונאי. מחפש תועלת אישית. לכשישאל העיתונאי הקטן את הרב דרוקמן על כלל הפרשה, יראה שהוא לא פוסל את ההערות של הרב קובי, גם הוא כואב את חלקן. דרך הפעולה שלו היא שונה. אכן, שונה בהחלט. אך מורנו ורבנו לעולם לא היה יושב וכותב מכתב נגד רב בישראל בצורה שאלישיב כתב. אין במכתב הזה מעט כבוד לתלמידי חכמים. מעט ענווה לא תזיק לעיתונאות. התכבה הזא תלא תהפוך אותך לרב מכר...
אני
המשך | 07-06-2017 18:49
אינני מתלמידי הרב צבי יהודה. גם לא הזכרתי זאת. התורה לא מתחילה ונגמרת בו. באשר ללשון הרע, לא מצאתי לשון הרע. מה שכן, עיתונאים מרכלים אחר כך על הוצאת דיבה וכו' ראה הרב אלישע וישליצקי בלא מעט מקומות. אז כדאי להיזהר. וגם אתה לא הזדהת...
ארור מכה רעהו בסתר
תלמיד הרצב"י | 05-06-2017 8:22
ממי למדת לכתוב כך לשון הרע בעילום שם? אם היית באמת מתלמידיו של הרב צבי יהודה זצ"ל שחידד כל כך את הלכות לשון הרע, בחיים לא היית מעז לכתוב כך, אפילו על עיתונאי. תתבייש לך
17
חבל שאתה לא שם לב
ששי | 04-06-2017 18:06
הרב היה חבר בבני עקיבא. הרב עשה ועושה המון למען התנועה מי שאומר אמירות כאלה לא מכיר בשום צורה את הרב. הרב מכוון במאמרו למי שיושב בראש בני עקיבה שלא מביעים דעה חרוצה על התורה איך הם יכולים להיא את הרמטכ"ל לדבר בסימניריון של קומונריות שעושות שירות לאמי? למה לזה אתה לא מתייחס במאמר? ודרך אגב, איך זה הגיוני שתנועה של עם לא מסוגלת ליישר "קו" עם מי שדתיים לא מידי לדעתם ועם סניפם לא דתיים כן? (אני אומרת מידע-גם כיום אין מקום בתנועה לסניפים נפרדים) הדוגמאות שעולות במאמר הן רק ורק ביוזמתם של החניכים ועד הקומונריות, ולא מה שהיינו מצפים מראשי בני עקיבא. ו"פרצת"-(הפירוש שאמרו בבני עקיבא עצמם-להרחיב את התנועה)נושא חודש ארגון השנה-איפה תורה? א"י ע"מ?
18
קוניק
קוניק | 04-06-2017 19:12
אין שום זכות לאלישב לפתוח פה על הרב קובי דעתו לא נחשבת למאומה ולפני שאתם שואלים אם הרב דביר מכיר את בני עקיבא תישאלו אם אלישיב מכיר מה זה תורה בכלל זה ברור שהרוח האמיתית של התורה לא מסקימה עם אימרה כזו שנותנת יד לבני עקיבא מעורב איפה ראיתם בכל התורה דרך שמסקימה עם הדרך הזאת
ל"תיקון קל":פד תעניות זה תיקון לא קל. גהני גהנוםתקוןקשה
תנועת פגם הברית ועיינים והוצאת הזרע בני עקיבא{+נידה וכ] | 06-06-2017 18:28
ושוע הרחק מן הנשים מאוד מאוד זה מונופול הלכתי ומניעת נזק שלאז לא צריך תיקון--מהותי
תיקון קל, לטובת הדיון
עברי | 05-06-2017 10:08
מסכימה. בכ'. זה תיקון לשוני. אין לך מונופול על התורה, והיא לא שייכת רק לך ולהולכים בדרכך. זה תיקון מהותי.
19
כתושב מצפה רמון!
... | 04-06-2017 20:04
(לשעבר :-) מכיר היטב את סוגיית הסניף במקום, המתוארת באור שאינו לגמרי נכון (בלשון המעטה). נתחיל מזה שלפני הישיבה לא היה כלום! לא סניף ולא רבע סניף ואף אחד לא סגר אותו! הקהילה (שלוחה של הישיבה) ניסתה להקים סניף נפרד לבנות, מראש ומלכתחילה רצתה את תנועת בנ"ע (ולא אריאל, לא יודע למה) עד שזה כבר לא התאפשר. ודוקא מי שהקים מחדש את בנ"ע לציבור הרחב אלו חברה מהישיבה התיכונית ומהגבוהה שהבינו ורצו לתת מענה לחברה מסורתיים יותר בעירה הנחמדה!
20
בוא נעמיד דברים על דיוקם
אמיר | 04-06-2017 21:07
אלישיב היקר, בוא ננסח מחדש את מה שכתבת, תנועת בני עקיבא יכולה להכיל את הזרם הפלורליסטי בלבד. היא לא מתיאמה למי שחושב שיש אמת מוחלטת. היא לא מתאימה למי שלוקח את ההלכה ברצינות. למי שאצלו הפרדה זה הפרדה. למי שאצלו יש הבדל בין רב לעיתונאי.
21
אלישיב, קצת דרך ארץ לתלמיד חכם לא תזיק לך
איציק | 04-06-2017 21:21
הוא לא חבר שלך מהסניף!
אתה צודק ככה מדברים רק למדריכה.....
תנועת פד צומות[על כל הוצאת זרע] | 06-06-2017 18:25
אלישיב הנחמד.עצם קירור היראה מקירוב לנשים בתור מבנה של חברת נוער באישור ה"גרבצ " הוא מיפתח לנזקי אין שיעור.ובגיל ההתבגרות........בתור מיצג של דרך דתית עם אידאלים? זה נזק נוראי. ודרך אגב כל הוצאת זרע פד תעניות מלמד קש וכו כו כו
22
מעניין מדוע שני סניפים נפרדים של בני עקיבא עברו לאריאל
דני מרחובות | 04-06-2017 21:23
השנה הצטרפו סניף מגרון וסניף בני נצרים. סניפים נפרדים של בני עקיבא לתנועת אריאל. מעניין למה? האם גם הם ביקשו מבני עקיבא ליישר איתם קו? או כמו שהם טוענים שהם לא קיבלו מענה לצרכים היחודיים שלהם.
23
כרגיל רייכנר מגיב בלי להגיב לטענות באמת
משה נחמן | 05-06-2017 0:59
עד מתי תהיה חובבן משתלח ברבנים. הרב קובי הציב שאלות מאתגרות ואתה תוקף בלי קשר לכלום. לצערי זה קורה לך הרבה. תהיה בריא
24
עיתונאי קטן
| 05-06-2017 7:55
בושה שלבוגר ישיבת הסדר מפוארת אין בראש ובראשונה מחויבות לשוע...חבל
25
הבעיה המרכזית-העליה בדתלשי"ם שלא נשמר איתם קשר
סטיה מהעיקר | 05-06-2017 9:39
מי שומר על קשר עם החברה לאחר תיכון???
26
עשרות סניפים נפרדים? מחנות ומסעות נפרדות?
דוד | 05-06-2017 15:06
איפה בדיוק?? אשמח לשמוע פרטים, נשמע מפוברק...