בגלל צו ההרחקה: תושבי יצהר באולטימטום לצה"ל - סרוגים

בגלל צו ההרחקה: תושבי יצהר באולטימטום לצה"ל

בעקבות צו ההרחקה לתושב יצהר שחתם אלוף הפיקוד רוני נומה, הודיעה מזכירות הישוב כי מעתה "כל קשר של היישוב עם גורמים במערכת הביטחון יתקיים אך ורק בשיתוף אלקנה"

author-image
בגלל צו ההרחקה: תושבי יצהר באולטימטום לצה"ל
  אלקנה פיקאר ומשפחתו (צילום: אברהם שפירא)

בעקבות צו ההרחקה המנהלי שניתן אתמול (שלישי) לתושב יצהר, אלקנה פיקאר, המורה על הרחקתו מיהודה ושומרון ללא משפט, ומתוקף צו צבאי, שיגרה מזכירות היישוב מכתב חריף לאלוף פיקוד המרכז, רוני נומה. פיקאר (33) קבלן שיפוצים ואב לשישה ילדים הורחק מביתו ומתחומי יהודה ושומרון למשך ארבעה חודשים, הצו דורש ממנו להתייצב לביקורת מידי שבוע בתחנת המשטרה במעלה אדומים, וכן אוסר עליו ליצור קשר עם אנשים שונים.

במכתב וועד היישוב נאמר, כי "כל עוד הצו בתוקפו, כל קשר שהוא עם גורמים כאלה או אחרים במערכת הביטחון (למעט פעילות של בטחון שוטף) יתקיים אך ורק בשיתוף אלקנה".

צעד חריג זה ננקט לאחר שבהנהגת היישוב, נדהמו מהוצאת הצו, שנחתם לבסוף חרף הדברות אינטנסיבית שנערכה בשבועיים האחרונים בין הנהגת היישוב, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ואישי ציבור נוספים, לבין לשכת האלוף, במטרה לפעול לביטול המהלך.

(צילום: מטה 'כולנו אלקנה פיקאר')

המכתב לאלוף הפיקוד

פגיעה בישוב יצהר כולו

"חברנו היקר אלקנה פיקאר, מארח ומעסיק 'נערי גבעות', ונותן להם מסגרת מינימלית של עבודה, בית חם ואוזן קשבת. להבנתנו צו זה ניתן במטרה לפגוע בסופו של דבר בנערים המתארחים בביתו של אלקנה", נכתב בפניית המזכירות לאלוף. "צו מנהלי הינו פגיעה קשה בזכויות הכי בסיסיות של תושב, על אחת כמה וכמה שהסיבה העיקרית עבורה נסוב הצו היא פעילות חוקית לגמרי אף אם איננה מוצאת חן בעיני המערכת. איננו מוכנים לקבל מצב בו מערכת הביטחון מתנהלת בכוחנות כלפי תושבים".

"הפגיעה באלקנה איננה פגיעה אישית בלבד אלא פגיעה ביישוב יצהר כולו", הוסיפו במזכירות יצהר. "כידוע לך, בשנתיים האחרונות, הודות למאמצים הדדים גדולים, הצלחנו לבנות מערכת יחסים מיוחדת מאד ומלאת אמון ביננו לבין מערכת הביטחון. לצערנו, צו הגירוש שיצא כנגד חברנו כנגד כל המאמצים הגדולים שנעשו לביטולו, פוגע קשות במערכת יחסים זו, ואינו מאפשר לנו להמשיך בה כפי שהייתה עד היום".

בהתאם לקריאת תושבי היישוב, הוסיפו אנשי וועד היישוב וכתבו, כי "בשל כך, כל עוד הצו בתוקפו, כל קשר שהוא עם גורמים כאלה או אחרים במערכת הביטחון (למעט פעילות של בטחון שוטף) יתקיים אך ורק בשיתוף אלקנה, כי אלקנה זה יצהר ויצהר זה אלקנה". מזכירות היישוב חתמה את מכתבה לאלוף בקריאה נוספת לבטל את הצו לאלתר, ובתקווה לחידוש האמון והקשר.

צה"ל: פיקאר יוכל לפנות בבקשות פרטניות להקלה בתנאי הצו

מצה"ל  נמסר בתגובה: "גורמי הביטחון באזור יהודה ושומרון פועלים למיגור תופעות של פשיעה לאומנית ופגיעה בסדר הציבורי, למען ביטחון התושבים.

בעקבות מידע מודיעיני שהצביע על מעורבותו של אלקנה פיקאר בפעולות המסכנות את ביטחון האזור, שנמשכה למרות אזהרות שניתנו לו, נמסר לו ביום ראשון,  14 במאי 2017, צו הגבלה שהוצא על-ידי המפקד הצבאי בעניינו. על-פי הצו מנוע פיקאר מלשהות באזור יהודה ושומרון, למעט בעיר מעלה אדומים, לתקופה של ארבעה חודשים. ככל שיעלה הצורך בכך, יוכל פיקאר לפנות בבקשות פרטניות להקלה בתנאי הצו והן ייבחנו לגופן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גוזמבות תתאפסו. ילדים מפונקים. חושבים שכל העולם קיים רק בשבילכם
| 17-05-2017 18:23
2
כפויי טובה
דוד | 17-05-2017 19:15
תושבי צהר הפכו את כפיות הטובה לדרך חיים. אתם לא רוצים לדבר עם צה"ל? סבבה, שצהל לא ידבר אתכם ובאותה הזדמנות יפסיק לשמור על חייכם. תסתדרו לבד.
דוד
תמר | 18-05-2017 0:12
ימטורף אחד שונא ישראל טפו עליך
3
כל הכבוד לתושבי יצהר היקרים!
יהודי | 17-05-2017 21:17
אסור להרשות לדיקטטורה כזו להתנהל באופן שוטף, אשריהם שהם מבינים את המצב ועם גוף שמבין רק כוח עונים לו באותה מטבע. ולדודו שענה פה שהם כפויי טובה - תעשה לי טובה - שני דברים שלא קשורים: התפקיד של צה"ל זה לשמור (ולא לחנך כפי שחושבים לאחרונה), ואין סיבה שהם יאפשרו מצב כזה!