כיצד להתייחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד? לבכות - סרוגים

כיצד להתייחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד? לבכות

זרם חב"ד הוא אחד הזרמים החשובים באמריקה שמחזיק שם את היהדות וגם במקומות שונים בעולם הוא עושה רבות. וכיצד נפל חלק ממנו להאמין בדברים כאלו?! הלב נשבר...

כיצד להתייחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד? לבכות
  למצולמים אין קשר לכתבה (נתי שוחט/פלאש90)

ראיון עם הרב שלמה אבינר

[ראיין ורשם מקורות: הרב מרדכי ציון]

כיצד להתיחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד הסובר שהרבי האחרון הוא המשיח ושהוא לא מת?

הלב נשבר לרסיסים לנוכח הדברים האלה. הלב כואב ודומע, כיצד זרם כל כך חשוב ביהדות, נכנס לבור כל כך עמוק של דברים שאין להם שחר. גם מי שאינו שייך לחסידות ולא שייך לחב"ד חייב להודות בגדלות הענקית של בעל התניא שהוא אחד מגדולי התלמידים של הבעל שם טוב. יש אצלו דברים מאוד עמוקים ומאוד חשובים. וכן זרם חב"ד הוא אחד הזרמים החשובים באמריקה שמחזיק שם את היהדות וגם במקומות שונים בעולם הוא עושה רבות. וכיצד נפל חלק ממנו להאמין בדברים כאלו?! הלב נשבר…

כלומר לא כולם מאמינים בזה? הרי כלפי חוץ הם מציגים חזית אחידה.

כך הם מנסים להציג את חב"ד כגוף אחד אך למעשה הם מחולקים לשנים: ישיבות נפרדות, מוסדות חינוך נפרדים, הוצאות לאור נפרדות, בתי דין נפרדים, תנועות נפרדות. אך גם בזרם המרכזי יש דברים לא מובנים ביחס למשיח.

מה למשל?

חלק מהם סברו שהוא המשיח אך כאשר מת התברר להם שאינו המשיח,- כמו שכותב הרמב"ם שאם אדם היה בחזקת משיח אבל הוא נהרג, מתברר למפרע שלא היה משיח (הלכות מלכים יא ד), – אבל בתחיית המתים הוא יהיה המשיח. אך זאת מנין להם? הרי הרמב"ם עצמו אומר שכל ענייני המשיח, לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו (שם יב ב).

אם כן, לפני שניכנס לעובי הסוגיה, מה הוא חזקת משיח ומהו ודאי משיח?

המושג של חזקה קיים בהרבה מאוד הלכות, כלומר דבר שלא ניתן לברר עובדתית, אך כל זמן שלא הוכח להיפך ,הוא על פי התורה במעמד הלכתי מסויים. לעניננו, יש ברמב"ם ששה תנאים כדי שאדם יהיה בחזקת משיח, כלומר שייחשב משיח כל זמן שלא הוכח להיפך. א. הוא מלך. ב. מבית דוד. ג. עוסק בתורה. ד. מקיים מצוות. ה. כופה כל עם ישראל לקיים תורה, כלומר מלוכה תחוקתית אשר חוקתה היא תורה. ו. לוחם מלחמת ד'. מתוך ששה תנאים אלה, היו לרבי האחרון, רק השלישי והרביעי שכמובן הוא עסק בתורה וקיים מצוות. הוא לא היה מלך. אינינו יודעים אם היה מבית דוד. הוא לא כפה את התורה על עם ישראל רק חינך ושכנע, ובודאי לא ניהל מלחמות.

אולי מלחמות ד' הכוונה למלחמה רוחנית על התורה?

לא. הכוונה למלחמה ממש, כפי שמוזכר פעמים רבות בהלכות מלכים לרמב"ם שאחד מתפקידי המלך הוא מלחמה, "שאין ממליכין מלך תחלה אלא לעשות משפט ומלחמות" (סוף פ"ד) וכן ארבעה פרקים שלמים ה-ו-ז-ח עוסקים במלחמה ממש.

לנוכח דברים כל כך ברורים, כיצד אפשר בכלל לטעון שהרבי היה משיח?

אכן. לא מובן.

אולי הם סומכים על שיטות לא כמו הרמב"ם?

אולי.

אבל הזרם המשיחסטי החתים כרוזים שהרבי לא רק בחזקת משיח אלא ודאי משיח. מה קובע משיח ודאי?

עוד ארבעה תנאים. א. הצליח בכל הנ"ל. ב. נצח כל האומות סביביו. ג. בנה מקדש במקומו. ד. קבץ נדחי ישראל (רמב"ם מלכים יא ד). אגב, גם כאן מוזכרת מלחמה ממש נגד האויבים ולא מלחמה רוחנית של התורה והקדושה.

על כל פנים כל ארבעת התנאים האלה חסרו לרבי האחרון. אכן חוזרת השאלה כיצד אנשים כל כך חשובים טעו בדבר כל כך פשוט? אני גם מבין שמחוץ לחב"ד כמעט כל הרבנים שללו את זיהויו של הרבי כמשיח. 

באמת אינו מובן. אך לפעמים חוזרים על דבר לא נכון כל כך הרבה פעמים עד שבסוף משתכנעים שהוא אמת. זה מה שקרה להבדיל אלפי אלפים הבדלות, לשבתאי צבי, שם רשעים ירקב, שמאות אלפים או אולי מיליונים האמינו לו.

אם כבר הוזכרה השוואה זו, יש חוקר אחד תלמיד חכם שכתב ספר תקיף מאוד נגד הפלג המשיחיסטי על שתיקת העולם היהודי, והוא משווה זאת לכל מיני משיחי שקר שהביאו חורבן על עם ישראל. שם של ספרו אומר הכל: "שערוריית האדישות והאיום על אמונת ישראל".

כן. כן. אך זה לא דומה. כי כל משיחי השקר היו חוטאים ופושעים ורשעים ומושחתים ומקולקלים, והרבי האחרון היה אדם צדיק גדול ותלמיד חכם גדול וחסידי חב"ד הם אנשים צדיקים ויראי שמים ולומדי תורה, מקפידים על קלה כחמורה.

יש טוענים על הרבי שהתיר לישון מחוץ לסוכה שזה בניגוד להלכה?

זה לא הרבי האחרון, זה כבר כמה דורות, וזה לא מובן. הוא כתב תשובה להצדיק את המנהג הזה, אך גם היא לא מובנת (שערי הלכה ומנהג ח"ב ס' רסח. ע' מקראי קודש סוכות לרב משה הררי 633-632). אגב, יש עוד חסידים שגם לא ישנים בסוכה, כגון חסידי בעלזא, אז הם לא היחידים. על כל פנים, זו נקודה הלכתית פרטית ואין זה שייך למשיחיות.

ניכנס לעובי הקורה. האם הרבי בעצמו אמר שהוא המשיח?

זה בדיוק בויכוח בין המשיחיסטים והאנטי-משיחיסטים. מה שבטוח הוא שהוא הרבה לעסוק בנושא של המשיח, ועורר מאוד לעניין המשיח, וזאת בעקבות הרבי שלפניו הריי"צ.

אבל כולנו אומרים: אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואחכה לו בכל יום שיבוא?

כן. אבל אנחנו לא יודעים באיזה יום יבוא, ואנו לא קובעים מסמרות שהוא יבוא עכשיו תיכף ומיד, תיכף ומיד ממש. והרבי אמר שכיון שהוא האדמו"ר השביעי, ושעל פי סדרי נסתרות יש רק שבעה נשיאים, לכן הגאולה מוכרחת להיות מיד, וכל אחד נקרא לפעול בכל כחו כדי שזה יהיה.

אבל הוא לא אמר בפירוש שהוא המשיח?

הוא אמר פעמים רבות ביטויים שיכלו להתפרש כרומזים לזה ויש מחסידי חב"ד שעטו עליהם כמוצא שלל רב. אך כאשר פרסמו שהוא משיח הוא הגיב בתקיפות שאין לפרסם דברים כאלה, שזה יזיק לחב"ד ולחסידות.

