לקראת דרמה? ליצמן מאיים להתפטר מהממשלה - סרוגים

לקראת דרמה? ליצמן מאיים להתפטר מהממשלה

האם ממשלת נתניהו הרביעית, ששרדה משברים רבים בשנתיים האחרונות, תתפרק דווקא בגלל מינוי של נתניהו שאינו לרוחו של שר הבריאות יעקב ליצמן?

לקראת דרמה? ליצמן מאיים להתפטר מהממשלה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם ממשלת נתניהו הרביעית, ששרדה משברים רבים בשנתיים האחרונות, תתפרק דווקא בגלל מינוי של נתניהו שאינו לרוחו של שר הבריאות יעקב ליצמן?

על פי הדיווח באתר 'דה מרקר', בעקבות כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות פעם נוספת את החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, לנציבת שירות המדינה במקומו של משה דיין, הודיע ליצמן כי הוא מתנגד נחרצות למינוי.

על פי הדיווח, בימים האחרונים נפגש ליצמן פעמיים עם נתניהו בניסיון להטיל את מלוא כובד משקלו נגד המינוי הצפוי ואף איים להתפטר מהממשלה.

עבאדי-בויאנג'ו פרשה בסוף ינואר השנה ממשרד האוצר אחרי שש שנות כהונה בתפקיד החשבת הכללית. אם תיבחר לתפקיד, היא תהיה האישה הראשונה במשרה זו. עבאדי נמצאת בצינון ויכולה לשוב באופן מיידי לשירות המדינה. קרבתה ונאמנותה לראש הממשלה, שבוחר את הנציב, ידועה, כמו גם הערכתו כלפיה. לנציב שירות המדינה יש אפשרות לסכל או לסייע במינויים – וזהותו חשובה מאוד לראש הממשלה.

הדם הרע בין ליצמן לעבאדי-בויאנג'ו הולך הרבה אחורה, והגיע לשיאו סביב מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין להדסה. רוטשטיין היה מינוי אישי של ליצמן, שהתעקש על המינוי חרף התנגדות גורמים שונים, ולמרות שמול רוטשטיין מתנהל הליך משמעתי בנציבות שירות מדינה. עבאדי-בויאנג'ו ניסתה למנוע את המינוי והשניים התנגשו חזיתית, כאשר בסופו של דבר המינוי יצא לפועל.

משבר נוסף בין השניים פרץ סביב הפטור ממכרז לחברת רכש התרופות שראל. ליצמן ומשרד הבריאות ביקשו להאריך את הפטור, בעוד שעבאדי-בויאנג'ו ניסתה למנוע את הארכתו. בשיא העימות דרש ליצמן את פיטוריה, ואף האשים אותה במכתב רשמי ב"סיכון חיי אדם".

ליצמן אינו יושב בוועדת המינוי, שהוקמה ביום ראשון בסבב טלפוני שנערך בין השרים, ואמורה לאשר את המועמד שיביא אליה ראש הממשלה.

ליצמן מכחיש כי איים להתפטר אך אישר כי הוא מתנגד למינוי. עבאדי ביקשה שלא להגיב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ילך כלב יבוא כלב אחר במקומו
צביקה | 18-05-2017 9:24
2
הלוואי ויתפטר
ניסן | 18-05-2017 12:58
הנזק שהוא עושה למערכת הבריאות עצום
3
ליצמן לא מאים
אבי | 18-10-2017 6:34
העיקר אם היא תיתן כסף לחרדים ובעיקר לגור כל השאר זה סיפורים