לקראת הכרעה: פנייה אחרונה לשרי הבית היהודי - סרוגים

לקראת הכרעה: פנייה אחרונה לשרי הבית היהודי

לקראת הישיבה המכרעת שצפויה להיערך בלשכת נתניהו, שיגרו המפונים פנייה לשרי הבית היהודי ובה אזהרה כי גורמים קיצוניים מנסים לסכל את ההחלטה להקים יישוב חדש

author-image
לקראת הכרעה: פנייה אחרונה לשרי הבית היהודי
  (צילום: מטה המאבק עמונה)

לקראת הישיבה המכרעת שצפויה להיערך היום (שני) בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניין הקמת הישוב הזמני החדש למפוני עמונה, שיגרו המפונים פנייה לשרי הבית היהודי ובה אזהרה כי גורמים קיצוניים מנסים לסכל את ההחלטה להקים יישוב חדש.

בפנייה כתבו המפונים לשרי הבית היהודי כי "עיקר הדיון בלשכת נתניהו יהיה בשאלה האם יוצא צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני באדמות הישוב החדש או לא. המשמעות היא: האם יוקם הישוב החדש מיידית כפי שהחלטתם, או שנצטרך לחכות שנים על שנים כדי להקים את הישוב אם בכלל ובעצם הם שוב יאיינו את החלטתכם".

צילום: מטה המאבק עמונה

זה לא קורה במקרה

עוד כתבו המפונים כי "זה לא קורה במקרה. למרות טראומת העקירה שעברנו והרס בתינו והישוב, למרות שאנחנו כבר שלשה חודשים נרקבים באכסניית נוער, גורמי פקידות בעלי אג'נדה שמאלית, עושים הכל כדי לשבש ולמרוח ולמוסס ולסכל את החלטתכם – החלטת הממשלה פה אחד – להקים ישוב חדש ביו"ש".

כזכור, לפני מספר שבועות כבר נערך דיון אחד בנושא במשרד המשפטים ויועמ"ש איו"ש שאין להוציא צו אלוף שיאפשר הקמת אתר מגורים זמני בהליך מקוצר (4 חודשי עבודה) באדמת הישוב החדש. זאת, כיוון שלדעתו "אין דחיפות לכך".

צילום: מטה המאבק עמונה

לא מספיקה העקירה שעברנו?

המפונים כותבים לבנט, שקד ואריאל: "הבנתם?! אין צורך! עמדה זו היא פשוט התעמרות. לא מספיק העקירה שעברנו, עכשיו, באמצע החיים, גם כל רקמת החיים וההקשרים החברתיים של גברים, נשים וילדים יגדעו באחת וכולנו נעבור טראומה על טראומה.

"הדבר היחיד שנשאר לנו זה להחזיק חזק אחד את השני כדי שאף אחד לא יפול. זה מה שמשאיר אותנו שפויים. המטרה של עמדה זו היא אחת – שלא יהיה ישוב ושההחלטה שלכם תלך לפח! ככה. יועמ"ש איוש אינו יודע שאנחנו נחנקים בחדרים קטנים ובתת תנאים?!

"יועמ"ש איוש אינו יודע שמסלול רגיל של הוצאת תב"ע ייקח לפחות שנתיים וחצי שלוש אם לא יהיו עיכובים?! ראו מה קרה במגרון – כבר 5 שנים האנשים שם מחכים לפתרון שהיה צריך להגיע תוך שנה".

צילום: מטה המאבק עמונה

עמדה לא תמימה

"העמדה הזו לא תמימה", כותבים המפונים. "כל גורמי המקצוע יודעים שאם זה ילך לתב"ע ולמסלול ארוך ספק אם בכלל יקום ישוב. כל עיכוב יביא עוד עיכוב. העמדה הזו באה לסכל את ההחלטה שלכם ולמנוע את הקמת הישוב".

בסוף דבריהם מדגישים המפונים: "אנו פונים אליכם שוב והלוואי ותהיה זו פנייתינו האחרונה אליכם. דרשו מראש הממשלה שיפעיל את כל כובד משקלו להקים אתר מגורים זמני לאנשי עמונה באדמת הישוב החדש. דרשו שיורה לכל הגורמים הרלוונטיים, יועמש ממשלה, שר הביטחון, מתאם פעולות הממשלה ביוש – להוציא צו אלוף ולהתחיל מיידית את בניית האתר. רק זה יאפשר קיום מיידי של החלטתכם והקמת הישוב. דרשו מראש הממשלה לגרום לכך שיצא צו אלוף שיאפשר הקמה מיידית של אתר מגורים כך שבקיץ נוכל להיכנס לקראווילות (זה כל מה שביקשנו) באדמת הישוב החדש".

אל תתנו לגורמים קיצוניים לסכל החלטת ממשלה

כדי שנוכל אחרי השנה המטורפת שעברנו אנחנו וילדינו, להגיע אל המנוחה ואל הנחלה ולהתחיל את שנת הלימודים הבאה בצורה נורמאלית. הוציאו גם אותנו מהמיצר בוא אנחנו חיים לחרות מינימאלית. אל תתנו לגורמים קיצוניים לסכל החלטת ממשלה כל כך חשובה שלא היתה כמותה 20 שנה להקים ישוב חדש ביו"ש".

המפונים מזכירים כי "לפני עשרים שנה, בממשלת נתניהו הראשונה, יצאנו לשליחות שלנו בשדה ההתיישבות. היום, אחרי 20 שנים של הקרבה וחלוציות אנחנו נמצאים בפני שוקת שבורה. לכם יש את היכולת לשנות את זה. זו השליחות שלכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף מעשה במחשבה תחילה
בר אורין | 24-04-2017 9:44
על מפוני עמונה להבין, טראמפ הוא לא אובמה ובו לא ניתן להשתלח כמו שנציגיכם בממשלה השתלחו באובמה, ולכן דממת הכבשים של בנט ורעיו נובעת מידיעתם שלא נכון להרגיז את טראמפ, וטוב שכך. שנאמר: תהלים פרק א (ו) כִּֽי־יוֹדֵ֣עַ יְ֭קֹוָק דֶּ֣רֶךְ צַדִּיקִ֑ים וְדֶ֖רֶךְ רְשָׁעִ֣ים תֹּאבֵֽד:
לבר אורין - או יותר נכון מוץ עם הארץ,
מגיב | 24-04-2017 10:04
אין כמו לעג לרש, באמת מידה מובחרת,וגם לצטט את תהילים תוך רמיזה גסה שמשפחות אלו הן "רשעיות", באמת מתגלה כאן אצילות נפש מסוג מיוחד ביותר. שכל ברכותייך יחזרו על ראשך ונוסף על כך תזכה לראות בשמחתם של אנשי אמונה (תובב"א)
2
מראש ידעתי שהסכם הכניעה שעליו חתמתם לא יכובד
קטני אמונה | 24-04-2017 12:04
מי שמאמין בצדקת דרכו - לא נכנע ומתקפל