ישי עוליאל - חצי גמר פיוצ'ר בגיל 17 זה הישג לא רע - סרוגים

ישי עוליאל – חצי גמר פיוצ'ר בגיל 17 זה הישג לא רע

ניסיון חשוב לקראת ההמשך, שכן בסבב הבוגרים עוליאל יצטרך להתמודד מול שלל מוטציות ומגישי-על, ועוד על הקמאבק של שרפובה שהעפילה לרבע הגמר בשטוטגארט: "בסדר, נו, אז חזרת לסבב. אל תעופי על עצמך יותר מדי"

author-image
ישי עוליאל - חצי גמר פיוצ'ר בגיל 17 זה הישג לא רע
  ישי עוליאל. צילום מסך אינסטגרם נבחרת דוד

"הארץ" ממשיכים בכיסוי ראוי ונרחב לעולם הספורט, והוציאו אתמול (חמישי) בפעם השנייה מגזין מיוחד ועב כרס בנושא ספורט. הכתבה שזכתה לקבל את השער היא כתבה של אורי טלשיר על ישי עוליאל. למעשה, מדובר בראיון ארוך עם מאמנו ז'אן פוטצ'ר, ובראיונות קצרים עם אדם קופר, בנו של דייוויד קופר הספונסר של ישי, ועם גיא גפני מאמן הכושר של ישי.

הקריאה בכתבה נותנת תחושה שבניגוד להתנהלותם של ספורטאים ואנשי מקצוע אחרים בישראל ארץ החפיף, ההתנהלות של הצוות שעוטף את עוליאל, וכן ההתנהלות של עוליאל עצמו, הן מאוד מקצועיות. עוליאל הוא כישרון גדול, וגם הכסף של קופר לא מזיק. אבל ככל הנראה הדבר החשוב ביותר שיש ללמוד מהכתבה הוא שכדי להגיע לגדולות ונצורות, יש לקחת את עצמך ברצינות.

עשיתי מעשה והגעתי היום לכפר המכבייה כדי לצפות בטובי בנינו בחצי גמר הפיוצ'ר שמתקיים כאן. ישי עוליאל משחק כעת מול מאטס מוראנג הגרמני. לאחר מכן עידן לשם ישחק מול אנטואן אסקופייר הצרפתי. אעדכן.

נ.ב – תנאי הצפייה אכן אינם אופטימליים.

חצי הגמר, כפר המכבייה. צילום: נמרוד כותב על טניס פייסבוק

ישי הפסיד למוריאנג הגרמני 3-6 4-6. מוריאנג הגיש מעולה, כולל לפחות אייס או שניים בכל משחקון. הדינמיקה של המשחק הייתה כמו במשחק מול איזנר או קרלוביץ'. לעוליאל פשוט לא היו תשובות והוא היה מתוסכל מאוד. זה כמובן ניסיון חשוב לקראת ההמשך, שכן בסבב הבוגרים עוליאל יצטרך להתמודד מול שלל מוטציות ומגישי-על. בכל מקרה, חצי גמר פיוצ'ר בגיל 17 זה הישג לא רע, ועוליאל יוכל לשאוב הרבה ביטחון להמשך.

גמר טורניר הפיוצ'ר  – עידן לשם

עידן לשם ניצח את אנטואן אסקופר הצרפתי 3-6 3-6 והעפיל לגמר טורניר הפיוצ'ר בכפר המכביה. זו הפעם הראשונה בה אני צופה בלשם במשחק יחידים והתרשמתי מאוד – הוא רגוע, משופשף, ממעט יחסית בשטויות ומכה שטוח ועמוק.

הבחור בן 20 אבל מרגיש בוגר מגילו. הבעיה שלו היא היעדר נשק אימתני כמו הגשה חזקה או כף יד מאיימת. זה קושי שילווה אותו מן הסתם לאורך הקריירה. בכל מקרה שווה לצפות בגמר, בו ישחק מול גרמני בעל הגשות אימתניות (אין שידור, צריכים להגיע לכפר המכבייה). להזכירכם, לשם יעקוף בקרוב את ויינטרוב בדירוג העולמי ויהיה לטניסאי מספר 2 של ישראל.

טורניר שטוטגארט – שרפובה בהחלט עפה על עצמה

במשחק הקאמבק שלה, שלשום, ניצחה מריה שרפובה את רוברטה וינצ'י במשחק הקאם-באק שלה, 5-7 3-6. שרפובה הייתה חדה, אגרסיבית, ולמעשה התחושה הייתה שלא עבר יום אחד מאז שעזבה את הסבב. היא הכתה 11 אייסים ו-39 וינרים לעומת 21 טעויות לא מחויבות בלבד. האמת היא שהתוצאה יותר צמודה ממה שהמשחק היה בפועל – וינצ'י בקושי הצליחה לאיים על ההגשה של שרפובה, והרוסייה בהחלט איימה על ההגשה של וינצ'י פעמים רבות.

גם המניירות של שרפובה חזרו כאילו כלום לא השתנה. עשרות קפיצות אגרוף, צעקות "קאם און!" רבות כחול אשר על שפת הים, ותגובות אמוציונליות מאוד לנקודות לא קריטיות. לחיצת היד בסיום הייתה קרירה, כאילו וינצ'י אמרה לשרפובה "בסדר, נו, אז חזרת לסבב. אל תעופי על עצמך יותר מדי."

אבל שרפובה בהחלט עפה על עצמה, ותמשיך לעוף על עצמה. אחרי המשחק הראשון שלו בסבב מזה 15 חודשים, נראה שיש לה ממה להתלהב. אם החלודה לא תראה סימניה בהמשך, ושרפובה לא תתעייף, בהחלט יש מצב שנראה אותה מחזיקה גביע או שניים בעתיד הקרוב.

שרפובה ממשיכה לדהור, והעפילה לרבע הגמר בשטוטגארט לאחר ניצחון מול יקטרינה מקרובה בתוצאה 5-7 1-6. היא זכתה עד כה ב-100 נקודות דירוג, שאמורות להקפיץ אותה לאזור המקום ה-379 בדירוג העולמי, לצד אושיות טניס עצומות כמו מאנון ארקנגיולי הצרפתייה ואולסיה פרבושינה הרוסייה.

שרפובה רמאית?

ג'יני בושאר אמרה בראיון כי מריה שרפובה היא "רמאית" וכי צריכים לאסור עליה לשחק טניס מקצועני.

אני חושב שביקורת היא דבר חיובי, ורבים וטובים העבירו ביקורת על שרפובה ועל התנהלות הטורנירים השונים והתאחדויות הטניס בחודשים האחרונים, ביניהם אנדי מארי מארי, אגה רדוונסקה וקרוליין ווזניאקי. אבל הביקורת של בושאר היא, כהרגלה של הקנדית, ילדותית למדי. אולי עם ההתבגרות יבואו מחדש גם כמה ניצחונות.

 סבא של ניק קיריוס: פדרר הוא הגדול מכולם

צילום מסך מאינסטגרם

סבא של ניק קיריוס נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. לפי קיריוס, סבא שלו ידע שפדרר הוא הגדול מכולם. לכו תתווכחו עם זה.

צילום מסך

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו