השר אקוניס העליב גולשת והפסיד בבית המשפט - סרוגים

השר אקוניס העליב גולשת והפסיד בבית המשפט

בית המשפט קבע כי שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, שהעליב גולשת וכינה אותה "אישה חצופה וכעורה" ישלם לה פיצוי על סך 16,500 שקלים

השר אקוניס העליב גולשת והפסיד בבית המשפט
  (צילום:Ohad Zwigenberg/POOL)

בחודש ספטמבר 2016, פרסם שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, פוסט בעמוד הפייסבוק שלו לקראת ביקור רשמי שערך אז בארצות הברית.

"בגאווה, באמונה, בראש מורם ובשליחותכם, אצא הערב לביקור עבודה בארצות הברית", כתב אז אקוניס. הפוסט, מטבע הדברים, גרר עשרות תגובות בעד ונגד השר, כאשר גם הגולשת בתיה שפי גוטליב הגיבה לדברים וכתבה: "אני לא שולחת אותך אז תרגיש חופשי להישאר".

אלא שאת התגובה לדבריה אפילו בחלומות שפי-גוטליב לא יכלה לדמיין. תחת שמו של השר נכתבה התגובה הבאה כאשר מפעילי הדף מכנים את עצמם "צוות אקוניס", לאחר הכינוי הם כתבו: "את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שאל את דעתך החולנית".

בעקבות התגובה של אקוניס, החליטה שפי גוטליב לתבוע אותו והיום (חמישי) בית המשפט חייב אותו לשלם פיצוי בגובה 16,500 שקלים.

"בית המשפט בעצם לא כיבד את החסינות של השר כי זה נכתב שלא במסגרת תפקידו", אמר לוואלה עו"ד גיא אופיר, המייצג את שפי גוטליב.

לדברי עו"ד אופיר, "בכתב ההגנה הוא כתב שהוא נכנס למונית בניו יורק ואיבד את העשתונות לרגע ופרסם את התגובה הגסה שלו בעצמו. למרות שנכתב 'צוות אקוניס' הוא כתב את זה. הוא אישר את זה בכתב ההגנה".

מלשכת השר נמסר בתגובה: "התובעת תבעה מאה חמישים אלף ש"ח, בית המשפט ביקש את הסכמת הצדדים שלא להכריע בבקשה ולפסוק על דרך הפשרה והשר נעתר לכך. בית המשפט פסק 12.500 אלף ש"ח והשר ישמח לתרום אותם לכל מטרה ציבורית ציונית ראויה שתציע התובעת".

בתגובה לתגובת השר אקוניס, אמר עו"ד גיא אופיר המייצג את התובעת: "לא תרומה ולא נעליים, זה פיצוי והוא צריך לשלם את זה. לא ישלם את זה – הוצאה לפועל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בתי המשפט מתעסקים בשטויות
ישורון | 27-04-2017 23:08
כמה שזה שטויות כדאי לשרים ללמוד
| 28-04-2017 0:57
לדבר כמו בני אדם ביחוד שהוא שר.בעזרת הד' יראו וייראו.
2
כן תרומה פיצו על על מה
עמרי | 28-04-2017 2:20
מי שמגיב בפייסבוק שיצפה לתגובה !