למה שמאלני לא יכול להיות דתי/ תגובה לח"כ מכאלי - סרוגים

למה שמאלני לא יכול להיות דתי/ תגובה לח"כ מכאלי

בחודש האחרון יצא לי לשוחח עם אדם בכיר במפלגת העבודה. הוא בא אלינו בטענות ושאל איך זה שהציבור הדתי מדיר עצמו ממפלגת העבודה ולמה אדם דתי לא יכול להיות שמאלני

למה שמאלני לא יכול להיות דתי/ תגובה לח"כ מכאלי

בחודש האחרון יצא לי לשוחח עם אדם בכיר במפלגת העבודה. הוא בא אלינו בטענות ושאל איך זה שהציבור הדתי מדיר עצמו ממפלגת העבודה ולמה אדם דתי לא יכול להיות שמאלני. אמרתי לו שלדעתי השאלה הפוכה. למה אדם שמאלני לא יכול להיות דתי. למה מפלגות השמאל תמיד יוצאות בשצף קצף נגד העולם הדתי.

בסוף השבוע פירסמה מירב מיכאלי סרטון זועם על כך שהפכו את האוניברסיטאות לבתי כנסת. בסרטון היא מסבירה שהאוניברסיטאות שייכות לציבור החילוני ובתי הכנסת לציבור הדתי ושהיא תתנהג בבית כנסת כמו שאנחנו הדוסים רוצים ושנכבד את זה שבאוניברסיטאות (ששייכות לציבור החילוני כמובן) נתנהג לפי כללי הציבור החילוני.

חברת הכנסת לא מסתפקת בפטרונות שלה על העולם האקדמי שלא שייך למדינה הרחבה אלא לה ולחבריה החילונים, והיא מגלה בכל הקשור לעולם הדתי בורות שאפילו חייזר שנחת לפני רבע שעה מהירח לא היה מגלה. אליבא דהגברת מיכאלי הציבור הדתי והחרדי הינו מקשה אחת ולכן המלחמה שלה היא נגד כל אדם שומר תורה ומצוות באשר הוא. אין מורכבות בעולמה של יו"ר סיעת מפלגת העבודה. רק בני אור ובני חושך. אנחנו, אם כבר שאלתם, נמצאים בחושך.

כה אמרה יו"ר סיעת מפלגת העבודה: 'שימו לב שההפרדה באוניברסיטאות חושפת את השקר הגדול על ההדרה של נשים בצבא, הרי מה הם אומרים בצבא, הם אומרים זה סכנת אינטימיות, לשבת ביחד בטנק, במארב, במגורים', מצטטת אותנו בלעג מושחז חברת הכנסת, ואז יורה את משפט המחץ 'אבל באקדמיה אין אינטימיות, אין מארב, אין טנק, למה להפריד?' כורכת חברת הכנסת יחד את כל העולם הדתי והחרדי בכריכה אחת, ומסיימת במחץ את ההוכחה הניצחת לקנוניה הגדולה של העולם הדתי לגווניו השונים.


'השקר הגדול של ההדתה'. וואלה. עלית עלינו. כל ההתנגדות שלנו ליחידות מעורבות זה רק טריק. האמת היא שאנחנו רוצים להכניס את כל הנשים למערות חשוכות. כשכל רבני הציונית הדתית עד האחרון שבהם קבעו שלא ניתן לשרת ביחידות מעורבות זה היה בלוף, האמת היא שאנחנו שונאים בנות ורוצים לדכא ולהדיר אותן בכל דרך. והאמת היא שזה לא רק אנחנו, כשפקודות הצבא אוסרות על כניסת בנים למגורי בנות ובנות למגורי בנים זה לא כדי לאפשר להם ולהן איניטמיות ופרטיות ('סכנת אינטימיות במגורים') אלא כדי לייצר כאן משטר של אייתולות.

רבנים רבים בציונות הדתית לא רואים פסול בלימוד של בנים ובנות ביחד באקדמיה. הרוב המכריע של בני הציונות הדתית לומד באוניברסיטה בכיתות מעורבות. אבל שום דבר לא יפריע לגברת מיכאלי במלחמתה בעולם הדתי. הנה, החרדים לא מוכנים ללמוד באוניברסיטה בכיתות מעורבות (וזאת זכותם המלאה כמובן) ומכאן שהדתיים הלאומיים שלא מוכנים להרים בחורה במסע אלונקות או לעשות חבישות במקום אינטימי במהלך קורס מד"א מזורז הם מדירי נשים מעולם החושך.

לו הייתי בנימין נתניהו הייתי מאוד שמח על המלחמה של השמאל בעולם הדתי. אם הייתי חבר בליכוד הייתי מאוד שמח מכך שהגברת מיכאלי נלחמת בכל שומר מצוות באשר הוא ושכל בקשה ולו הקטנה ביותר של אדם שומר תורה ומצוות תזכה מיו"ר סיעת מפלגת העבודה לתיעוב ובוז. ההתנהלות האווילית הזאת של מפלגת העבודה תמשיך ותנתק אותה לנצח מהציבור הדתי ואולי גם מהמסורתי ותבטיח את המשך שילטון הימין.