שאין לפרסם שהוא משיח או שאינו משיח?

גם בזה נחלקו שני הזרמים. גם בזה היתה לפעמים עמימות. פעם מזכירו פרסם שהרבי אמר על עצמו שהוא נביא. אמר לו הרבי :"מה הם כותבים?! וכי דיברתי על עצמי?! והלוא דיברתי על חותני!", כלומר הריי"צ. פעם הוא אמר לאחד ממנהיגי הזרם המשיחסטי בארץ: "הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח… ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל". וכך העיר לו כמה פעמים, וכן הפסיק פרסומי קונטרסים בכיוון זה. פעם רב אחד משיחיסט רצה לפרסם מאמר בשבועון "כפר חב"ד" והעורך ביקש רשות מהרבי, שהשיב לו: "באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל – קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי".

אז אם הרבי בעצמו התנגד לפרסום, כיצד המשיחיסטים כן מפרסמים?

הם טוענים שאחר כך הוא שינה דעתו, וכיוון שהיה מאוד חולה ונלקחה ממנו האפשרות להבטא, כמובן שאי אפשר היה לברר הדבר. הקיצור, אין טעם לדון על כל חצי משפט וחצי רמז של רבי ופרשנויותיהם השונות. נכתבו על זה ספרים רבים של המשיחיסטים ,של האנטי-משיחיסטים ושל חוקרים שונים. אפשר גם למצוא תמצית די אמינה בויקיפדיה (ערך פולמוס המשיחיות חב"ד).

אז נעבור לנושא יותר קשה: האמונה שהרבי לא מת.

אם על האמירה שהוא היה משיח, עינינו יורדה מים, על האמירה הזאת ,יש כבר ים של דמעות.

אולי כוונתם שצדיקים במיתתם קרויים חיים?

זה ודאי נכון. אך לא רק לגבי הרבי, אלא לגבי כל החכמים. בסוף ספר התניא יש שני מכתבי עידוד לחסידי רבי מנחם מנדל מוויטסבק ולחסידי רבי לוי יצחק מברדיצב, אחרי מותם, שאין להתייאש, ושהקשר הרוחני של תלמיד עם רבו ממשיך גם אחרי מותו. וכן הוא לגבי הרבי האחרון. יש אפילו בדיחה. אדם מודיע לחברו: – אני נוסע לאמיריקה. – אז תביא לי דולר מהרבי. – אי אפשר, הוא מת. – מה הרבי מת?! – לא, הדולר מת! בודאי כן, דברי הרבי הם דברי אלהים חיים, והדולר סופו למות.

אם כן, מה אומרים המשיחיסטים?

שהרבי לא מת ושהוא חי בגוף גשמי. וכמובן, זה דבר שלא נתפס, שהרי היה חולה ומת והיתה הלוויה וקברו אותו.

הם מתכחשים לכך?

הם טוענים שהלוויתו וקבורתו היו אשליה ונסיון, הוא עדיין נמצא בגוף, אבל הוא נסתר מעיני בשר ודם, ולכן קוראים לו שליט"א. אלו דברים שאין להם שחר, לצערנו.

אבל שמעתי שהגאון ר' אהרן סולוביצ'יק מאמין שגם אחרי מותו הוא משיח?

לא נכון. הוא לא אמר שהוא מסכים, אלא שהאמונה הזאת אינה דבר מחוץ לזרם האורטודוקסי. אפשר לראות צילום למכתב שלו באחד מאתרי חב"ד. בכל זאת, היום כדי להצטרף ל-RCA, הסתדרות הרבנים דאמריקה, רב חייב לחתום שהוא לא מאמין שהמשיח יכול להיות מישהו שכבר מת.

גם כאן אני שואל כיצד אנשים חשובים ויקרים יכולים להאמין דבר כזה שהוא לא מת?

גם כאן, אין זה מובן. ואולי אם חוזרים על דבר פעמים רבות, בסוף עלולים להאמין בו. המשיחיסטים סברו שדורנו הוא הדור האחרון, דור הגאולה, האמינו שהרבי יחיה עד הגאולה ויחיה לעולם, ולכן ברור שהוא לא ימות. אך ייאמר לזכותם של רבני חב"ד, שרבים מהם אמרו אחרי מותו של הרבי, שעתה התברר להם שאינו המשיח.

עוד שאלה עקרונית: בימות המשיח תהיה תחית המתים?

לפי הרמב"ם אלו שני עניינים נפרדים. יש חולקים עליו, אך כך היא דעתו. תחית המתים היא נס מופלא שבמופלאים. לעומת זאת הרמב"ם כותב בסוף הלכות תשובה שבימות המשיח, עולם כמנהגו נוהג, אלא שתחזור המלכות לישראל (הלכות תשובה ט ב). וכן הוא כותב: "אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח…מחייה מתים" (הלכות מלכים יא ג). "אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם… אלא עולם כמנהגו נוהג" (שם יב א). "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד" (שם ב).

ובסיכום?

