קונים מזרן? איך לבחור את הכי טוב עבורנו - סרוגים

קונים מזרן? איך לבחור את הכי טוב עבורנו

בחירה נכונה של מזרן משפיעה על איכות השינה ומחייבת התייחסות לפרמטרים כמו הרכב חומר הגלם העיקרי, סוג התמיכה האורטופדית וכמובן המחיר. בנוסף, כדאי לבדוק את הבלאי של מזרנים מסוימים ולהכיר את הטכנולוגיות החדשות בתחום. הנה כל הפרטים

קונים מזרן? איך לבחור את הכי טוב עבורנו
  איך בוחרים מזרן (צילום: שאטרסטוק)

מחקרים שעוסקים בתפקוד פיזיולוגי מגלים קשר ברור בין מכסת שעות השינה בלילה לבין סיכוני תחלואה, בריאות, השמנה, נטייה לסוכרת, דיכאון, עלייה בלחץ דם ותפקודים קוגניטיביים. עם זאת, לא מספיק להקפיד על 7 שעות שינה רצופות לפחות ויש משמעות גדולה לדרך שבה ישנים. המיטה והמזרן קובעים האם נצליח לעבור את כל שלבי השינה ובאיזה אופן נתעורר.

שינה מתחלקת לארבעה שלבים שכוללים הירדמות, שינה לא עמוקה, שלב גלים איטיים ושנת חלום. בשלב הירדמות העפעפיים נסגרות והעיניים מתגלגלות. למרות חיוניותו של השלב הזה להמשך השינה, ניתן להתעורר ממנו בקלות. בשלב השני של שינה לא עמוקה אנחנו מבלים כ-50% מהלילה, לעומת שלב הגלים האיטיים שלא מוקדש נתח של 25% מהלילה.

בשלב הגלים האיטיים אנחנו למעשה נמצאים בשינה עמוקה. קשה להתעורר מהשלב הזה והוא גם אחראי על תחושת הרעננות בבוקר ועל פעילות המערכת החיסונית. לעומת זאת, השלב הרביעי שמוגדר כשלב חלום מתאפיין בריצודי עין מהירים (REM) ובשיתוק של הגוף למעט הנשימה. כמו כן, עם השנים אנחנו ישנים פחות ותמיד כדאי לזכור ששנת יום לא מחליפה שנת לילה.

המזרן שישפר את איכות השינה שלכם

התהליך הפיזיולוגי של השינה מושפע מהתנאים שנעניק לגוף. הסביבה בחדר, רמת התאורה וכמובן סוג המזרן קובעים את איכות השינה לא פחות מאשר מצבנו הבריאותי. זו הסיבה בגללה כדאי לבחור מזרנים שיהיו טובים עבורנו וישרתו אותנו נאמנה. התדירות המומלצת להחלפת מזרנים עומדת נכון להיום על כ-10 שנים ויש מגוון רחב של דגמים לבחור מתוכם.

ההבדל העיקרי בין מזרנים נובע מדרגת הקושי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא תמיד מזרן קשה הוא מזרן טוב ורצוי שהשכבה העליונה תהיה רכה ונעימה. השאיפה היא להגיע למצב שבו המזרן מעניק תמיכה לחגורת הכתפיים והגב, לעמוד השדרה ולצוואר. במקביל, יש לקחת בחשבון העדפות אישיות של שינה על הגב או על הצד. מי שרגיל לישון על הצד יעדיף דרגת קושי נמוכה שתאפשר לו לשקוע לתוך המזרן, בעוד מי שישן על הגב יחפש דווקא דרגת קושי גבוהה יותר.

עוד טיפ חשוב הוא להתאים את המיטה למזרן ולא להיפך. אין סיבה להתפתות להצעות מחיר מיוחדות על מזרנים שנרכשים דרך חנויות רהיטים, כי המיטה היא בסך הכל התשתית של המזרן. זהו עיקרון חיוני מבחינה בריאותית ופקטור משמעותי באיכות החיים שלכם בשנים הקרובות.

מזרן איכותי דגם WALDORF-ASTORIA (צילום: גוד נייט)

איך משווים בין מזרנים?

