הרב יצחק יוסף: "אל תקשיבו לראש הישיבה שלכם, תתחתנו בגיל 20"

הרב יצחק יוסף: "אל תקשיבו לראש הישיבה שלכם, תתחתנו בגיל 20"

הרב יצחק יוסף, יוצא במתקפה נגד ראשי הישיבות שאוסרים על תלמידיהם להתחתן בגיל מוקדם ואומר כי על התלמידים לא להקשיב לרבנים האלה ואם יעיפו אותם מהישיבה הם מוזמנים ללמוד בישיבת 'חזון עובדיה'

"אל תקשיבו לראש הישיבה שלכם, תתחתנו בגיל 20"
  (צילום: יעקב כהן/פלאש90)

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, יוצא במתקפה חריפה נגד ראשי הישיבות שאוסרים על תלמידיהם להתחתן בגיל מוקדם ואומר כי על התלמידים לא להקשיב לרבנים האלה ואם יעיפו אותם מהישיבה הם מוזמנים ללמוד בישיבת 'חזון עובדיה'.

במהלך שיעור שמסר בבית הכנסת 'מוסיאוף' בירושלים והובא באתר החרדי 'כיכר השבת', אמר הרב יוסף כי "לפי ההלכה לא צריך לשמוע לאבא שלו וכל שכן לרב שלו. אם אבא שלו אומר 'אין לי כסף', יגיד לו 'למה נזכרת מאוחר, אני עכשיו בגיל 20 – צריך להתחתן'".

"בגיל 20 צריך לעמוד מתחת החופה", פסק הרב, "כתוב 'הקב"ה מחכה לאדם עד גיל 20 אם הוא לא מתחתן תיפח עצמותיו'. לכן בגיל 20 להתחתן, לא לשמוע לראש הישיבה – עם כל הכבוד שהוא תלמיד חכם ופלפלן".

הראשון לציון סיפר כי בתקופה ששימש כראש ישיבת 'חזון עובדיה', הוא היה מקבל את התלמידים שראשי הישיבות היו מסלקים בשל רצונם להתחתן מוקדם והוסיף: "מי שראש הישיבה סילק אותו בגלל שהתארס מוקדם, שיבוא ל'חזון עובדיה', הראש ישיבה הזה עם כל הכבוד הוא לא צודק".

אחד ממשתתפי השיעור שאל את הרב: "כשהבן מושפע מראש הישיבה מה עושים?".

הראשון לציון השיב כי "תעביר אותו לרב אחר שישפיע עליו. יש ב"ה רבנים יותר גדולים מראש הישיבה. ראש הישיבה הוא לא גדול הדור".