המשיחיטסים אינם חס וחלילה כופרים ואפיקורסים אלא הם טועים. הם יהודים יראי שמים טובים ויקרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
74 תגובות - 55 דיונים מיין לפי
1
זה נדמה כאילו שהרב אבינר מצטט מהרבי רק מה שנוח ולא
יעקב | 31-05-2017 22:42
משיחותיו אלא משמעות שהרי הרבי כותב במפורש בשיחה מוגהת שלו (שופטים נא') שהוא נביא ואילו מה שהרב אבינר מספר שהרבי שלל זאת זה רק סיפור, ואין שום ערך לסיפור עם יש שיחה מוגהת של הרבי שהרבי הגיהה כל מילה ואות וציווה לפרסם ולהדפיס לציבור . וכן הרב אבינר כאלו מתעלם מפוסקים שאומרים שמלחמותיו של משיח זה בשבט פיו ולאוו דווקא בחרבות וכן מלחמות התד גם נחשב כמלחמה (אגב דווקא דוד ששפך דם לא זכה בשל כך לבנות את בית המקדש ומשיח לא ישפוך דם במלחמות מתאים לפוסקים שסוברים שמשיח לא יקח חלק במלחמות כפשוטו ) וכן יחוסו של הרבי לדוד המלך ברור וידוע עם כל פרטיו (וזה לכל חסידי חבד ) ואדמור הרש"ב כתב זאת במפורש שנשיאי חבד מזרע דוד ומהם מלכות המשיח ואילו לרב אבינר זה לא ידוע נראה שהוא לא בקי בספרות חבד. אבל יאמר לזכותו שבמנהגי חבד לא לישון בסוכה הוא אכן קלע שזה מנהג מדורי דורות בחבד וזה לא רק של חבד אלא של עוד חסידים ואדמורים )
2
כתבה יהירה ומתנשאת
מגיב | 31-05-2017 22:58
בתור אחד, שגדלתי כל חיי כדתי לאומי ואח"כ זכיתי להכיר את חב"ד מבפנים, ממוסדות ובעיקר ספריו של הרבי עצמו - הגעתי למסקנה והאמונה יוקדת וטהורה יותר מכל, בכך שהרבי הוא הוא מלך המשיח, והוא יגאלנו בכתבה הנ"ל יש כל כך הרבה ביטול הזולת ושיפוטיות מראש כלפי מה שאינו הם, הן מצד המראיין והן המרואיין, שאין מאיפה להתחיל להתייחס עניינית לנכתב
3
הרבה אי דיוקים
אחד | 31-05-2017 23:08
הרבי עצמו, בבריאות שלמה, קיבל את פסק הדין שהינו ׳בחזקת משיח׳ והכריז כי פסק הדין החל לפעול בגדרי העולם עד למעמד ומצב של ׳משיח ודאי׳. כל חסידות חב״ד מאמינה שהרבי יתגלה כמשיח. המחלוקת האם לפרסם זאת בציבור.
4
המשך
מגיב | 31-05-2017 23:13
אה, ועוד הערה לסיום לעורכי האתר: "הזרם המשיחיסטי בחב"ד" איננו תופעה אנתרופולוגית היסטורית שצריך להעלות אבק בחיפושים אחר שרידיה. זרם זה הינו תנועה חיה ובועטת ונושמת, שניתן לראיין אותם עצמם ולשאול על מה מבוססת שיטתם ועיקר תפיסותיהם, בפרט שלכולם ידוע, שלשיטתם הכל מבוסס על התורה עד לפרטי פרטים. ובפרט הזרם הזה, שכידוע אינו מתחבא לו או מסתגר במערות וחווחים, ואדרבה פתוח ומנגיש עצמו לשאלות. מצטער לומר, אך כתבה כזו, הנושאת את הכותרת: *"כיצד להתייחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד? לבכות"* לא רק שאינה מקצועית, מאפשרת או מנסה להבין תופעה לעומק, אלא גם חסרת הוגנות עיתונאית מינימלית
5
כולם בחב"ד מאמינים שהרבי משיח!
חב"דניק | 31-05-2017 23:18
זה נכון שיש מחלוקת על העניין של "חי וקיים" כמו גם בשאלת פרסום העניין (האם אכן יש בכך תועלת והאם אכן זהו רצונו הק' של הרבי), אבל לומר שישנם רבנים או חסידים שלא מאמינים שהרבי משיח זה פשוט שקר
לא רק מחב"ד אח יקר.
יניב | 01-06-2017 18:20
כל מי שלמד תורה והיה מקורב לצדיק מודע לגודל קדושת נשמתו של הרבי.
6
כבר אין
אריאל | 31-05-2017 23:50
על מה לכתוב?
7
שיח חד צדדי
יוסף | 01-06-2017 0:29
חבל!
8
פסק דין!
חבדניק | 01-06-2017 0:36
יש פסק דין של מאות רבנים ביניהם הרב אברגל ועוד פוסקים רבים לא חבדים על זה שהרבי מלך המשיח
9
אין לכם טיפת אמונה
שלום לוי | 01-06-2017 0:40
10
התקפה גועלית כנגד חב"ד.
למדן | 01-06-2017 1:19
מספיק שהר' אבינר היה מעיין בשדי חמד ורואה שכותב שם שמשיח שבא מן המתים (כגמרא בסנהדרין) לא רק שזה אפשרי אלא זה למעליותא(ענני שמיא) תמהני.
11
ואז מה
... | 01-06-2017 1:42
....
בדיוק כך. מה מוסיף ומה מעלה מה הם
| 21-06-2017 1:11
חושבים או אומרים. העיקר שהם חוטאים. לא ישנים בסוכה. לא מקיימים סעודה שלישית. לא מעודדים עליה אלא להפך.הם אומרים. שימשיכו לאמר.גם הרבנים והחרדים אומרים שהם משה רבנו. שימשיכו לאמר.למי זה צריך להפריע או לעניין. המתנשאים הם אלה שדואגים שהרבי שלהם יהיה משיח.
12
תגובה
אריאל | 01-06-2017 2:03
מצטר מאוד אך הרב אבינר מראה בצורה מאוד ברורה את הבורות בנושא זה. מלבד זאת המראיינת מנסה להוציא את התשובות הנ"ל ואינה עושה את תפקידה.
13
באמת איך מתיחסים למאמינים שהמדינה היא המשיח?
חבדניק שהיה בגוש קטיף | 01-06-2017 8:26
ולמרות שבמסגרת ה"קמעא קמעא", מחריבים ישובים ונותנים שטחי ארץ ישראל לגויים, עדיין ממשיכים לברך את כוחות הגרוש והממשלה הקדושה "ראשית צמיחת גאולתנו"? אני סבור שמדובר באחים טועים שנמצאים במסגרת היהדות.
כמו שאצלכם מתמודדים עם 'משיח כבר כאן' טל'ח שלא קרה בסוף
תשובה | 01-06-2017 17:34
לצערנו...
14
בקשר לשו"ת
עקיבא | 01-06-2017 11:19
כדרכו בקודש, הרב אבינר היקר לא מהסס לשחוט "פרות קדושות" ועם זאת לדבר בצורה הכי מכבדת כלפי המשיחיסטים! האמת צריכה להיאמר!
הצילו!!!
פרה | 01-06-2017 13:52
לא שחט ואפילו לא נגע...
15
קנאי מסריח שמחפש כבוד!
אבינר לך לעזאזל! | 01-06-2017 14:00
אבינר סתם מחפש כבוד להבדיל כמו הרבי מליבטוויטש
16
א. דמעות התנין (הבצל)
טוביה דורון | 01-06-2017 14:42
א. הוא כתב "כיצד להתיחס לזרם המשיחיסטי בחב"ד הסובר שהרבי האחרון הוא המשיח ושהוא לא מת? הלב נשבר לרסיסים לנוכח הדברים האלה". ■ אם להאמין לדמעות התנין (הבצל) של הרב אבינר, הרי זה טוב מאד. טוב מאד. לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה, לב נשבר מורה על התחלת חזרה בתשובה, וכפי שאמר הרבי שליט"א מלך המשיח, ש"אנחה יהודית היא תשובה עילאה".
17
כאיש אחד בלב אחד היה רק פעם אחת במתן תורה
טוביה דורון | 01-06-2017 14:59
■ ב. "הם מנסים להציג את חב"ד כגוף אחד אך למעשה הם מחולקים". במכנה המשותף, כל חב"ד מאמינים בגאולה האמיתית והשלמה ע"י "הרבי נשיא דורנו". ולגבי מחלוקות, יש בתוף המפד"ל יותר מארבעה סוגים, ובין מתיישבי יש"ע יש חולקים על הרב אבינר וכו'. חב"ד זה מאות אלפי אנשים שיש להם דעות שונות, והמאחד אותם זה האמונה ש"הרבי נשיא דורנו" ו"הוא יגאלנו", כלומר הוא המשיח.
18
אלפי סרוגים התחילו להאמין ב"חי וקיים" אחרי ג' תמוז
טוביה דורון | 01-06-2017 15:14
■ ג. "חלק מהם סברו שהוא המשיח אך כאשר מת התברר להם שאינו המשיח,- כמו שכותב הרמב"ם שאם אדם היה בחזקת משיח אבל הוא נהרג"... ■ תשובה: "סתם מקשן עם הארץ". ברמב"ם יש הבדל בכל ההלכות בין "מת" ל"נהרג", והרבי שליט"א מלך המשיח בשום אופן לא "נהרג" כפי שמדבר שם הרמב"ם על בר כוזיבא ש"נהרג" במלחמת המשיח "לנצח את כל האויבים שמסביב" (שהיא התנאי הראשון במשיח וודאי) אין כאן מקום להאריך, אבל הצגת הענין מראה או על רישעות, או על טיפשות, או שניהם. למי שמעוניין, יתקשר אליי טוביה דורון 0584330770 tuvia.doron@gmail.com
19
בעל התניא
אברהם | 01-06-2017 15:28
בעל התניא היה תלמידו של המגיד ממזריץ' לא של הבעש"ט.
20
הרבי כן אמר שהוא המשיח, ולא פעם אחת
טוביה דורון | 01-06-2017 16:13
■ ה. "אבל הוא לא אמר בפירוש שהוא המשיח? הוא אמר פעמים רבות ביטויים שיכלו להתפרש כרומזים לזה ויש מחסידי חב"ד שעטו עליהם כמוצא שלל רב. אך כאשר פרסמו שהוא משיח הוא הגיב בתקיפות שאין לפרסם דברים כאלה, שזה יזיק לחב"ד ולחסידות". ■ אם הרבי כן היה אומר, הרי לפי כל השאר מה שכתוב בכתבה, אבינר היה יוצא נגד, אז מה זה משנה אם הוא אמר? וגם, גם סילוף העובדות, פשוט מחוסר ידיעה. ■ הרבי כן אמר שהוא המשיח בפירוש, וכתב את זה לפחות בשיחה מוגהת אחת: (פרשת משפטים תשנ"ב): להלן אני מביא כאן חלקים הרלוונטיים, בהם הרבי מתייחס להסכם צימצום הנשק הגרעיני בגלל השפעת הפסק דין שהוא הוא המשיח. אבל יש לקרוא את כל השיחה במלואה. בסיום השיחה (המוגהת) הרבי מצביע על עצמו כמשיח, לא ברמז, אלא גלוי ממש. לקריאת כל השיחה: https://drive.google.com/open?id=0B6t2zW9zs378YVN2NTdoMllGLTA ■ "וכיון שבימים אלו מחליטים ומכריזים ראשי מדינות בעולם ע"ד צמצום וביטול כלי נשק וההוספה בהענינים הדרושים לקיום כלכלת המדינה והעולם כולו – תוכן היעוד "וכתתו חרבותם לאתים" . . הרי זה סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו . . כיון שנמצאים ב"זמן השיא" של ביאת משיח צדקנו, "הנה זה (מלך המשיח) בא" , רואים כבר (מעין ו)התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים, "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וגו'" – עי"ז שהקב"ה נותן בלב המלכים דאוה"ע ("לב מלכים ושרים ביד ה'" ) להחליט ולהכריז יחדיו ע"ד המעמד ומצב ד"וכתתו חרבותם לאתים" . . יש לומר, שהחלטת והכרזת מנהיגי אוה"ע בערב שבת פרשת משפטים ע"ד המעמד ומצב ד"וכתתו חרבותם לאתים", היא, כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה (מלך המשיח) בא", . . הפס"ד של הרבנים ומורי־הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח" ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי" – פס"ד "מסיני", שנמשך וחדר גם בגדרי העולם . . ובסיום השיחה לגבי זהות המשיח: "עם כל הפירושים שב"מיד" . . (הערה 148) ובפרטיות יותר בנוגע לדורנו זה – שבר"ת ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו . . משיח (מנחם שמו), יוסף יצחק, דובער (שמו השני של כ"ק אדנ"ע).
21
טעותת
אליאב | 01-06-2017 16:45
לצערי הרב אבינר הלך בשבי אחרי כמה וכמה מחבד שמעוותים עובדות הרב שהוא אמר שקיבל מהרבי מענה לא לפרסם על ענין המשיח לאחר מכן בתשנב קיבל על אותו ספר שהרבי התנגד אליו לגמרי אישור להדפיס ואף הרבי הורהלו לקבל הסכמות על הספר מרבנים כמו כן יש סתירה בדברי הרב שהרי אם הוא טוען שהרבי היה צדיק אז יכול להיות שלפי דעתו הוא יכשל בעידוד מאוד חזק וקבוע בשירה שכל מהותה שהוא מלך המשיח הרי אפילו לבהמה של הצדיקים לא מגיעה שום תקלה כמו כן הרבי אמר ויש את זה בוידאו לאותו רב שיכתוב עוד ספרים בקיצור כל המאמר נובע מאי קריאת הספרים יחי המלך המשיח יחי המלך ותורה יבקשו מפיהו של הרב הגאון והחסיד הרב וולפא שליטא והכי חשוב הרב אבינר הספר בין אור לחושך..
22
שלו נעליכם מעל רגליכם שאתם מדברים על חב"ד
אבי | 01-06-2017 17:59
"סרוגים" מילה שמסמנת את אופי קיום התורה והמצוות שאתם מקיימים; עם הרבה חורים..
אין עליך
חבדניק | 29-07-2021 4:13
חסיד אתה!!! מי שמדבר נגד.... סתם כופר
23
הטוביה דורון המהבולי קורא לכבוד הרב אבנירמקשן עם הארץ?!
למהבול מהנעלבוקפייסבוק | 01-06-2017 18:13
למה המשיחיסטון מחזיק פייסבוק?! החתן של הרבי רייצ והמנהיג האחרון של חסידי חבד הרממש היה מתיר? היו את שיחות תשנב והשיחה על בכח של נבואה וזה תוקע את החבד כי האדמור מת.לכן החליטו שם שהוא לא מת....וחבר מביא מבולבל מחזירו בתשובת בלבול ואז נהיה משיחיסט.חבל היה יכול לצאת בעל תשובה נורמלי. פעם טורנהיים האנטימשיחסט שאל:אם הרבנית היתה חיה לפי המשיחסטים היא היתה אסורה להנשא לאחר.אז איפה הגדרות ההלכה במציאות? זה חבדניק שאל.
אתה חושב שה"קטילה" שלך מזיזה למישהו?
חייל בית דוד | 07-07-2022 22:32
אתה בטוח שיש לך קלף מנצח אז סלח לי, פשוט הרב טוביה דורון שליטא מחזיק פייסבוק לא כדי לעקוב אחרי בנות בים הוא מחזיק את זה כדי לפרסם משיח בכל דרך אפשרית כמאמר הרבי שליטא מהמ שילו אז פשוט כדאי שתסתום את הפה, או את המקלדת.
אליהו הנביא
בור | 05-02-2019 12:02
השאלה הזאת ממש נמצאת בכמה ראשונים לגבי מה דינה של אשתו של אליהו הנביא
24
"זרם משיחיסטי" אתה לא מתקרב לרמת ההבנה שלהם בתורת החן.
דניאל | 01-06-2017 18:19
גם אור החיים היה ניצוץ משיח בדורו, וכך האר"י הקדוש, וכך הרבי מלובביץ' זה שלא זכינו להתגלות זה דבר אחד. אבל אכן הרבי היה כזה וכל הסימנים הראו כך. וכך הסכים הבבא סאלי. האנשים שקוראים "יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח" אלו צדיקי אמת. כל הכבוד להם שהם מבינים שמעלת הצדיק היא זאת שמחזיקה את האמונה ושאכן הרבי מגיע לו כל מה שעושים בשבילו. אפילו הבת של נשיא ארה"ב באה לקברו.
