הזוי: סופר סת"ם גנב ס"ת כדי להשלים ספר אחר שכתב - סרוגים

הזוי: סופר סת"ם גנב ס"ת כדי להשלים ספר אחר שכתב

החשוד במעשה, סופר סת"ם במקצועו, תושב העיר בשנות החמישים לחייו נעצר ל 24 שעות, שוחרר למעצר בית ובימים הקרובים, בכוונת חטיבת התביעות להגיש כנגדו כתב אישום

author-image
הזוי: סופר סת"ם גנב ס"ת כדי להשלים ספר אחר שכתב

חקירה מאומצת ויצירתית בשילוב יכולות מודיעיניות של שוטרי משטרת ישראל, הביאה לאיתורו של ספר תורה שנגנב לפני ארבעה ימים מבית כנסת בנתיבות. החשוד במעשה, סופר סת"ם במקצועו, תושב העיר בשנות החמישים לחייו נעצר ל 24 שעות, שוחרר למעצר בית ובימים הקרובים, בכוונת חטיבת התביעות להגיש כנגדו כתב אישום.

בערב שבת האחרון דווח למוקד 100 של המשטרה אודות התפרצות לבית כנסת בנתיבות וגניבת ספר תורה שהינו המפואר והיקר משלושת ספרי התורה ששוויו הינו כ – 150,000 שח, מתוך ארון הקודש. פעילות מודיעינית אינטנסיבית במישור הסמוי של חוקרי בלשי וסיירי משטרת ישראל הובילה, יומיים לאחר האירוע, ביום ראשון למעצרו של חשוד תושב העיר בשנות החמישים לחייו אשר מקצועו הוא סופר סת"ם.

בתחילת החקירה הכחיש את המיוחס לו אולם בהמשך קשר עצמו לאירוע וסיפר כי התחייב להזמנה של ספר תורה לבית כנסת לניצולי שואה בכפר סבא ומאחר ולא הצליח לעמוד בלוח הזמנים פרץ לבית הכנסת שבו הוא מתפלל, גנב את אחד מספרי התורה, הפריד חמש יריעות מספר התורה הגנוב וחיברם לספר התורה שהוזמן.

את הנותר מספר התורה הגנוב הטמין בעלית הגג בביתו. או אז העביר את ספר התורה שהוזמן לבית הכנסת בכפר סבא ועוד באותו היום (ראשון) התקיימה תהלוכת הכנסת ספר תורה לבית הכנסת.

סופר הסת"ם נעצר ל-24 שעות, בתום המעצר שוחרר למעצר בית, ובימים הקרובים בכוונת חטיבת תביעות של המשטרה להגיש כנגדו כתב אישום.

הבוקר, בפתחו של ערב חג מתן תורה ובמעמד סמלי ומרגש יחד עם רב הקהילה, המשפחה לה שייך ספר התורה, הרב המחוזי המשטרתי ופיקוד התחנה, הוחזרו חמשת יריעות התורה וספר התורה הגנובים שהושבו למקומם אחר כבוד בארון הקודש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו