צפו: אלפים בתפילת הישיבות הסרוגות בכותל - סרוגים

צפו: אלפים בתפילת הישיבות הסרוגות בכותל

אלפי תלמידי הישיבות הסרוגות הסדר וגבוהות מילאו את רחבת הכותל לתפילה חגיגית לכבוד יום ירושלים, באמירת הלל בשירה וריקודים יחד עם הרב הראשי לישראל. צפו בתיעוד

צפו: אלפים בתפילת הישיבות הסרוגות בכותל
  צילום: יהונתן הזה

יום ירושלים בסרוגים.

אלפים הגיעו ומילאו את רחבת הכותל לתפילה חגיגית לכבוד יום ירושלים. התפילה שהפכה למסורת איחדה את אלפי התלמידים מישיבות ההסדר יחד עם תלמידים מישיבות גבוהות מכל הארץ שהתכנסו לרחבת הכותל יחד עם ראשי הישיבות והרבנים והתפילה התנהלה בשירה ובריקודים.

באירוע השתתפו עשרות רבנים  ובהם, מרן הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב דב ליאור, ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת מעלות הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל, ראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת תל אביב הרב חיים גנץ, הרב חיים סבתו, הרב אלישע וישליצקי, הרב ברוך וידר ועוד.

השנה בה מציינים יובל לאיחוד העיר הגיעו גם במיוחד רבנים רבים מחו"ל להשתתף בתפילה המרכזית בחסות איגוד ישיבות ההסדר. בין הבולטים שבהם, הרב הראשי לאנגליה לשעבר הרב יונתן סאקס, הרב הראשי לדרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין, נשיא מזרחי ארה״ב הרב לני מאטנקי, הרב הראשי לאנגליה הרב אפרים מרוויס שהגיעו להשתתף בתפילה המסורתית לתפילה הגיעו גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהאן וח"כ מוטי יוגב.

ליל לימוד כל הלילה והבוקר

קודם לכן בעצרת מרכזית שהחלה אמש ונמשכה ביום בישיבת הכותל הסמוכה, השתתפו מאות רבות של תלמידים מישיבות ההסדר וישיבות גבוהות ששמעו שיעורים ולמדו בחברותות במהלך הלילה.

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה עמאר תיאר בפני המשתתפים איך הם גדלו על הכיסופים לכותל המערבי "בחומש ויקרא בעמוד השני היה ציור של מספר קווים ואמרו לנו שזה הכותל והיינו כוספים לקווים האלו. אוזני שמעו ועייני ראו את הציפיה שהייתה לאבא ואמא שלי לירושלים ולכותל. עליתי לארץ כנער צעיר ופשוט לא ניתן לתאר את ההתרגשות שאמרו לנו שהכותל בידנו שנוכל לבוא ולגעת בידיים".

עוד ציין הרב כי צריך לדעת לשאוף קדימה למדרגה הרוחנית הבאה כאשר אדם מגיע להישגים מסוימים יש שתי אפשרויות. לאחר שהוא מודה להשם הוא יכול להתיישב ולנוח או לחילופין לאמר אם הגעתי עד הלום אז אני יכול עוד 'קמתי ונתעודד'.  עלינו לשאוף קדימה למדרגה הרוחנית הבאה".

מולי יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר סיפר כי "לימוד התורה במהלך הלילה והיום, ביום ירושלים, הינו ביטוי נאצל של הודאה לבורא עולם ובונה ירושלים. השנה לצד ישיבות ההסדר הצטרפו אלינו ישיבות גבוהות בין הבולטות שבהם ישיבת בית אל, תל אביב ושבי חברון ויחד קיימנו ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תודה לאל. ישתבח שמו
| 24-05-2017 18:17
השיעור של הרב דוד לאו אמש והיום על גילוי המקום הנבחר של הקב"ה ע"י דוד המלך היה מאלף . הקב"ה סובב את מציאת המקום דווקא ע"י דוד המלך שהיה מלא אמונה ולא בקלות. רק אחרי שחטא בספירת עם ישראל. ועוד שהקב"ה הסית אותו לספור.כאן רואים שהכל מכל מהקב"ה חוץ מהאמונה.
2
אי דיוקים
פלוני | 24-05-2017 19:43
הרב ויצמן לא היה באירוע. למה סתם לכתוב. הרב בלומנצוויג לעומת זאת היה ועוד הרבה ראשי ישיבות חשובים כגון הרב ראם הכהן.