25
מי שכתב הכתבה לא מכיר מספיק הנושא
מנחם | 02-06-2017 9:40
יש הרבה דברים לא נכונים בכתבה ודיונים לא לעניין בגלל זה. לפני שכותבים על משהו צריכים ללמוד הנושא שכותבים עליה כמו שצריך שאז לא כותבים כל כך הרבה שטויות.
משיחיות בחב''ד
יהודי אמיתי | 26-09-2021 14:03
הרב אבינר בכל כוחו דיבר לגופו של עניין מבלי לפגוע בחב''ד אבל אתם שמחשיבים עצמכם לאהבת ישראל לא מסוגלים לענות לו בצורה עניינית מבלי לפגוע בו לכן כנראה שהאמת לא איתכם לצערי ואתם באופן מובהק חשודים בעבודה זרה אם מה שחסף הרב ופרופסור דוד ברגר בספרו ''הרבי המלך המשיח'' ועדיין לא מאוחר לחזור בתשובה לפני בואו של המשיח מבית דוד האמיתי.
26
חבל מאד
יוני | 02-06-2017 12:17
ההסתכלות על האדמו"ר זצ"ל דרך הקוקר הצר הזה מפספסת את רוחב היריעה המרהיב הנפרש למלוא עין המתוודע לאישיותו תורתו ופעלו
27
רבים מגדולי ישראל מאוחדים בדעה
ישראל מאיר | 02-06-2017 14:38
בהיותנו על סף הגאולה כך אומרים גדולי הרבנים כהרב קנייבסקי וכבר מרן החפץ חיים החל בכך עוד ועוד . מי שילמד בעיון את המקורות יראה זאת בעיניו את הירידה המוסרית הגדולה (מצעדי ה...) והחוצפה הגוברת זוהי תקופת עקבתא דמשיחא אנשים חשים על בשרם את ההתמודדות חוסר היציבות והנסיונות חדשים לבקרים בתוך כל האפלה מאירה דמותו של הרבי זצ"ל שהקדים רפואה למכה בגאון יעקב ובבקשה מכל יהודי ויהודי ללכת בגאון בדרכי התורה והמצווה בארץ ובעולם גם באוניברסיטאות ובמזרח הרחוק ובשוק מחנה יהודה
28
אני המשיח אפילו אמרתי בפירוש שאני המשיח אז אני המשיח
אני המשיח | 02-06-2017 15:29
ברור לכם שהטוענה הזו הביא מטופשת . אז לטעון שהרבי הוא המשיח כי הוא אמר שהוא המשיח ולא יכול להיות שהמשיח יגיד משהו לא נכון זו טענה רדודה
אם אתה עונה לקריטריונים ההלכתיים. אז תפדאל! למה לא.
יהודי | 04-06-2017 12:43
אלא שאינך עונה עליהם. הרבי כן. תלמד. תדע. לא תלמד לא תדע. גם אני יכול לקבוע שהגרביטציה זה המצאה של ניוטון רק כי לא בא לי ללמוד על הנושא. הבורות היא מפלט הפחדנים!
29
באמת ים של דמעות
תוהה | 02-06-2017 16:28
על האמונה המפגרת שהמדינה שגרשה יהודים, חללה קברים והשאירה בתי כנסת לשריפה בגלל חקירה של ראש ממשלה היא ראשית צמיחת גאולתנו. ובנימה קצת יותר רצינית, לראיין את הרב אבינר על הנושא הזה תוך כדי שמציגים מצג שווא כאילו הוא מסביר את הדעה שהוא לא מבין או שלא רוצה להבין, זה עבודה עיתונאית פחות מקצועית מאשר לראיין את האדמור מסטמר, לבקש ממנו שיסביר את השיטה הציונית ויגחך אותה. סרוגים, לכלכתם.
30
לא אמין בכלל
שלום | 02-06-2017 23:36
כולנו זוכרים מה היה חלקו של הרב אבינר בגירוש גוש קטיף. לא צריכים ממנו הכשר על חב"ד, שעושים עבודת קודש. אני מסתפק אם הרב אבינר היה פוסק לא להיכנס לבתי חב"ד ברחבי העולם, הרי כולם יודעים שחצי ממי שמסתובבים בבתי חב"ד בהודו ובמזרח הם מתלמידי הרב אבינר, לכן זה יפה לצטט רק מה שנוח על חב"ד....
שלום - תודה - חיזקת אותי
חבדניק | 08-06-2017 22:46
קצר וקולע מעניין מה יגיד הרב אבינר כשיפנו עוד ישובים הוא בטח יעמוד לחבק ולבכות עם חיילים . עטוף בדגל המשיחיסט ההזוי האמיתי זה הוא בעצמו .
31
מדוע הנכם מביאים תגובות מסויימות בדווקא
לוי | 03-06-2017 22:26
משהו פה לא הוגן ...
32
הרב אבינר טועה ומטעה
ליאור | 04-06-2017 9:25
הרב אבינר טועה ומטעה 1. חבד היא אחת. במוסדות החינוך כן. בית דין ממש לא. ממש לא תנועות נפרדות. גרים יחד. חיים יחד. מתפללים יחד. מדוע הרב אבינר בוחר להדגיש את האחוז האחד השונה ולא את שאר ה99%? האם המצב אצל הדת"ל טוב יותר? 2. מה שהרמב"ם כתב "לא ידעו איך יהיו עד שיהיו" כלל אינו מוסב על גדריו ההלכתיים של מלך המשיח שאותם סידר הרמבם בפרק הקודם בכלל! אלא על סדר התרחשותם של מאורעות כגון ביאת אליהו, גוג ומגוג וכן על אופן ההסתכלות הנכונה על מדרשי חזל ונבואות אחרית הימים. חבד מבססת את אמונתה במשיח דוקא על הגדרים ההלכתיים הברורים. ואם יש זרם שמבסס את תפיסת הגאולה שלו על מדרשי ואגדות חזל ונבואות שהרמבם קובע שאין בהם קבלה ברורה זוהי אך ורק הציונות הדתית. לדוגמא: קימעה קימעה, ואתם הרי ישראל השגורים על לשון הדתלים 3. הפרשנות של הרב אבינר לחזקת משיח היא שונה בתכלית מדברים מפורשים שביאר הרבי בשיחותיו מתוך עיון בדברי הרמבם. 1. מה שכתוב יעמוד מלך אין הכוונה לכך ששלטונו כבר הושלם. אלא הכוונה למנהיג הפועל באופן של מלכות. שהנהגתו היא על ידי ציווי. ושנית, שהוא מלך בעצם. בדוגמת דוד שהיה מלך בעצם עוד בטרם השלים את השלטת מלכותו באופן מלא על כלל ישראל. וזה מסתבר יותר לומר כי תנאי אחד למעבר מחזקת משיח למשיח ודאי הוא הה צ ל ח ה בהשלטת שלטונו באופן מלא. מה שרמבם כותב "ואם עשה והצליח". מכאן למדים שלחזקת משיח אין צורך בהשלטת השלטון בצורה מלאה אלא עצם החתירה למצב זה היא התנאי הנדרש לחזקת משיח. 2. לרבי יש ייחוס לדוד המלך. האם באמת הרב אבינר לא יודע מזה? 3. כפיית התורה. גם כאן ההבנה של הרב אבינר שטחית מאוד לעומת הסברת הרבי. כפייה יכולה להיעשות בדרכים רבות. הרבי מסביר שישנה כפיה בדרכי נועם. מה פירוש? פירוש שמורים ליהודי לקיים מצוה מבלי להכנס להסברים מקדימים. אלא באופן של הוראה וציווי. ושפעולת קיום המצוה נעשית באופן של קבלת עול מצד היהודי. אלא שזה נעשה בדרכי נועם ובחביבות. מי ששם לב רואה בבירור שזוהי דרכה של חבד בקירוב. וזה לא עניין מקרי. זה עקרוני מאוד וזה מוכתב ישירות מהרבי. 4. קיום מצוות ולימוד תורה כתנאים למשיח. הניסוח של הרב אבינר מגמתי ומטעה כל כך! הגדרת הרמב"ם היא "הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו" ברור שאין הכוונה לסתם קיום תורה ומצוות. מדובר כאן בהעמקה אדירה בתורה ובהנחלת המצוות בצורה של עסק. כלומר שזה כל עניינו. בדוגמת דוד המלך. 5. מי שיקרא את הספר "ברגע האמת" יווכח שבנוסף למאבקים על שלימות העם הארץ והתורה במישור ההלכתי, אין ולו מנהיג אחד שמתקרב לציפורנו הקטנה בהשפעה במישור הבטחוני מדיני. 6.הקשר להמלכת מלך. מלכות דוד אינה צריכה המלכה אלא המלכות ירושה לה. 7. הזרם המשיחיסטי זה הגדרה כוללנית. 99.9 מחבד סוברים שהרבי חזקת משיח והוודאות שלו היא רגש חסידי של התקשרות אך לא תוקף הלכתי. לקחת כמה משוגעים וללמוד מהם לכולם זה לא רציני ולא הוגן. האם אצלכם חסרים משוגעים? 8. הסכמת הרבי לזהותו כמשיח. ראו דבר מלכות פרשות וירא חיי שרה שופטים. ראו קונטרס "בית רבנו שבבל". הדברים רשומים שם שחור על גבי לבן. פסק דין חזקת משיח עליו חתמו מאות רבנים מכל החוגים נשען על שיחות אלו. מי שלא מוכן להתמודד עם שיחות אלו הוא אינו רציני. בתקופת שנות הממים אכן הרבי התנגד לפרסום. אולם בשנות הנונים הוא שינה את הגישה מקצה לקצה ועודד את הפרסום. שוב הרב אבינר אינו מדייק. מהרבי ניטל כל הדיבור רק החל מ כז אדר תשנב. מדובר על שנתיים וחצי כמעט מלאות בהן הרבי היה בריא לחלוטין ובמהלכן אמר את שיחות הדבר מלכות בהן הוא מזהה ומפרסם את עצמו כמשיח. לא מת. גמרא מפורשת שיעקב אבינו לא מת כפשוטו ממש. כך מסבירים רוב הראשונים כולל רשי את הגמרא במגילה. תעיינו ותיווכחו. יש אינספור מקורות לצדיקים שגם אחר פטירתם חזרו בגוף לעולם הזה כגון אליהו, רבי יהודה הנשיא ועוד. זה לא עניין שמחוץ ליהדות. ניתן להבין מהשיחות שזו המציאות של הרבי אחרי ג תמוז. מי שהגבלות העולם הזה הוא סוף פסוק מבחינתו לא התחיל עדיין להבין מהי יהדות. לא מהי חבד ומהו רבי. אלא יהדות הוא לא יודע. 9. ימות המשיח ותחיית המתים אלו סוגיות ענקיות. גם כאן הרב אבינר טועה ומטעה אבל מי שבאמת רוצה להבין את זה שילמד שיחות ומאמרים של הרבי. פחות נוגע להתקפה של הרב אבינר על חבד. לסיכום הרב אבינר עומד בפני קריסת השיטה הציונית ועיניו כלות. חצי מבני הציונות הדתית עוזבים את הדת בשל הערצתם העיוורת להצלחתה הגשמית של המדינה שהעבירה ומעבירה מליוני ילדים יהודים על דתם. הערצה הנובעת מההדרכה הכוזבת שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה תמורת האמת המוחלטת שעל כסאו לא ישב זר. מי שמצוי בנושא הגאולה והמשיח אינו יכול שלא לראות את הסתירה המוחלטת בין הציונות לבין האמונה השורשית והמקורית בביאת המשיח. אין זה פלא איפוא, שחבד שהיתה הינה ותהיה נושאת דגל האמונה בכלל ובביאת המשיח בפרט, תהווה מטרה להתקפה מצד אלו המתכחשים לאמונה זו.
33
מעיון רב בנושא העליתי בס"ד
מקורב | 04-06-2017 13:29
אחרי חפירות רבות בנושא הכה מורכב הנה הדברים הברורים פחות או יותר מבחינת הרבי על רגל אחת: העולם נמצא במצב של טרום גאולה ברגעים האחרונים לפניה זה ההסבר בכללי לכל המתרחש לטוב ולמוטב אף שהסבר זה לא מניח את דעתנו ומתוך ענווה אנו מתפללים ומבקשים מהקדוש ברוך הוא בכל העוצמה את הגאולה בנין המקדש ומלכות בית דוד. על האנושות כולה להוסיף בטוב ובצדק וביושר על פי הקוד המוסרי של שבע מצוות שניתנו בסיני. עלינו היהודים להכיר בתפקידנו ואחריותנו בעת הזו של כל אחד ואחת אישית לדעת את הערך של כל מצווה נוספת שאנו מקיימים שיכולה כפסק הרמב"ם להכריע את הכף להפיץ את אור התורה והנשמה בכל אתר ואתר ולהתכונן לגאולה האמיתית והשלמה.
34
אתה מראה על בורות משוועת כבוד הרב אבניר
אנונימי | 04-06-2017 14:25
כל הדברים שכתבת כאן הם מראים על חוסר ידע משווע בהלכות מלך המשיח ברמב"ם שלא לדבר על זה שאתה לא מתקרב לדעת מי זה הרבי ועוד לפרשן אותו אז הצעה אישית שלי אל תכתוב דברים לפני שאתה חוקר ובודק כמו שצריך....... ואגב בחבד כולם מסכימים שהרבי המשיח והוא חי רק מתווכחים עם חי ברוחניות או בגשמיות......
אמת לאמיתה ...
רן דניאל | 24-06-2020 18:37
אמת לאמיתה
35
לא הבנתי
יצחק | 05-06-2017 16:35
פסקו של הרב סולובייציק המעוגן במקורות בדבר היתכנות של משיח מן מתייא לעומת החלטה של ארגון מסויים (בשם מי) מי מכריע? נדמה שהתשובה ברורה וגם הרב אבינר רק ציין כנראה לעובדות מבלי להזדהות (אגב, העובדה שהביא על תגובת הרבי למאמר שפוסם נכונה ניתן לשאול את הרב ברוד משיחת השבוע שכמדומה קיבל את המענה דרך הרב גרונר, אך טבעי לחלוטין שחסידים שראו בעיניהם קדושת הרבי והמוני בית ישראל ינטו לחשוב שהוא הראוי להיות המשיח, וזו הייתה מחשבה טבעית אצל המוני יהודים לאו דווקא מחב"ד (ואדרבה גם כיום אנשי חב"ד מדורות יותר מסוייגים) ובהם רבנים כמו הרב אליהו והרב יעקב יוסף ועוד ועוד) .. אך באמת כל אלו הדברים לא ידע אדם איך שיהיו עד שיהיו הנסתרות לשם אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו להתחזק באמונה בביאת המשיח אשר כל מי שאינו מאמין בו או מצפה לביאתו כותה הרמב"ם מילים חמורות ומרובה מידה טובה ...
36
עשה במסרחניק ובמשיח שלא שלט בצרכיו
פעטש געבער | 07-06-2017 0:42
לפי הספר "רוקדים ובוכים", הוכנס המשיח המשותק לבית המדרש "בצורה בלתי היגיינית", כדי לצפות במאמיניו הפתאים מרקדים לפניו. האם גם זה מרומז ברמב"ם? אולם עם כל הלעג שמעוררת תופעת מטומטמי חב"ד, האם המסרחניק הנאלח אבינר טוב מהם? מי עדיף כ"משיח", הרצל או המשיח של חב"ד? שאלה טובה!
מי אמר שהרצל משיח?
| 16-06-2017 1:25
כל החבדניקים הגאוותנים הם אלו שנפלו לאמר שהרבי הוא המשיח.כך הקב"ה אמר על הגאוותן. אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת.
אביעד נייגר ????
זה אתה ? | 08-06-2017 22:43
מסרחניק
37
צדיק גדול...
| 07-06-2017 11:09
השיח הזה לא רלוונטי, המשיחיסטים לאט לאט יתפכחו. להגיד שהוא צדיק גדול, זה פשוט, אבל אנשים לא מבינים, אם רבי נחמן מברסלב ושאר גדולי החסידות היו בחיים הם היו הופכים להיות תלמידים שלו, ולא להיפך. הוא יזכר יחד עם הרמבם, המהרהל, וכו'.
38
לי נשבר הלב על הציונות הדתית
דתי לאומי לשעבר | 08-06-2017 22:42