עם זאת הרב יוסף הדגיש כי "לא צריך להתחצף. צריך לדבר בדרך ארץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
דברים נכונים ביותר! יעויין ב'רביבים' דברי הרב מלמד בזה.
אריק | 03-05-2017 15:32
2
הדברים נכונים, אבל..
דוד | 04-05-2017 14:56
הדברים נכונים לחלוטין, אבל למה צ''ל לא לשמוע לראשי הישיבות?!
כי למען טובת הישיבה הם מונעים את טובת הבחור
שיר | 14-09-2017 11:41
רוחנית וגשמית
3
זלינעם עושה חיים תפסיק להפיח
די לפרסומת הטרול | 05-05-2017 3:06
הרב הראשי ודאי צודק בזה.
4
רב ראשי-שרב עם כולם
יהודי | 05-05-2017 14:46
אין לשמוע לאדון הזה בשום דבר וענין
5
בחור צריך קודם פרנסה ואח"כ להתחתן
| 05-05-2017 15:04
אבל זה לא מונע בחור שכן רוצה להתחתן .לא מתחתנים פחות מגיל 18 ביחוד הבנות שעובדים עליהן.
6
אליך הרב שמואל רבינוביץ - אם תיפול במירון עם חילול שבת
נחום | 06-05-2017 22:48
אליך הרב שמואל רבינוביץ - אם תיפול במירון עם חילול שבת תיפול גם עם הכותל!!! אני מחזיק את עצמי בכח לא לכתוב בשפה שאני רגיל בה בכדי שהדברים יחדרו עמוק ותבין עד להיכן הדברים מגיעים, אני מעדיף לעשות זאת ברוח טובה בתקוה כי אלו יספיקו להבין מה חלקך ובעיקר אחריותך באם חלילה תהיה הדלקה במירון לפני השעה 4 בבוקר. אתה הרב שמואל רבינוביץ הוא הרב הממונה על המקומות הקדושים וזה כולל את מירון, אתה הוא זה שצריך להכריע ולא להיות זה שמנהל מו"מ ופשרות. ברור לכל כי אם ידליקו לפני 4 בבוקר יהיו חילולי שבת בהיקף גדול. גם אם נניח שהחילול שבת יהיה בהיקף קטן, אין צורך לך כרב בישראל להסביר את חומרת הענין, ואתה כנצר לחסידי חב"ד יודע כמה הרבי לחם שאם רק יש ספק חילול שבת שידחו, כך הורה הרבי בי"ט כסלו שיצא במוצאי שבת לדחות לראשון בלילה, וכך תמצא הרבה רבנים וגדולי ישראל שברגע שרק היה חשש לחילול שבת דחו. במקרה שלפנינו לא מדובר בדחיה של יום, ולמרות שאני לא מקבל את טענתם כי יום מאוחר יותר מסתכנים עם ימי הספירה, במקרה שלפנינו מדובר בדחיה של כמה שעות בלבד, ויש את כל היום של ל"ג בעומר עד השקיעה לפחות, ובאשר לספרדים הם מסיימים במוצאי ל"ג בעומר, הם מסתפרים בל"ד, החששות של אותם מחסידי בויאן שאם דוחים מסתכנים בחילול 'הספירה' היא אווילית, מפני שכל ילד שלמד אל"ף בי"ת יודע כאשר השאלה היא חילול שבת שהיא דאורייתא או חילול הספירה שהיא דרבנן, חילול שבת בא קודם וחייבים כאן להרחיק מה שיותר מן השבת. טעות גדולה וחמורה עשית כשהסכמת על השעה 1 בלילה, מפני שגם אם נניח היו מי שהאמינו שאולי זה אפשרי, לוקחים סיכון גדול ואין עכשיו אפילו מינימום של ספק כי במקרה וההדלקה של בויאן תיערך בזמן שהם מבקשים לעשות זאת שיהיו חילולי שבת. אתה (לצערינו) כרב הממונה, חייב להוכיח כי אתה 'רב' ולא ילד שאפשר לשחק איתך, להביע עמדה חזקה ובלתי מתפשרת כי אין להדליק לפני השעה 4 בבוקר, הרבנים כולם יהיו לצידך, הם מחכים שאתה והרב שטרן ועוד כמה אחרים תהיו חזקים על העמדה שלא מתירים הדלקות לפני השעה הזו, ותביאו בכך גאולה לעולם, תצילו את עם ישראל מכליה. ולסיום, אם חלילה ההדלקה של אדמור בויאן תהיה בשעה כפי שהם מתכננים, עליך לדעת שכמו שנכשלת במירון תיכשל בכותל, כאן המבחן שלך, עמדה חזקה ובלתי מתפשרת היא אשר תכריע גם בכותל, אם כאן תשחק ילד קטן ותהיה הבובה שלהם, הכל אבוד, והאשמה תהיה שלך בלבד. האמת יוצאת לאור-הכבוד של האדמו"ר עומד מעל לשבת.
7
בהושענא רבה התפללנו הושענא שלש שעות הושענא.
נו......... | 08-05-2017 15:51
בהושענא רבה התפללנו הושענא שלש שעות הושענא. כעת כשהמאבק הגדול האם חסידות בויאן תדחה את ההדלקה בשלש שעות הבנתי את משמעות הבקשה הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא… אנא חסידי בויאן כמו כן כל עם ישראל והקב"ה מחכים שתדחו את ההדלקה השנה בשלש שעות, ובזכותכם ירד שפע עצום לעולם ביום לג בעומר. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא……….. הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא הושענא שלש שעות הושענא