חלוקת מלגות למעצבות מצטיינות - סרוגים

חלוקת מלגות למעצבות מצטיינות

הערב התקיים טקס חלוקת מלגות למעצבות מצטיינות במסגרת תחרות כרזות לציון 50 שנה לשחרורה ואיחודה של ירושלים - לזכרה של נעמה ואיתם הנקין הי"ד

author-image
חלוקת מלגות למעצבות מצטיינות
  יצחק שטיגליץ, עמוס ספראי, המתמודדות הזוכות - ירדן אלדד, ספיר ינקוביץ ובת-חן פור, הרב יחיאל וסרמן, אלי כהן, אתי אורלב ויגאל גרוס (צילום: ישי בוני)

היום (שלישי) בערב יום ירושלים – 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים, התקיים טקס חלוקת מלגות למעצבות מצטיינות במסגרת תחרות כרזות לציון 50 שנה לשחרורה ואיחודה של ירושלים – לזכרה של נעמה ואיתם הנקין הי"ד.

את התחרות יזם המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בראשות הרב יחיאל וסרמן, ובשיתוף החוג לעיצוב גרפי במכללת אמונה בראשות מר יגאל גרוס, ומינהל החמ"ד במשרד החינוך.

בתחרות השתתפו 32 מעצבות, הכרזות המצטיינות נבחרו במסגרת וועדת שיפוט בראשותו של מר יצחק שטיגליץ – מנהל המערך לשירותים רוחניים בתפוצות, והשתתפות הגב' אתי אורלב – סגנית ראש החמ"ד ומר יעקב אהרוני.

שמות הזוכות בתחרות ומקבלות המלגה הן: בת חן פור מקום ראשון, ירדן אלדד מקום שני, ספיר ינקוביץ מקום שלישי.

הטקס התקיים במכללת אמונה, בהנחייתו של מר עמוס ספראי – ראש מכללת אמונה, ברכו את הזוכות והמשתתפות בתחרות: מר אלי כהן מנכ"ל ההסתדרות הציונית העולמית, הרב יחיאל וסרמן והגב' אתי אורלב.

הטקס השנה עמד לזכרם של נעמה ואיתם הנקין הי"ד, נעמה היתה בוגרת החוג לעיצוב במכללה והשתתפה בתחרות דומה שהתקיימה לפני עשור, לרגל 40 שנה לאיחוד העיר ירושלים.

את המלגות לסטודנטיות חילק מר יצחק שטיגליץ, מנהל המערך, כאשר את הפרוייקט כולו ריכז מר ישי בוני מנהל הפרוייקטים.

מר עמוס ספראי ראש המכללה אמר בטקס: "במכללת אמונה נחנכו ערב יום ירושלים הכרזות שנבחרו לציון יובל לאיחוד העיר. בכרזות בא לידי ביטוי השילוב של חדש וישן בעיר , הרכבת הקלה כמחברת בין חלקי העיר, ובכרזה הזוכה אנו מוצאים את הכותל כפי שהוא משתקף ממסך הנייד החכם. האם זה ביטוי לסלפי עם הכותל או אולי רצון למצוא את השכינה ששבה לירושלים ובעזרת הנייד נצליח לאתר את גילויה?"

היוצרות הקדישו את יצירתן לבוגרת המכללה נעמה הנקין הי"ד. ובטקס השתתפו הוריה של נעמה והוריו של איתם. לאחר דברי ברכה של מנכ"ל ההסתדרות הציונית אלי כהן ,הרב יחיאל וסרמן ויצחק שטיגליץ ביקש מנחה האירוע מהנוכחים לשיר יחד את "התקוה" ובכך להדגיש את היותנו מכללה ציונית דתית וכנגד האוניברסיטה שהחליטה להיענות לבקשת סטודנטים ערבים שלא לפגוע ברגשותיהם בהשמעת התקווה.

הכרזות תופצנה ברחבי העולם בעזרת יוזמי המבצע ההסתדרות הציונית העולמית ובעזרת החמ"ד אשר עודד את היוצרות הצעירות.

הרב יחיאל וסרמן, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית אמר בטקס: "הטקס השנה הוא ייחודי וחשוב. הוא לזכר נעמה הנקין הי"ד, תלמידת המכללה שהשתתפה בתחרות לפני עשר שנים ונרצחה בפיגוע טרור. הכרזה שעצבה מעטרת את מסדרונות בנין המוסדות הלאומיים.

הוריה של נעמה הי"ד יושבים כאן אתנו, יחד עם משפחת הנקין, הוריו של איתם בעלה הי"ד.

שיתוף הפעולה בין המערך לשירותים רוחניים והמכללה נמשך שנים רבות והפעם בתחרות הכרזות לציון יובל שנים לשחרורה ואיחודה של ירושלים.

חכמנו ז"ל אמרו "כל דור שלא נבנה בימיו כאלו נחרב בימיו". ולכאורה לא נבנה, אבל מדוע נחרב. וההסבר הוא בנינה של ירושלים הוא תהליך ארוך ומתמשך וכל דור תורם את תרומתו לבניינה של העיר וכל אחד מוסיף את הנדבך שלו. דור תש"ח לחם על העיר הדור אחריו שחרר את העיר. הדור שלי החל לבנות את העיר ויסדנו את "ישיבת הכותל" וכך כל דור תורם את תרומתו. היום אנחנו צריכים להמשיך ולבסס את העיר ולהנציח את אחדותה.

הבנות שהשתתפו בתחרות, הוסיפו את הנדבך שלהן לבניינה של העיר, הכרזות ישלחו לכל רחבי תבל, יקשטו את מסדרונות בתי הספר, יהיו במרכזיים הקהילתיים ויעטרו את קורות בתי הכנסת.

הכרזות הן חלק חינוכי המסייעים בתהליך איחודה של העיר והן יביאו את המסר של איחודה של ירושלים.

אני מודה לחברי, מר יצחק שטיגליץ-מנהל המערך וישי בוני, לצוות המכללה בראשות עמוס ספראי, למר אלי כהן-מנכ"ל ההסתדרות הציונית ולכל המשתתפות בתחרות, לאתי אורלב ומנהל החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך"

אתי אורלב, סגנית ראש החמ"ד, נשאה דברים בשמו של הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ראש החמ"ד ואמרה: "ירושלים של זהב מוכרת בעולם היצירה היהודי והישראלי כשיר המפורסם של נעמי שמר ז"ל. רבים שכחו את מקורו שח המונח 'ירושלים של זהב' במדרש המפורסם על ר' עקיבא ואשתו רחל: "בימות החורף היו ישני במתבן, היה מלקט תבן מתוך שערותיה. אמר לה: אלמלי היה בידי הייתי נותן לך ירושלים של זהב".

"מה היא ירושלים של זהב שהבטיח ר' עקיבא לאשתו אם לא יצירת אמנות? תכשיט העשוי זהב ככתר עם תבליט של העיר ירושלים

נעמי שמר לקחה את המדרש והפכה אותו להמנון ששת הימים ולשירה המפורסם ביותר של העיר ובכך הביעה את כיסופיו של העם היהודי בארץ ובעולם לעיר ירושלים ולשיבת ציון.

בעזרת שירה של שמר, בעזרת יצירתה, הצליחה לעורר ביהודים רבים את אהבתם הרבה לירושלים ולארץ ישראל ולהדגיש כמה חשובה ירושלים כבירתה המאוחדת והנצחית של מדינת ישראל והעם היהודי".

אורלב פנתה לסטודנטיות הזוכות ואמרה להן: "היצירות שעשיתן, מרגשות מאוד ומחזקות את הקשר בין עם ישראל לעיר ירושלים ומעוררות על ידי האמנות את החיבור הרב של כולנו לעיר ירושלים ובמיוחד השנה כאשר אנו מציינים את שנת היובל לאיחודה של העיר".

על פעילות החמ"ד סיפרה אורלב: "אנחנו בחמ"ד קיימנו פעילויות רבות סביב יובל לאיחוד העיר ולא מעט מהפעילויות הללו סבבו סביב האומנות והיצירה מתוך תפיסה והבנה שיש דברים שלא ניתן להסביר או להעביר במילים. כוחה של האמנות הוא לפרוט על נימי נשמתו של התלמיד ללא מילים או הסברים נוספים".

"אני מאחלת לכם בשמי, בשם דר' אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד ובשם הנהלת החמ"ד כולה, הצלחה רבה בהמשך בדרככן. שתאירו את העולם ביצירה יהודית וציונית מופלאה ובעזרת ה' תשפיעו על ידי כך על כל עם ישראל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד
שליו אלדד | 28-05-2017 18:44
גל הכבוד לדודה ירדן פשוט מוכשרת