הרב יוסף במתקפה חריגה: "בושה, תלמדו מהחילונים" - סרוגים

הרב יוסף במתקפה חריגה: "בושה, תלמדו מהחילונים"

הרב דוד יוסף יוצא במתקפה חריגה וחריפה נגד החרדים שמתכננים לעלות במוצאי שבת למירון בלג' בעומר ולא הסכימו לדחות את ההדלקה בכדי למנוע חילול שבת

author-image
הרב יוסף במתקפה חריגה: "בושה, תלמדו מהחילונים"
  (צילום: Yaacov Cohen/Flash90)

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ובני של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, יוצא במתקפה חריגה וחריפה נגד החרדים שמתכננים לעלות במוצאי שבת למירון בלג' בעומר ולא הסכימו לדחות את ההדלקה בכדי למנוע חילול שבת.

בשיעורו שהובא באתר החרדי 'כיכר השבת', אמר הרב יוסף: "כשקמה המדינה קבעו את יום הזיכרון לד' באייר ואת יום העצמאות לה' באייר. והנה מה קרה השנה, ד' באייר יצא ביום ראשון, לכן כבר מלכתחילה הדתיים שהיו אז בהקמת המדינה טענו שלעשות את יום הזיכרון והעצמאות צריך להתארגן ויש חשש לחילול שבת, ולכן גם החילונים הסכימו והם דחו את יום הזיכרון ביום אחד ואת יום העצמאות והעיקר שלא יהיה חילול שבת".

יש מצוות עשה מן התורה לעלות למירון?

"החילונים הסכימו, אבל החרדים לא מסכימים לדחות את ל"ג בעומר בכמה שעות", תקף הרב יוסף, "למה? יש 'מצוות עשה מהתורה' – כתוב בפירוש בתורה שכל עם ישראל חייב לעלות לרגל למירון ולעשות מדורה, 'מצוות עשה מהתורה'. אבל בגלל זה יצטרכו הרבה שוטרים לחלל שבת".

הגר"ד יוסף גיבה את המשטרה ואמר: "מה אתם רוצים מהמשטרה? אתם טומנים את ראשכם בחול. מה אתם רוצים מהמשטרה? המשטרה חייבת לדאוג לביטחון ולסדר. תתארו לכם שלא תהיה משטרה, ראיתם מה קרה כשהיה קצת ריפיון בשמירה בהלוויה של הרב וואזנר – היו הרוגים. המשטרה חייבת להיערך".

למחות נגד החרדים לא נגד המשטרה

"במקום למחות נגד המשטרה, צריך למחות נגד החרדים. כן, נגד אלו שיצרו מצווה חדשה. מיד הם חייבים לצאת לדרך עם צאת השבת, ואז המשטרה חייבת להיערך".

הרב יוסף הבהיר כי "האנשים הללו (שיוצאים מיד במוצ"ש) , בידיהם הם גורמים לזה שהמשטרה מחללת שבת". עוד הוא הזהיר כי אלו שנוסעים מיד עם צאת השבת נכשלים בחילול שבת שכן האוטובוסים צריכים להיערך לפני צאת השבת, "אנחנו ממש מכשילים אותם".

צביעות

"זה פשוט צביעות", הוסיף הרב בכאב, "זו צביעות. איך יתכן שאנשים מזלזלים, גורמים לאלפים לחלל שבת, גורמים לאוטובוסים לחלל שבת, נכשלים בעצמם, למה לא נלמד מהחילונים? החילונים הסכימו לדחות את יום הזיכרון ואת יום העצמאות רק בגלל שהם התחשבו שלא יהיה חילול שבת. ואנחנו לא מתחשבים? מה זה פה? זו צביעות!".

תנור ראשון בגיהנום

"בושה וחרפה. תדחו את זה. תדחו את ההדלקה לארבע בבוקר. תסגרו את כל המתחם. לסגור את המתחם עד חצות הלילה. שאם מישהו חושב שהוא יתפוס 'תנור ראשון' בגיהנום הוא ידע שהמקום סגור. לשמר איזה מנהג כשאלפים ורבבות מחללים שבת?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
כבר מתהכרזת המדינה, השיקול של מניעת חילול שבת
שלמה | 01-05-2017 18:26
עמד מול קברניטי המדינה, כשהקדימו את הכרזת המדינה מליל שבת, ליום שישי, לפני כניסת שבת.
2
קנית את עולמך כבוד הרב
אזרח | 01-05-2017 19:04
3
צודק.אבל גם לא להחליש העליה בתור איזה מנהג.
הפעם גם הרב של הר נוף צודק | 01-05-2017 20:38
שבת זה כל התורה
הרב דוד יצחק צודק
| 03-05-2017 0:30
וזה מנהג עובדי עבודה זרה .רצים לגיהינום כמו שאמר.דור של חמורים ולא כחמורו של רבי בן דוסא.
4
נושא
בס | 02-05-2017 5:13
העיקר לא להסכים חו עם דתל
5
האמת
אריאל | 02-05-2017 10:30
אני דווקא נמנה עם מתנגדיו הגדולים של האיש הזה, הפעם אני מסכים איתו בכל מילה. אבל אוסיף, שאתם הרבנים בעצמכם יצרתם את הדבר הזה ויש לכם חלק גדול בזה. מה שבישלתם תוכלו. גם אתם תחטפו בשמים על החילול שבת שיהיה. ואם כבר אמרת צביעות, אל תשכח שהאדם שאחראי על חילול שבת בתל אביב זה חבר שלך הנציג שעשיתם אותו אליל אריה מכלוף דרעי.
6
האמת? כב' הרב צודק
מאן דאמר | 02-05-2017 15:14
כל מילה נכונה.
7
..
... | 02-05-2017 17:47
צודק ומי שחולק עליו כופר!!!
8
אחיו כתב בילקוט יוסף שאין מ"מ מה להגיע למירון בלג בעומר
עדו | 03-05-2017 9:52
בגלל הצפיפות והדוחק וכו וע"כ ירא שמים יסע אחרי כן