הסוף למונופול: בוטל המכרז להפעלת מוניות בנתב"ג - סרוגים

הסוף למונופול: בוטל המכרז להפעלת מוניות בנתב"ג

רשות שדות התעופה הכריזה הבוקר על ביטול המכרז להפעלת שירותי מוניות בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שחברת המוניות "הדר" שזכתה במכרז החליטה לפרוש. המשמעות: החל מיום ג' כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

הסוף למונופול: בוטל המכרז להפעלת מוניות בנתב"ג
  הוסף מונופול (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90)

הפרישה של חברת הדר- שהפעילה עד היום את שירותי המוניות בנמל התעופה באופן בלעדי- מגיעה בעקבות מחלוקת עסקית בינה לבין שותפתה למכרז, חברת גט ((Gett, בנוגע לתעריפי הנסיעות המוצעים. הצעתה של חברת גט הייתה אמורה להוזיל את מחירי המוניות מנתב"ג בשיעור של 31%, אך לדברי העובדים בחברת הדר היה מדובר בהנחה בלתי אפשרית שתפגע קשות בפרנסתם. הדבר הוביל למחאה בקרב נהגי המוניות בסוף השבוע האחרון, בו הנהגים סירבו להעלות נוסעים למוניות.

בסוף השבוע האחרון חברת הדר הודיעה כי הגיעה לסיכום עם גט- אך הבוקר, על רקע מחאת עובדי החברה, חזרה בה שוב והודיעה כי היא פורשת מהמכרז. בהודעה לתקשורת שהחברה פרסמה הבוקר היא טוענת כי הפרישה מהמכרז נובעת מ"חזרת חברת גט מההסכמות המוקדמות בין הצדדים, ולאור הפגיעה החמורה הצפויה בשכר הנהגים". "התמחור של גט לא ריאלי" טען מנכ"ל החברה מנחם בר-חיים. "לא נסכים לעבוד במחירי הפסד שיובילו את הנהגים לחרפת רעב".

המשמעות העיקרית של ביטול המכרז היא שמחירי הנסיעה ימשיכו להיקבע על פי המחירון הנוכחי של משרד התחבורה, עד לפרסום תוצאות המכרז החדש. עם זאת, הציפיה היא שהמחירים יוזלו מעט מהמחיר הנהוג כיום, מכיוון שרשות שדות התעופה הודיעה שלא תגבה מנהגי המוניות דמי זיכיון בסך 5 שקלים עד להודעה חדשה.

כתוצאה מביטול המכרז, החל מיום שלישי הקרוב ועד להודעה חדשה כל מונית תוכל להיכנס ולאסוף נוסעים מנתב"ג, וזאת לאחר שיעברו רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה. כמו כן, הרשות תעמיד לרשות הציבור מערך מיוחד של אוטובוסים שיפעלו בשעות העומס ויעניקו שירות ללא תשלום

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו