'לא שוברים שתיקה': צפו: הרב בראלי עונה לרמטכ"ל - סרוגים

'לא שוברים שתיקה': צפו: הרב בראלי עונה לרמטכ"ל

בארגון חותם מגיבים היום למתקפה נגדם בה קצין בכיר בצה"ל השווה בינם לארגון השמאל האנרכיסטי 'שוברים שתיקה'

'לא שוברים שתיקה': צפו: הרב בראלי עונה לרמטכ"ל
  צילום מסך

במכתב שנשלח מארגון 'חותם', לרמטכ"ל גדי אייזנקוט מוחים חותם על הדברים שפורסמו בכלי התקשורת בשבוע האחרון בשם "קצין בכיר בצה"ל" כנגד ארגון חותם.

כאמור הבוקר (רביעי) שלחו בחותם מכתב ללשכת הרמטכ"ל בו מחאה על חוסר האבחנה העולה מדברי הקצין. "ראשית, אנו מבקשים למחות על ההשוואה המגוחכת" פתחו את מכתבם "עיניו של הוגה ההשוואה כנראה טחו מראות, כשלא השכיל להבחין בתהום העמוקה הפעורה בין הארגון שלנו ובין ארגונים אנטי-ישראליים".

דואגים לחוסנו של צה"ל

תחילה הבהירו בחותם את מטרתם "מטרתנו בארגון 'חותם', היא בראש ובראשונה לדאוג לחוסנו ולעוצמתו של צבא ההגנה לישראל. הפרסומים וההסברה שלנו נובעים מההבנה שהשינויים החדשים בצה"ל פוגעים ביכולתו ובמוסריותו, ומשכך אנו מוחים על מנת לתקן. הביקורת שלנו היא של אחים ושותפים לדרך, לא של מפני עורף ומתנכרים לצה"ל ולמולדת, ועל כן ההשוואה מופרכת ואף פוגעת".

איננו בורים וטיפשים

בנוסף תקפו בארגון את האמירה בה הקמפיין נשען על טיפשות וחוסר ידיעה וכותב "טענותינו אינן פרי של 'בורות וטיפשות', אלא פרי מחקר אובייקטיבי ומעמיק. נשמח להציג בפניך את המידע עליו אנו מתבססים ולהציג את היקף וחומרת התופעות הבעייתיות שחודרות לצה"ל".

נזכיר כי לאור הסערה בעניין פקודת השירות המשותף וגיוס הבנות הדתיות לצה"ל יצאו בארגון חותם לקמפיין נרחב בנושא. בין השאר השיק הארגון קו חדש ליעוץ והכוונה לבנות, במסגרת השקת הקו פרסם הארגון סרטון אנימציה המתאר כביכול סיטואציות שונות בהן עולם הערכים של הבנות הדתיות בצה"ל נפגע, סרטון אשר גרר תגובות רבות.

בין הדברים שנאמרו ע"י אותו קצין הם כי "מדובר בקמפיין מגוחך שנשען על אי ידיעה – טיפשות שנשענת על בורות" וכן את ההשוואה החמורה כי "ארגון חותם שווה לשוברים שתיקה, זה לא ארגון שאנחנו מדברים איתו".

במכתבם מחו בחותם על הרוח האנטי חינוכית הנושבת מדברי הקצין כי "אנחנו לא במאה ה 17, מדובר בצעירות חכמות שיודעות מה טוב להן" לדברי הקצין. "הגם שאין כמובן לזלזל בחכמתן של הבנות המתגייסות, יש בביטוי הזה רמז ברור לכך שבנות 'חכמות שיודעות מה טוב להן', הן בנות שמתנערות ממוסכמות החברה שבה הן גדלו ומערכיה, ומתעלמות מהמלצותיהם ומהכוונתם של המחנכים וההורים  בחברה הדתית לאומית, שדוגלים ברובם המוחלט בשירות לאומי משמעותי".

מזמינים את הרמטכ"ל לפגישה

את מכתבם חתמו חותם בהזמנה לרמטכ"ל: "אנו מזמינים אותך, כבוד הרמטכ"ל, להיפגש ולשוחח על הנושאים הבוערים הנוגעים לזהותו של צה"ל, מתוך הקשבה ופתיחות. הבעיות שהתעוררו לאחרונה מהוות איום אמיתי על צביונו ותפקודו של צה"ל, ויש להתייחס אליהן ברצינות וכובד הראש הראויים לסוגיות שכאלה ולא להסתפק בהטחת מהלומות באמצעי התקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מעולה!
יצחק | 26-04-2017 17:33
2
תעזבו אותנו באמאשלכם
ניסן | 27-04-2017 10:21
.
3
שירות לאומי לבת טריפה שירות צבאי נבלה וטריפה.
שי | 23-07-2017 1:47
...