אבל אני לא חבר בליכוד ולשמחתי הרבה אני גם לא עובד אצל נתניהו. וכואב לי מאוד על הרדידות והשטחיות שאליה השמאל הדרדר. כולנו אחים ואם נמשיך לפזר סביבנו ארס כלפי כל מי שלא אימץ עד הסוף את שיטתנו המלאה בלי להבין שיש גם דעות אחרות ולגיטימיות זה יהיה רע מאוד. חברת הכנסת מיכאלי אינה אחרונת חברות הכנסת. חברת הכנסת מיכאלי היא יו"ר סיעת העבודה. אם בארזים נפלה שלהבת השנאה והרדידות, מה יגידו אזובי הקיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ח"כ מיכאלי שאלה שאלה טובה דווקא
מאן דאמר | 28-05-2017 10:17
אם בצבא לא, מדוע באקדמיה כן? האם יש תשובה טובה לשאלה הזו? האם חוץ מ... יש גוונים בעולם הדתי והעולם הדתי והחרדי לא מצוי בכריכה אחת, יש תשובה מהותית ואמתית לקושיה הזו? אנא כב' הרב שאל היטב את עצמך מהי התשובה. מעניין לאן תגיע. ולעניין מדוע דתי לא יכול להיות שמאלני ולהפך זה בעיקר משום שהדתי (וגם החרדי!!! ודע לך שהחרדים ימנים הרבה יותר מהדתיים לאומיים ואני מדבר על האנשים לא על המנהיגים), לומד עוד מהגן על אברהם אבינו שאמר לו הקב"ה "לך לך... אל הארץ אשר אראך" הדתי לומד מגיל ארבע שארץ ישראל שייכת לבני ישראל הוא גדל על התנ"ך הוא שומע בכל שבת את פרשת השבוע וכל האזכורים שארץ ישראל הובטחה לנו על ידי הקב"ה. הוא קורא ולומד במשנה ובגמרא ובתנ"ך היכן חיו בני ישראל והוא יודע שאנחנו וארץ ישראל - חד הם. רוב החילונים למרבה הצער לא עושים זאת (ולא אנחנו מונעים מהם), לכן השמאל חילוני והדתיים ימנים למעט קבוצות פוליטיות שוליות שמעולם לא עברו את אחוז החסימה גם כשהיה נמוך. הימני הדתי מדבר על זכותנו בארץ הזו בעוד שרוב הימנים החילונים פשוט מפעילים את השכל הבריא ואומרים שמבחינה בטחונית כדאי לשמור על כל ארץ ישראל - לא בגלל הזכות. הבנת כב' הרב? ואידך זיל גמור.
2
למה דתי אמיתי לא יכול להיות שמאלני ?
איב | 28-05-2017 11:04
התשובה הרבה יותר פשוטה, חלק נכבד מהמצוות המופיעות בתורה תלויות בארץ ובקיומנו בארץ. השמאל מתנגד לכך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ע"פ הבטחת ה' לאבות ואף פועל נגדה ולמען העברת מרכז הארץ לפלסטינים. ולכן, לא יתכן שדתי אמיתי יהיה שמאלני.
מצוין.
מאן דאמר | 28-05-2017 13:15
3
אני דתי ושמאלני וחי עם זה בסדר גמור
| 28-05-2017 13:00
יותר מזה. אני חוזר בתשובה. את התודעה הדתית לאומית שלי פיתחתי יחד עם התודעה הפוליטית שלי.
4
אכן באמת למה בצבא לא ובאוניברסיטה כן?
אודי | 28-05-2017 15:21
מי התיר לכם להיות באוניברסיטה בחברה מעורבת ובעליל לא צנועה?
5
דתי אמיתי
leon | 28-05-2017 15:58
אז מה זה דתי אמיתי לפי גורדון? אחד שדוגל בחברה על בסיס אי-שוויון, הדרת נשיםת אפליית מיעוטים, בוז לדתות אחרות ובעיקר לדבר את שפת הכוחנות?
6
אבנועם על איזו תורה אתה מדברבתורה שלי כתוב:
צחי | 29-05-2017 0:35
וירשתם אותה וישבתם בה
7
דתי קורא בכל שבת למי שייכת הארץ ואיך יהודי צריך להתנהג
מאן דאמר | 05-11-2017 12:58
איך יהיה שמאלני? איך יפעל בניגוד גמור למה שהוא קורא בפרשות השבוע? במשנה בהלכה? בגמרא? אז יש מיעוט קטנטן כזה - מיעוט בלתי נחשב שרק מחזק את הכלל.