אנחנו ששה אחים . משפחה דתית לאומית חמישה דתלשים חבדניק אחד (אני) כואב לי לראות ואינני יכול להבין איך הורה מאמין ממשיך לשלוח את ילדיו למוסדות הדתי לאומי תורה ועבודה זה רעיון טוב , אפילו רעיון חסידי אבל אין לו קיום ללא קשר למשה רבינו , לצדיק הדור או איך שתבחרו לכנות את מה שאני מכנה "רבי" (יחי המלך המשיח , נשיא דורינו , זצ"ל )
39
רוב
אחד שבדק | 13-06-2017 0:20
רוב ההתבטאויות המשיחיות של הרבי היו לאחר האירוע מוחי שעבר וד"ל ....
40
אני לא מבין אתכם. הרב יואל כהן, ׳החוייזר׳ של הרבי כותב
אור | 18-06-2017 1:27
עליו זי"ע (בספר שיעורים בתורת חב"ד.
מי אתה???
משחיסט | 29-07-2021 4:16
ואם ר' יואל אומר זיע רל??? אז זה נכון??? בגלל זה הוא לא המשיח??? להיפך!!!!!! נ.ב. לאחר ג' תמוז נד ר' יואל אמר על הרבי שליט''א מלך המשיח שהוא חי וקיים בלי שום שינוי . ואז האנטים הרשעים חייבו אותו בדרך לא דרך לדבר כך..
מי הוא בכלל
| 21-06-2017 1:12
שימשיך לכתוב עד ביאת משיח
41
ר' יואל כהן, 'החוייזר' של הרבי כותב עליו זי"ע.
אור | 18-06-2017 10:07
בספר שלו 'שיעורים בתורת חב"ד'. אז אני לא מבין על מה ההתלהמות פה בתגובות. אני לא אומר שאין משחיסטים, אבל יש כנגדם חסידים רבים וגדולים שחולקים עליהם.
42
נו עכשיו בוא נראה את הרב אבינר עונה
צופה העתיד | 04-07-2017 3:36
טוביה נתן בראש!
אל תענה כסיל, הוא מבזה תרב אבינר.
חחחח | 06-11-2017 14:40
ולא נתן לו על הראש כי אין לו ראש
43
הכותרת היא תמצית ההבדל בין חב"ד לשאר
יוסי | 05-09-2017 18:11
בעוד להם נותר לבכות, בחב"ד ממשיכים לפעול והמוטו הוא "באנחות לא ניוושע". בעוד נופלים רבים מהמגזרים האלה (אם בכמות- אצל סרוגים, אני ממשפחה דתית של 6 ו4 לא דתיים, ואם באיכות- חרדים שזה מיעוט אבל נופל קיצוני לצד שני), בחב"ד ייפעלו לתקן את המצב- 'טובה פעולה אחת מאלף אנחות'
44
בקשר לזה שאמרו...
| 24-09-2017 12:01
בקשר לזה שאמרו שלא ידוע אם הרבי מליובאוויטש הוא מבית דוד הרי הוא צאצא של אדמו"ר הזקן ואדמו"ר הזקן צאצא של המהר"ל מפראג (משמע שגם הרבי מליובאוויטש) והמהר"ל ידוע שהיה מבית דוד
45
מי שמחשיב את מדינת הפשע והרשע שגנבה את השם ישראל
מיכאל | 16-11-2017 13:41
שבין יתר העיוותים שהקימה היא משתמשת בשם זה לתאר את אזרחיה הערבים ("ערבי ישראלי" - בן ישראל / יעקב...), קודפת את הדת, מבזה שומרי תורה ומצוות, ומטרתה "ככל הגויים בית ישראל" - שיטול קורה מבין עיניו קודם שיבוא להשמיץ את הזולת
46
האם הרבי טען שהוא המשיח?
חנןך | 18-10-2018 17:52
מי שמעיין בכתבי הרבי ושיחות מוגהות על ידי הרבי בעצמו,יוכל בקלות להיווכח שאין סיכוי שהרבי חשב שהוא המשיח. הרבי אמר כל השנים שחותנו,אדמור הרייצ,הוא נשיא דורנו והוא המשיח. בשנים האחרונות,תשנב.1992,הרבי אמר מפורשות,שהמשיח היחידי שבדורנו הוא אדמור הרייצ. הרבי הסביר שהרייצ מת לעיני בשר.אני מבין את זה שמדובר בעיבור נשמת הרייצ בגוף חדש,וזה המשיח. אבל הרבי לא התכוון לעצמו.זה ברור מכל השיחות.והרסו את חבד.גרמו לפילוג.הרסו לרבי את האחדות בחבד,עם השקר הזה שרץ כבר הרבה שנים.
יעס
משחיסט | 29-07-2021 4:20
אז אתה חבדניק? מאמין שהרבי חי? שהוא משיח?? כשהרבי מלך המשיח שליטא אמר על חותנו שהוא המשה שבדור, כפשוט שהוא התכוון לעצמו... ''משיח מנחם שמו'' לרבי הרייצ קוראים רבי יוסף יצחק (ראשי תיבות רייצ) ומנחם זהו שמו של מלך המשיח הרבי שליט''א מליובאוויטש!!!!! יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!!
יעס
אבינר כופר !! | 17-04-2019 23:19
אבינר כופר ברבי מהמ שליטא!!!
47
המישחשיטים הם כופרים...
לא משנה | 21-06-2020 16:55
המישחשיטים הם כופרים בגלימה יהודית
ממש לא
חיה | 25-02-2021 13:57
מי שילמד דבר מלכות שיחות של הרעבע ויראה את הניסים המתרחשים ב770 בתשרי.. ידבר אחרת.. כמו שכשאר אדם חולה רל הולך לטובי הרופאים ככה מי שרוצה לדעת על הרבי שליטא צריך ללכת לטובי המשפיעים שיסבירו לו
48
כתבה גועל נפש...
רן דניאל | 24-06-2020 18:35
כתבה גועל נפש ברגע זה הפסדתם קורא קבוע
49
הרבי חיי וקיים...
רן דניאל | 24-06-2020 18:35
הרבי חיי וקיים
50
שקר!!!
חחח... | 19-01-2021 13:24
כל מה שנכתב כאן מסולף ומעוות בצורה מזעזעת!!!????
51
חלק מהרבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי משיח:
חייל של הרבי שליטא | 21-01-2021 20:17
רבנים שחתמו על פסק הדין ראו גם קטגוריה:רבנים שחתמו על הפסק דין שהרבי מלך המשיח הרשימה להלן הינה רשימה חלקית על פי סדר האלף-בית: הרב דוד אבוחצירא הרב אליהו אבוחצירא הרב גרשון מנחם מענדל אבצן הרב זלמן אבלסקי הרב אליהו אברג'ל הרב יורם אברג'ל הרב יוסף אברקי הרב יהושע אדוט הרב בנימין אדרעי הרב יעקב אדרעי הרב ישר אדרעי הרב חיים אדרעי הרב נתן יצחק אוירכמן הרב יהורם אולמן הרב דוד אופן הרב יוסף יצחק אופן הרב דורון חיים איזמן הרב ישעיה אשר אייכנשטיין מזדיטשוב חכם רפאל אלאשוילי הרב יהודה אלחרר הרב מרדכי דב אלטיין הרב שאול משה אליטוב הרב שמעון אלמליח הרב יוסף אלמשעלי הרב שלמה אמסלם הרב יוסף אנגל הרב משה אנטיזדה הרב אליהו אסולין הרב זלמן לייב אסטולין הרב נפתלי אסטולין הרב דוד אסייג הרב גדליה אקסלרוד הרב יהושע זעליג אהרונוב הרב גבריאל ארבוב הרב מרדכי שמואל אשכנזי הרב משה אשכנזי הרב עזריאל זעליג אשכנזי הרב יוסף באגד הרב שמואל פסח בוגומילסקי הרב דוד רפאל באנון הרב אליהו דוד בורנשטיין הרב יוסף בוימגרטן הרב רפאל בוסי הרב יהונתן בורגן הרב יונתן בורוכוב הרב מאיר בורנשטיין הרב יעקב יצחק בידרמן הרב יוסף חיים ביטון הרב שמעון ביטון הרב שמואל חיים בלומינג הרב יעקב בלומנפלד הרב יצחק יעקב בלטנר הרב ברוך בליז'ינסקי הרב מרדכי בלינוב הרב משה בן אבו הרב יוסף בן זכריה הרב רחמים בנין הרב אהרון בעגון הרב אלעזר בקשי הרב נועם ברטוב הרב שרגא בראווד הרב משה אהרון ברוידא הרב ברוך אדלר הרב יוסף ישעיה ברוין הרב נתן נטע ברכהן הרב חי ברכץ הרב ישעיה ברקוביץ' הרב שלמה זלמן ברקוביץ' הרב נח גנזבורג הרב אליהו גבאי הרב מסעוד גבאי הרב יחיאל גברא הרב שלום דובער גוטניק הרב שלמה דניאל גולדפרב הרב