הסיפור מאחורי החפץ - המוזיאון כביטוי לחשיבה יצירתית

הסיפור מאחורי החפץ - המוזיאון כביטוי לחשיבה יצירתית

עשרות תלמידים, סטודנטיות ובני משפחה נרגשים, מילאו את רחבת מבואת קמפוס "היכל שלמה" של המכללה האקדמית הרצוג. לאחר שנה של לימוד, הציגו התלמידים חיבור אישי למוזיאון

author-image
ללמד אחרת: תלמידי חינוך מיוחד - יצרו מוזיאון חי
  צילום: מכללת הרצוג

עשרות תלמידים, סטודנטיות ובני משפחה נרגשים, מילאו את רחבת מבואת קמפוס  "היכל שלמה" של המכללה האקדמית הרצוג.

פרויקט חינוכי ומיוחד הגיע לקיצו בתום חודשי מרובים של עבודה. הפרויקט, מבית מדרשם של המכללה האקדמית הרצוג בחוג לחינוך מיוחד, המרחב המשלב בגבעות ומוזיאון היכל שלמה לאמנות יהודית, הגיע לקו הגמר – ושיאו הקרנת סרטון גמר בו הוצגו בגאווה תוצרי העבודה המשתפת לסטודנטיות והתלמידים.

במהלך השנה, התלמידים, שרובם בעלי קשיים ולקויות למידה, התנסו בפעילות מוזיאלית, חקרו ולמדו אודות מוצגים וחללי המוזיאון, ובחרו חפץ/ חלל תערוכה/ פריט שנגע להם ביותר. יש מביניהם שבחרו להחיות חפצים משכבר הימים באינטרפרטציה ייחודית, יש שבחרו לערוך מסלול מוזיאלי בעקבות חפץ- ואלו גם אלו בחרו ב"מוזיאון חי" והצגת הפרויקט בסרטון הגמר.

וכך קיבל את פני הבאים "הרב הרצוג" במאור פנים "בלשכתו", כך ניעורה לחיים מנורת חנוכה מבית הכנסת הגדול בוורשה שהוחזרה לעם היהודי, וכך אף נגאל מקומו וכבודו של ארון קודש, השוכן אחר כבוד בין כותלי המוזיאון.

ההורים הנרגשים עמדו משתהים למול התוצרים, וציינו כי לא שיערו שהמרחב המוזיאלי מעורר למידה, סקרנות, אתגר והנאה- יכול להוות במה לפיתוח והעצמה."אינך יודעת"- ציינה אחת מהאימהות בהתרגשות: "מה הפרויקט הזה עשה לו! סוף סוף הילד מאמין בעצמו, לובש דמות אחרת ומתמודד עם תהליך חינוכי משמעותי!".ההתרגשות הייתה מנת חלקן גם של הסטודנטיות, משתתפות הפרויקט שליוו אותו לכל אורך שנת הלימודים.

כפי שציינה אור צדקה, נציגת הסטודנטיות בדבריה: "לא הבנו בהתחלה מה עושים, אבל זה הלך והתעצם תוך כדי עבודה… הילדים מדהימים, יצירתיים, תוססים… הלמידה התנהלה בשלב אחרי שלב, התחלקנו לקבוצות וכל קבוצה בחרה פריט, חקרה אותו, ועסקנו בפעילויות סביב הפריט. הילדים עבדו בהנאה מרובה". את הפרויקט מרכזת זו השנה השלישית זהר מורגנשטרן, בשיתוף עם יעל דיאמנט- פפויפר, אחראית פיתוח תכני מכללה-מוזיאון,  יחד עם צוות המרחב המשלב בגבעות. הפרויקט התקיים בחסותה האקדמית של המכללה האקדמית הרצוג, במסגרת ההכשרה המעשית ומהווה המשך לפעילות משותפת עם המוזיאון בהיכל שלמה למרחב הוראה חוץ כיתתי, כבחוגים אחרים: מדעי הטבע, אנגלית ועוד.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו