גם ברצלונה: נדאל כובש את החימר עם עוד תואר - סרוגים

גם ברצלונה: נדאל כובש את החימר עם עוד תואר

רפאל נדאל ניצח את דומיניק תים בגמר ברצלונה בתוצאה 4-6 1-6, וזכה בתואר העשירי שלו בברצלונה. בשלב זה הסבירות שנדאל יעפיל למקום הראשון העונה, בגיל 31, נראית גדולה מאוד

גם ברצלונה: נדאל כובש את החימר עם עוד תואר
  תואר עשירי בברצלונה. רפאל נדאל. צילום מסך מאינסטגרם הטורניר

במונטה קרלו, נדאל היה לטניסאי הראשון בעידן הפתוח שזוכה בעשרה תארים בטורניר יחיד. עתה הפך לטניסאי הראשון בעידן הפתוח שזוכה בעשרה תארים בשני טורנירים יחידים. עם זאת, מרטינה נברטילובה הקדימה אותו כשזכתה בתריסר תארים בקריירה בשיקגו, ובאחד-עשר תארים באיסטבורן. באליפות צרפת, ינסה נדאל לשכתב את ההיסטוריה ולהפוך לטניסאי הראשון בעידן הפתוח, גבר או אישה, שזוכה בעשרה תארים בשלושה טורנירים שונים.

נדאל, שפתח את העונה עם הפסדים בשלושת הגמרים הראשונים בהם שיחק, זכה עתה בשני תארים רצופים. הוא עדיין נמצא מאחורי פדרר בדירוג המירוץ (לפדרר 4045 נקודות, לנדאל 3735), אבל מן הסתם נדאל ידביק את הפער במדריד או ברומא, ואחרי אליפות צרפת הוא צפוי להיות ראשון בדירוג המירוץ בפער משמעותי מפדרר. אם יזכה באחד מתארי המאסטרס לפני אליפות צרפת ובאליפות צרפת עצמה, נדאל צפוי לצבור כ-6,000 נקודות דירוג עוד לפני עונת הדשא. בשלב זה הסבירות שנדאל יעפיל למקום הראשון העונה, בגיל 31, נראית גדולה מאוד.

דומיניק תים רשם את הניצחון הגדול ביותר שלו העונה מול מארי בחצי הגמר. אולם המרחק בינו לבין הצמרת עדיין גדול. נדאל שיחק היום מצוין, אבל תים הכה הרבה יותר מדי טעויות לא מחויבות (36 בסך הכל). באופן כללי, תים נוטה לא להרשים מול הטניסאים הטובים בעולם. להזכירכם, האוסטרי הוא הטניסאי הצעיר ביותר בעשירייה הראשונה (בגיל 23.5), אך כרגע נראה שהוא תקוע ולא מצליח לשדרג את עצמו מטניסאי צעיר ומוכשר למי שמאיים על תארים גדולים.

ישנה מוזרות מסוימת בכך שמארגני הטורניר בברצלונה החליטו לקרוא למגרש המרכז על שם רפאל נדאל, בעודו טניסאי פעיל בסבב. אולם אין ספק שמרבה הרגליים יותר מראוי לכבוד הזה. ייתכן רק שהטניסאי הגדול ביותר שספרד אי פעם גידלה, ואולי הספורטאי הספרדי הגדול בכל הזמנים, ראוי לכך ששמו יתנוסס על מגרש מעט גדול יותר מזה בברצלונה. מי יודע, אולי יום אחד שמו יתנוסס גם על המגרש המרכזי ברולאן גארוס.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו