דירוג הישובים בממד מדלן לחינוך | איפה ממוקם הישוב שלכם? - סרוגים

דירוג הישובים בממד מדלן לחינוך | איפה ממוקם הישוב שלכם?

מפת החינוך של אתר מדלן מציגה את דירוג הישובים במדד החינוך המבוסס על בחינות המיצ"ב של משרד החינוך. מה הדירוג של הישוב שלכם? צפו במפה

דירוג הישובים בממד מדלן לחינוך | איפה ממוקם הישוב שלכם?
  מרק ניימן / לע"מ

בחינות המיצ"ב נערכות בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בארבעה מקצועות ליבה: מתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם. בנוסף מתבקשים התלמידים והמורים להשיב על סקרים השופכים אור על "האקלים הבית ספרי" בשאלות בנושאי מפתח דוגמת האלימות בבית הספר, יחסי תלמידים מורים ועוד.

המידע הרשמי מפורסם בעשרות אלפי דו"חות של מאות עמודים, דבר שמקשה על ההורים לקבל תמונה ברורה, שתסייע להם להעריך את הרמה של בית הספר ביחס לבתי ספר אחרים. אתר מדלן גיבש בהתבסס על אותם אלפי דו"חות את מדד מדלן לחינוך המדרג את הרמה של בתי-הספר בישראל. המטרה היא להנגיש את הנתונים להורים ובכך לאפשר להם להעריך את הרמה החינוכית של בית הספר שבו לומד ילדיהם, תוך השוואה לבתי ספר אחרים בעיר.

לפי תוצאות מבחני המיצ"ב של שנת 2016, ישובי המרכז בהם קריית אונו, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה, רעננה, כפר סבא ומודיעין מכבים רעות הם בעלי ההישגים הטובים ביותר. לעומת זאת, בתי הספר שרשמו את ההישגים הנמוכים ביותר נמצאים בעיירות הפיתוח בהן ירוחם, צפת, שדרות וחצור הגלילית ובישובים הערביים.

לצפייה במפה הכללית וחיפוש בית הספר של ילדכם לחצו כאן

אמיר וינשטוק, ממייסדי אתר מדלן: "כמדי שנה, מתגלים הפערים בין ישובי הפריפריה למרכז ברמת ההישגים במבחני המיצ"ב. בעוד שרשויות בעלות דירוג סוציו אקונומי גבוה מדורגות בראש הרשימה, רשויות בעלות דירוג נמוך מדורגות בתחתית. יחד עם זאת, הדירוג של הרשות מורכב מממוצע הדירוגים של כלל בתי הספר בתחומה, ותפקידו לתת אינדיקציה להורים ולהציג מגמה בכל הקשור לרמת החינוך בישוב".

"כדי להיחשף למידע נקודתי ומפורט על בית הספר, רצוי שהורי התלמידים יכנסו לדירוג של בתי הספר במפת החינוך של הישוב באתר מדלן. הדירוג מאפשר להורים לראות את רמת ההישגים של בית הספר בו לומד ילדיהם בבחינות לאורך השנים, וכן ללמוד על האווירה הבית ספרית. בדרך זו יוכלו להשוות מדדים כמו למשל רמת הישגים, רמת אלימות ורמת שביעות רצון בין בתי ספר שונים באותו הישוב או השכונה".

הטבלאות למטה מציגות את היישובים המצטיינים בבחינות המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) בשנים האחרונות, אל מול היישובים בתחתית. הדירוג של הישוב מורכב ממוצע הדירוגים של כלל בתי הספר בשטחו. אם בית ספר קיבל דירוג 100 פירוש הדבר הוא שבכל אחד מהמקצועות נמצאים הישגי התלמידים בעשירון האיכותי ביותר (העשירי) בין בתי הספר בארץ. מאחר שכל בית ספר נבחן רק פעם בכמה שנים, לחישוב הדירוג על סמך כל המקצועות נעשה שימוש במידע משנים קודמות שבהן נבחנו כל תלמידי בית הספר.

הישובים המובילים במדד מדלן לחינוך

הישובים בתחתית הדירוג

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תוצאות המיצ"ב
חוה תורג'מן | 22-05-2017 9:24
שלום אני מעיריית מעלות תרשיחא והייתי שמחה לקבל מכם איך חישבתם את הממוצע הישובי, הנתונים שיש לנו הם יותר גבוהים כמו כן האם זה כולל רק מקצועות יסוד או גם אקלים חברתי אודה לתשובתכם