רק אחרי שמחליטים על דרגת הקושי הרצויה וקובעים את מסגרת התקציב ניתן להגיע לשלב הקונקרטי של השוואה בין מזרנים. הדגמים העיקריים כוללים מזרני קפיצים, מזרני לטקס ומזרני ויסקו. מזרני ספוג כרגע פחות רלוונטיים, אך בהחלט ניתן לקנות אותם במידה ומתכננים לארח חברים או בני משפחה ולקראת חול המועד סוכות או פסח.

מזרני קפיצים הם הנפוצים בישראל. הרכב חומר הגלם העיקרי שיש בתוכם הוא חוטי מתכת והתמיכה האורטופדית שלהם מרחבית אך חלקית. הנוחות של מזרני קפיצים מושפעת משכבת הריפוד העלינה והבלאי גבוה. היתרון של מזרני קפיצים הוא מחיר נמוך ביחס לתועלת והחיסרון והא התנגדות שעלולה לעכב מעבר נוזלים בגוף.

מזרני לטקס ומזרני ויסקו שייכים לקטגוריית מזרנים איכותיים. מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני ולכן מתאימים למי שסובל מאלרגיות או זקוק למזרן אנטי בקטריאלי. היתרון של מזרני ויסקו בא לידי ביטוי בתמיכה נקודתית טובה מאוד, הם מבטיחים נוחות מרבית בהשוואה למזרנים ברמת מחיר זהה והם גם נשענים על טכנולוגיה מתקדמת.

החיסרון של מזרני לטקס הוא נטייה לאבד את הגמישות מהר יחסית. הם לא מומלצים למיטות מתכוונות חשמליות וההוצאה הכספית עליהם בחדר שינה זוגי עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים. מומלץ בכל מקרה לוודא שהמזרן נרכש מחברה אמינה ולבקש חתך מדויק ומפורט של השכבות העליונות והתחתונות. כך ניתן לבדוק לא רק את ליבת המזרן אלא גם את הגובה, סוגי החומרים, איכות חומרי הגלם והעובי של כל מרכיב בנפרד.

מזרן איכותי דגם Duke (צילום: גוד נייט)

מזרני ויסקו מיוצרים מפוליאוריטן ובעזרתם ניתן להשיג תמיכה מדויקת על פי קימורי הגוף של כל משתמש. הבלאי שלהם נמוך מאוד אבל המחיר גבוה. יתרון נוסף של מזרני ויסקו הוא התנגדות נמוכה במיוחד, שבניגוד למזרני קפיצים דווקא כאן מאפשרת מעבר נוזלים תקין וללא סיכוי להפרעות.

מזרן ויסקו מתרכך בהתאם לטמפרטורת הגוף בגלל שהוא עשוי מחומר אלסטי דמוי ג'ל. החומר נשאר קשיח בטמפרטורת החדר, אבל מתרכך לאחר שכיבה ממושכת. הבעיה היא שחלק מהמשתמשים עלולים לחוש חוסר נוחות לאחר שכיבה על המזרן הזה, בעיקר אם בדרך כלל הם סובלים מחום.

 

טיפים לרכישה משתלמת

רכישת מזרן כרוכה בתהליך ארוך של השוואה בין דגמים ובהקצאת תקציב לא מבוטל. בשביל לקבל החלטה מושכלת צריך לבדוק האם המזרן דו צדדי וניתן להפוך אותו כדי למנוע בלאי, האם אפשר לקחת אותו לתקופת ניסיון והאם במסגרת אותה תקופת ניסיון מותר להסיר את הניילון. אלו דברים קטנים שעשויים להטות את הכף לטובת מזרן מסוים ולמנוע עוגמת נפש בעתיד.

בנוסף, אנשים שסובלים מבעיות בריאותיות ספציפיות חייבים להתאים לעצמם את המזרן הנרכש לאחר התייעצות עם רופא. ייעוץ מקצועי של נציג המכירות לא תמיד אובייקטיבי ואין תחליף לחוות דעת חיצונית. באותה הזדמנות אפשר גם לקבל המלצות על סוגים מסוימים של מזרנים ולהגיע להחלטה ממקום של ידע ולא בצורה פזיזה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מזרן sleep-x , מזרן מדהים במחיר מעולה
נעמה | 28-12-2017 11:49
מזרן sleep-x , מזרן מדהים במחיר מעולה