שבוע חדש וטורנירים חדשים - נדאל ושרפובה בחזית - סרוגים

שבוע חדש וטורנירים חדשים – נדאל ושרפובה בחזית

רפאל נדאל רודף אחרי תואר שני ברציפות בברצלונה, מריה שרפובה חוזרת לסבב, וגם תגובה לעמיר פלג שמצא קרבן חדש: איגוד הטניס, שהעז לקיים תחרות פיוצ'ר בינלאומית ביום הזיכרון לשואה

author-image
שבוע חדש וטורנירים חדשים - נדאל ושרפובה בחזית
  רפאל נדאל ומריה שרפובה. צילום: שאטרסטוק

השבוע יתקיימו ארבעה טורנירים בסבבי הגברים והנשים, כאשר שניים מהם מרכזיים ושניים שוליים יחסית. בצד הגברים יתקיים טורניר החימר היוקרתי ביותר בסבב מחוץ לאליפות צרפת ותארי המאסטרס, בברצלונה. בסבב הנשים יתקיים טורניר חימר נוצץ ויוקרתי בשטוטגארט. בנוסף, יתקיימו טורנירים קטנים יותר בבודפשט (גברים) ובאיסטנבול (נשים).

ברצלונה

הטורניר בברצלונה, שלרוב הוא נחלתו הבלעדית של רפאל נדאל שזכה כאן בתואר תשע פעמים, הפך למעניין במיוחד בשל העובדה שאנדי מארי לקח כרטיס חופשי וישחק בטורניר בפעם החמישית בלבד בקריירה שלו, ובפעם הראשונה מאז 2012. הסיבה לנטילת הכרטיס החופשי היא ברורה: מארי פתח את העונה בצורה צולעת, וההפסד המוקדם שלו במונטה קרלו מול ראמוס ויניולאס הוביל את מארי לחפש שעות מגרש רבות ככל האפשר על החימר כדי להתאושש לקראת הטורנירים הגדולים במדריד, רומא ופריז.

מי שאמור היה לשחק בטורניר ופרש ממנו הוא קיי נישיקורי, אלוף הטורניר בשנים 2014-2015 ופינאליסט השנה שעברה. נישיקורי פרש בשל פציעה בפרק כף היד.

ההגרלה מיקמה את מארי במחצית ההגרלה העליונה, ואת נדאל במחצית התחתונה. אם לא יהיו הפתעות, נדאל ודוד גופין אמורים לשחזר בחצי הגמר את משחקם ממונטה קרלו. לפני כן, נדאל צפוי להתמודד מול יריב ותיק בדמותו של דוד פרר בסיבוב השלישי, ומול אלכסנדר זברב ברבע הגמר, בפעם השלישית העונה. מארי זכה להגרלה לא פשוטה, במסגרתה יתמודד מול ברנארד טומיק או דאסטין בראון במשחקו הראשון, מול פלישיאנו לופז או גיז'רמו גארסייה לופז במשחקו השני, ולאחר מכן מול אלברט ראמוס ויניולאס או רוברטו באוטיסטה אגוט ברבע הגמר, ומול דומיניק תים או פאבלו קארניו בוסטה בחצי הגמר. אנדי, אם רצית אימון קשוח על חימר, תקבל את מבוקשך. בנוסף, ההגרלה כוללת כמה כוכבים צעירים ששווה לעקוב אחריהם כמו קספר רוד, מיקאל ימר, קייל אדמונד, היון צ'ונג וקארן חצ'נוב.

נדאל ודוד גופין אמורים לשחזר בחצי הגמר את משחקם ממונטה קרלו. צילום מסך

שטוטגארט

הררי מילים נשפכו על הקאם-באק הצפוי של מריה שרפובה לסבב השבוע, בתום השעייה בת חמישה עשר חודשים בשל עבירה על חוקי הסימום של הסבב. הקולגה אגה רדוונסקה טענה בתקיפות כי לא ראוי להעניק לשרפובה כרטיסים חופשיים לטורנירי הגראנד סלאם בפריז ובווימבלדון, וכי עליה לבנות את הדירוג שלה בהדרגתיות. הסוכן של שרפובה לא נשאר חייב, וטען כי רדוונסקה וטניסאיות זוטרות אחרות פשוט רוצות סיכוי לזכות באליפות צרפת בהיעדרן של טניסאיות בכירות כמו סרינה, פטרה קוויטובה, ויקטוריה אזרנקה ושרפובה עצמה.

מעבר לכל הרכילות וחילופי המהלומות המילוליות, מעניין מאוד לראות באיזה כושר שרפובה תחזור לסבב. מעבר להיותה סופרסטארית, שרפובה הייתה בעשור האחרון טניסאית הצמרת המצליחה והעקבית ביותר מלבד הוד מעלתה סרינה בעצמה. על החימר באופן ספציפי, שרפובה בנתה לעצמה בשנים שלפני ההשעייה מוניטין של מומחית על המשטח האדום. בין השנים 2011-2015 שרפובה זכתה בלא פחות מתשעה תארים גדולים על החימר, מתוך 13 תארים בהם זכתה בסך הכל בשנים הללו.

