הרב מאיר מאזוז: "אלה לא יהודים, שיעשו להם כותל בתל אביב"

הרב מאיר מאזוז: "אלה לא יהודים, שיעשו להם כותל בתל אביב"

ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, התייחס להכרעה הצפויה בימים הקרובים בנושא מתווה הכותל ויצא במתקפה חריפה נגד הרפורמים

author-image
"אלה לא יהודים, שיעשו להם כותל בתל אביב"
  (יעקב נעומי/פלאש90)

ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, התייחס להכרעה הצפויה בימים הקרובים בנושא מתווה הכותל ויצא במתקפה חריפה נגד הרפורמים.

בשיעורו השבועי, שהובא באתר החרדי 'כיכר השבת', אמר הרב מזוז: "​עוד שבוע ימים יש דיון על הכותל המערבי, עוד הפעם הבג"ץ, הרפורמים אחרי שנכשלו בגרמניה, אחרי שהרסו את היהדות אחרי שהעבירו על דתם אלפים בברלין, הלכו לאמריקה, אבל הם אומרים שאין להם עתיד".

"למה? הדור הבא כבר מתחתן עם גויות והם מעודדים את זה, עושים חתונה רבאי מכאן וכומר מכאן, ראיתי מי שכתב שאין לך רגע בעולם שלא משתמד יהודי משתמדים לאלפים רבבות, ואח"כ מה קורה הבן של הגויה הוא גוי, אפילו שהוא זרעך, אז מה עשו באו לכאן ורוצים לנעוץ ציפורנים כמו חזיר שנעץ את ציפורניו בחומת ירושלים".

"רוצים לעשות מתווה הכותל, רוצים לחלק את הכותל, עכשיו יהיה מקום לחסידים, מקום לליטאים, מקום לספרדים ומקום בשבילם, אבל הם לא יהודים! הם נגד התורה נגד היהדות הכל מותר בעיניהם. היה פעם חילוני אחד היה ח"כ מובא בספר של הרב צוריאל בובליל, הגיע לחו"ל, לא ידע איפה לעשות כיפור, נכנס לטמפל-טמבל רפורמי, הגיע הרבאי ניגן להם כל נדרי אח"כ אמר להם רבותי יש לכם כאן מסעדה תכנסו תאכלו, זה כיפור זה?! מכוניות, אוכל, מה השיגעון הזה זה לא יהדות! זה זיוף של היהדות!".

הרב המשיך בדבריו הקשים נגד הרפורמים: "אתם באים לכותל המערבי לקבוע יתד, מה לכם ולכותל המערבי?! אחד מהם, אמר בזמנו על ירושלים "ירושלים מתה, סבתא זקנה, צריכים לקבור אותה בכבוד" תודה רבה על הכבוד, אתם עכשיו באים אחרי שאתם רואים את הניסים שעשה לנו ה' אתם מתנפלים על ירושלים?! זה לא שלכם, תעשו לכם כותל בתל אביב, תעשו שם מה שתרצו!".

בשלב הזה פנה הרב מאזוז לחברי הכנסת החרדים והדתיים: "לכן השרים הדתיים צריכים לעמוד על זה, להילחם על כך, לדעת שאם לא יסכימו לדבר הזה תיפול הממשלה".

"ואל תחשבו אם תיפול הממשלה מה יהיה עלינו, אל תדאגו, יהיה לכם כסאות מעור צבי, לא י​​יקרה ​לכם כלום', אל תדאגו, כשאדם נלחם על האמת, האמת מנצחת תמיד כשאדם פשרני, בהתחלה שיחקו עם השבת, אח"כ עם הכותל, עם המקוואות, בכל משחקים, אין דבר כזה! אדם צריך למסור את עצמו, ואז הקדוש ברוך הוא עוזר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תנו לעכו׳׳ם לנהל ותוך זמן קצר נהיה אירן...
שומר הסף | 21-05-2017 16:34
2
אחת הבעיות הקשות בזמננו היא שיש בעיקר בין חילוניים ל...
ל... חרדים.... | 21-05-2017 17:03
אחת הבעיות הקשות בזמננו היא שיש בעיקר בין חילוניים לחרדים, כשהקשה מכל היא השנאה ההולכת וגוברת לכל דבר שבקדושה, יש לבדוק את שורשיה ובעיקר במה אנחנו [חרדים] אשמים, וכיצד יש בידינו לעצור בעדה, ולהביא להבנה, לאחדות ולרעות. לשם כך כדאי ללמוד את הדברים מן המקורות. כלל זה רמוז בהלכה: "עשו שונא ליעקב" . לצערנו, אנו עדים לשנאת תלמידי חכמים מאנשי שמאל ומאנשים רעים וחטאים. ודו"ק תניא אמר רבי עקיבא כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור אמרו לו תלמידיו רבי אמור ככלב אמר להן זה נושך ושובר עצם וזה נושך ואינו שובר. ומי שלא שימש תלמידי חכמים - הרי זה עם הארץ. ... ושם באותה הגמרא אומר רבי עקיבא שכשהיה 'עם הארץ' אמר: "מי ייתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור". גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר השנאה. ששונאין עובדי כוכבים את ... והמאירי (פסחים), מסביר טעם שנאת עם הארץ לתלמיד חכם,. ״מפני שמדת הקנאה ... עם הארץ בתלמוד הבבלי הוא לא רק ניגודו של תלמיד חכם, אלא הוא "אויב החכמים": עמי ... כִּשְׁקָצִים וכבהמות טורפות. עם הארץ. כינוי לאדם שלא למד. עמי הארץ חשודים שאינם מקפידים בטומאה וטהרה. בלשון חכמים פירושו בור, בניגוד לתלמיד חכם או "חבר". עמי הארץ הם עובדי אדמה או בעלי מלאכות. "עשו שונא ליעקב" "עשו שונא ליעקב" "עשו שונא ליעקב" "עשו שונא ליעקב".
תתקן
חרדי | 23-05-2017 14:28
החלק של עשיו לא רלונטי. החלק של ע"ה שונא לת"ח נכון גם נכון .