יצחק גולדשטיין הרב שמשון גולדשטיין הרב יוחנן גוראריה הרב שניאור זלמן גוראריה הרב אבא דוד גורביץ' הרב שמואל גורביץ' הרב זכריה גורי הרב אריאל גורן הרב משה גורקוב הרב ירוחם פישל ג'ייקובס הרב יוסף גינזבורג הרב יצחק פייביש גינזבורג הרב מנחם מענדל גלוכובסקי הרב שניאור זלמן גפני הרב דניאל גרבסקי הרב חיים צבי גרונר הרב יעקב גרנשטט הרב ששון גריידי הרב דניאל גרין הרב מאיר גרינברג הרב אריה גרינברג הרב גרשון מענדל גרליק הרב ישראל גרשטנקורן הרב אליהו דהן הרב דוד דהברעסער הרב אליעזר ליפמן דוברבסקי הרב אריה לייב דודאביץ' הרב עקיבא אליהו דיוויק הרב מרדכי דיעי הרב נועם דקל הרב מאיר שמעון דרורי הרב ישראל שלום דרעי הרב משה הבלין הרב משה הויכברג הרב אריה לייב היינץ הרב ישעיה אלעזר הכהן הרב ישראל הלפרין הרב יצחק הנדל הרב ישראל יוסף הנדל הרב יהושע הכט הרב יצחק הכט הרב שגיא הר שפר הרב אברהם הרוניין הרב ישעיהו הרצל הרב פנחס לייבוש הרצל הרב ישראל הרשקוביץ הרב נועם ווגנר הרב יוסף יצחק וילשאנסקי הרב מנחם מענדל וילשאנסקי הרב רפאל וילשאנסקי הרב משה ווינר הרב משה יעקב ווייס הרב משה ניסן וולבוסקי הרב יוסף יצחק וולוסוב הרב מנחם מענדל וולפא הרב שלום דובער וולפא הרב דוד וולפמן הרב אריה וועג הרב שלמה וילהלם הרב דוד ועקנין הרב מכלוף ועקנין הרב מנשה זכריהו הרב יוסף יצחק זלצמן הרב אשר זמל הרב יצחק חביב הרב ישועה חדד הרב ברוך חורי הרב משה חזן הרב לוי חזקיה הרב עזריאל חייקין הרב שמעון חיריק הרב אהרון חן הרב דוד חנזין הרב שמריהו חריטונוב הרב דב טברדוביץ הרב שלמה טובים הרב אלעזר טורין הרב צבי אלימלך טורנהיים מלוקווע הרב יוסף טייב הרב חיים מנחם טייכטל הרב דב טייכמן הרב צבי הירש טלזנר הרב גרשון טננבוים הרב יצחק ידגר הרב מנשה יום טוב הרב יעקב יוסף הרב ברוך בועז יורקוביץ' הרב זלמן יפה הרב אברהם יפרח הרב מרדכי יצחקי הרב אליהו כהן הרב בנימין כהן הרב יוסף כהן הרב נועם שמעון כהן הרב חנן כוחונוסבקי הרב יגאל כספי הרב זכריה כספי הרב יוסף יצחק לבקובסקי הרב יונה לייב לבל הרב ברוך לבקיבקר הרב שלמה זלמן לבקיבקר הרב שלמה לוי הרב שלום דובער לויטין הרב משה לוין הרב שלמה דובער פנחס לזר הרב יחייא לחיאני הרב אלכסנדר סנדר ליברוב הרב שניאור זלמן ליברוב הרב זבולון ליברמן הרב אהרן יחיאל לייפר מנדבורנא הרב אברהם ליפסקר הרב ברוך ליפקין הרב שלמה ליפש הרב יצחק מאיר ליפשיץ הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב מאיר מאירי הרב יהודה קלמן מארלו הרב אברהם חיים מזרחי הרב שלמה מזרחי הרב מנחם מענדל מטוסוב הרב גואל ישראל מיירס הרב אברהם מיכאלשווילי הרב בן ציון מיכאלשווילי הרב משה מיכאלשווילי הרב יצחק מיכאלשווילי הרב חיים מילר הרב מרדכי מלובני הרב חיים מלול הרב מיכאל מלכא הרב שלמה ממן הרב יעקב מנדלסון הרב סעדיה מעטוף הרב שלום מעטוף הרב אהרון מרגולין הרב יוסף מרגי הרב מנחם נוימן הרב דוד נוסבאום הרב פרץ ניסים הרב יוסף יצחק נפרסטק הרב חיים נפתלין הרב יוסף יצחק נקי הרב מנחם מענדל סבג הרב יואל סויסה הרב מאיר סויסה הרב יוסף יצחק סילברמן הרב שלום מענדל סימפסון הרב ברוך סלונים הרב חיים סלונים הרב שניאור זלמן סלונים הרב יוסף שמעון סמיערק הרב רחמים עמרוסי הרב שמאי ענדע הרב נחום ערנטרוי הרב חיים פארו הרב הלל פבזנר הרב יוסף יצחק פבזנר הרב יגאל פיזם הרב משה זאב פיזם הרב שמשון פיזם הרב יוסף יצחק פינסון הרב שמואל פלוטקין הרב יהודה פרידמן הרב מנשה פרמן הרב פרץ פרטוש הרב אריה פרקש הרב פנחס פשטר הרב ראובן צופין הרב יהושע הרצל צ'יצלנקר הרב רחמים רפאל ציקושווילי הרב אברהם צמח הרב פנחס קארף הרב יהודה קובלקין הרב יצחק קוגן הרב אברהם קוט הרב אלתר בצלאל קופצ'יק הרב נטע קופרמן הרב חיים קיז'נר הרב אבשלום קיל הרב מאיר קירש הרב דוד בן ציון קליין הרב יחיאל מנחם מענדל קלמנסון הרב מאיר שמחה קלמנסון הרב שלום דובער קלמנסון הרב שמואל קמינצקי הרב מרדכי קנלסקי הרב יוסף יצחק קסלמן הרב יוסף יצחק קפלן הרב שאול יצחק קצין הרב מכלוף עמינדב קריספין הרב אלכסנדר מענדל קרליבך הרב מרדכי אברהם ראדאל הרב יעקב מנחם רבינוביץ מביאלא הרב ליאור רוזנבוים הרב יוסף חיים רוזנבלט הרב שאול רוזנבלט הרב אהרן רוזנפלד מפינסק קרלין הרב יצחק רויטמן הרב ניסן מענדל רופו הרב יהושע רסקין הרב מנחם מענדל רסקין הרב יאשיהו שאמע הרב שמעון שאער הרב דניאל שהינו הרב אהרן יעקב שווי הרב אברהם לייב שוחט הרב דוד שועדיק הרב שלום דובער שטעק הרב אליהו שטרן הרב ישראל שטרן מנישכיז הרב יהודה ירמיה שילדקרויט הרב יעקב דוד שככטר הרב נחמיה שמרלינג הרב אליהו שמואל שמרלר הרב יצחק שפרינגר הרב ישי שרעבי הרב אבינועם תעיזי הרב יוסף יצחק תעיזי
52
חיי וקיים
דבורה לאה מולקנדוב | 17-02-2022 19:17
יחי המלך! אני חושבת שיותר מכובד לפני שמוצאים מכתבים על זרם מסויים כדי לבדוק וללמוד את כל הדעות וכו. יש בשיחות האחרונות בדבר מלכות בשניםף נ, נאף נב. שיחות על זה שהרבי חי, על זה שהוא משיח וכוו. לסיכום: יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!
53
יחי
יחי | 20-07-2022 14:47
מה קורה
54
לפי דעת ר' נחמן
אבי | 16-01-2023 2:46
לפי דברי ר' נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן רעה גם משיח עתיד למות. ולכן כן ייתכן שהרבי היה המשיח למרות שנפטר
55
הרב אבינר צודק בכל מילה.
איש יהודי | 17-04-2023 11:52
מקריאת התגובות של החבדניקים עולה פשוט רחמים על ציבור מבולבל שגם לאחר שטעותו התבררה לעיני כל ורוב מוחלט של הציבור החרדי והדתי כולל רוב מוחלט וברור של התלמידי חכמים שולל את דעתם לחלוטין. האומללים והמבולבלים עדיין מנסים לאחוז בקרנות המזבח ולהסמך על איזה אמירה פה ואמירה שם של הרבי להוכיח את צדקת דרכם האוילית. ברוך השם שציבור היראים לדבר ה' בעם ישראל בריא בנפשו ודוחה בשאט נפש את כל ענין המשיחיות המדומיינת הזו. ורובם שם חיים בעולם של דמיון הזוי. רחמנות על יהודים יקרים.