כרגיל בשטוטגארט, ההגרלה כוללת שלל שמות מפוצצים ונוצצים. המדורגת ראשונה בעולם אנג'ליק קרבר אמורה, על הנייר, לפגוש את אלופת צרפת גארבינייה מוגורוזה (או את קרלה סוארז נבארו) ברבע הגמר, כאשר המנצחת ברבע העליון תפגוש בחצי הגמר אחת משלל טניסאיות מצוינות ששובצו ברבע השני של ההגרלה, ביניהן דומיניקה סיבולקובה, אגה רדוונסקה ושרפובה עצמה, שתשחק מול רוברטה וינצ'י בסיבוב הראשון. המחצית התחתונה של ההגרלה כוללת את ג'והנה קונטה, סימונה האלפ, סאם סטוזור, סבטלנה קוזנצובה וקרולינה פליסקובה. לא צפויים הרבה משחקים משעממים בשטוטגארט, בלשון המעטה.

בודפשט

לוקא פויל, חצי גמריסט במונטה קרלו, מדורג ראשון בטורניר הקטן בהונגריה. כבר בסיבוב השני הוא ייפגוש את אחד מבין שני הטניסאים הלא מדורגים הטובים בתחרות – ייז'י וסלי או בורנה צ'וריץ'. טניסאים מצוינים אחרים שיתחרו על התואר כוללים את פאביו פוגניני, ז'יל סימון, פרננדו ורדאסקו ודייגו שוורצמן.

איסטנבול

קגלה בויוקקצ'אי, שמוכרת לקהל הישראלי שהגיע לצפות בגביע הפדרציה באילת בשנים האחרונות, זכתה בתואר בשנה שעברה. זה היה תואר הבכורה בקריירה של הטניסאית המקומית. אך אבוי, מאז התוצאות של בויוקקצ'אי בסבב הן אסון. לפני שבועיים, בצ'ארלסטון, היא אפילו הפסידה לאירנה קמילה בגו בתוצאה המשפילה 0-6 0-6. סביר להניח שהטורקייה לא תגן על תארה השנה. בין המתמודדות לרשת אותה הן המדורגת הבכירה בטורניר אלינה סביטולינה, שרושמת עונה מוצלחת במיוחד, וכן אנדראה פטקוביץ', טימאה באבוש ואירנה קמילה בגו.

אגה רדוונסקה: לא ראוי להעניק לשרפובה כרטיסים חופשיים. צלום: שאטרסטוק

תחרות פיוצ'ר בינלאומית ביום הזיכרון לשואה

בכתבה של עמיר פלג שפורסמה הבוקר (שלישי) ב-ynet כותב עמיר פלג:

"אתמול ב-10.00 בבוקר, ממש אחרי הצפירה בת שתי הדקות לזכר קורבנות השואה, נפתחה בכפר המכבייה ברמת־גן תחרות טניס בינלאומית. כן, דווקא ביום האבל הלאומי, כאשר במחנות ההשמדה בפולין נערך "מצעד החיים" בהשתתפות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וברחבי המדינה לא מתקיים שום אירוע ספורט רשמי – בוודאי לא בינלאומי – בחרו באיגוד הטניס לארח כאן טורניר בסבב המקצועני".

ישנם מספר ימים בכל שנה בהם חוזרים ונשנים דיונים בנוגע להשתתפות ספורטאים ישראלים בתחרויות. זה קורה ביום כיפור עם ישראלים שמשחקים בחו"ל, ביום הזיכרון לשואה וביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ה-"מחפשים" שמחים כל שנה לתקוע אצבע מאשימה ולהכריז "מצאנו אשם!". איזה יופי, איזו שמחה. הכי כיף למצוא אשמים. כך מכבדים את זכר השואה.

עם כל הכבוד לרצון לחפש מי אשם ומי מבזה ומי לא מוקיר את זכר השואה, אני מציע לזכור שכמעט כל המשק הישראלי עובד ביום השואה. איגוד הטניס הישראלי מחוייב לקיים תחרויות לפי הלו"ז שמוכתב לו על ידי איגוד הטניס הבינלאומי. המשמעות של קיום תחרויות פיוצ'ר, שנועדו בראש ובראשונה כדי לקיים טניסאים ישראלים, היא קיומן לפי הלו"ז העולמי.

תחרויות הפיוצ'ר הן תחרויות מזעריות יחסית, שבקושי מגיע אליהן קהל גם כך (אם בכלל). הנוכחים במתחם התחרות היו עובדים, בין אם טניסאים, שופטים, מארגני התחרות, עובדי איגוד הטניס, עובדי מרכז הטניס וכד'. אין בכך שום דבר פסול. מה שפסול הוא הפסטיבל השנתי של צקצוקי הלשון, שחוזר על עצמו שוב ושוב. מצקצקים, נמאסתם.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו