לכתו של הקיסר: טוטי נפרד מקבוצת חייו ותולה את הנעליים - סרוגים

לכתו של הקיסר: טוטי נפרד מקבוצת חייו ותולה את הנעליים

פרנצ'סקו טוטי המכונה הקיסר של רומא, תלה את הנעליים בגיל 40, אמש (א') התקיים טקס פרידה מרגש באצטדיון אולימפיקו שברומא, 70,000 אוהדים הזילו דמעות ומחאו כפיים לשחקן שלא עזב את קבוצתו כל חייו

author-image
לכתו של הקיסר: טוטי נפרד מקבוצת חייו ותולה את הנעליים
  טוטי על ידי חבריו לקבוצה (צילום מסך אינסטגרם הקבוצה)

טוטי הוא ללא ספק כל מה שיפה בכדורגל, הקשר ההתקפי של הקבוצה האיטלקית תלה את נעליו בגיל 40 בטקס שלא הותיר עין אחת יבשה.

הקפטן של קבוצת רומא לא עזב את קבוצתו 25 עונות על אף הצעות מפתות מקבוצות גדולות יותר והקהל אמש ידע להעריך אותו ולא הפסיק לעודד את השחקן בטקס ובנאום המרגש שנשא.

טוטי הוא השחקן הפעיל בעל מספר השערים הגבוה ביותר בליגה האיטלקית הבכירה וכן השחקן בעל מספר השערים השני הכי גבוה בכל הזמנים בליגה האיטלקית – 250 שערים ועוד 59 בנבחרת איטליה.

בנאום אותו נשא בסוף המשחק ( רומא נצחה 3-2 את גנואה והשיגה כרטיס לליגת האלופות) אמר טוטי: "אני בוכה בעצמי, כמו משוגע. אי אפשר לשכוח 25 שנים כאלה. אני מודה לכל אחד גם אם זה לא קל עבורי. אני מודה להורים שלי, לאחי, למשפחתי ולחבריי. אני מתחיל בזה כי אני לא בטוח שאצליח להגיע לסוף הדברים".

טוטי נפרד מהקהל (צילום מסך אינסטגרם הקבוצה)

טוטי המשיך והוסיף: "אי אפשר להסביר 28 שנים בכמה משפטים. הייתי עושה את זה בשיר, אבל אני לא טוב בדברים האלה. ניסיתי להביע את עצמי עם הרגליים כי הכל נראה פשוט יותר כך. הצעצוע האהוב עליי בתור ילד היה כדורגל, והוא עדיין זה. אבל בנקודה מסוימת, צריך להתבגר. זה מה שאומרים לך – שהזמן אמר את דברו. עכשיו הזמן בא וטפח לי על הכתף, אמר לי שצריך להתבגר. הוא אמר לי שממחר אהיה מבוגר. מעכשיו אתה אדם ולא יכול יותר להריח את הדשא, להרגיש את השמש בפנים, את האדרנלין שמציף אותך ואת ההנאה של חגיגה".

"אני רוצה להקדיש את הנאום הזה לכל מי שעודדו אותי, לכל הילדים שגדלו איתי והפכו איתי להורים. אני חושב על הקריירה שלי כסיפור אגדות, וזה החלק הנורא ביותר. עכשיו זה נגמר, גם אם אני לא מוכן להגיד את זה, ואולי אף פעם לא אהיה. אני מצטער אם לא התראיינתי בתקופה הזאת והסברתי את המחשבות שלי, אבל זה לא קל לכבות את האור. עכשיו אני מפחד. אני צריך את עזרתכם ואת החום שלכם – מה שתמיד הראיתם לי. עם האהבה שלכם, בטוח שאוכל להפוך את הדף"

לסיום אמר: "זה היה כבוד להיות הקפטן של הקבוצה הזאת תמיד תהיו חלק מחיי והלב שלי תמיד יהיה איתכם. עכשיו ארד במדרגות, אכנס לחדר ההלבשה שקיבל אותי כשהייתי ילד ואעזוב בתור גבר. אני שמח וגאה שנתתי 28 שנים מאהבתי לרומא. אני אוהב אתכם".

הקהל מחזיר אהבה לטוטי (צילום מסך אינסטגרם הקבוצה)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו