האם הדתיים לייט באמת חולים? תגובה לרב אבינר
הרב אבינר מסרב להבין שאין דתיים לייט. יש חושבים כמותו ויש החולקים עליו. יש מחמירים כמותו ויש שאינם מחמירים. בכלל אם נבחן את ההיסטוריה היהודית נוכל לראות שאויבי ישראל מעולם לא הבדילו בין יהודים עם כיפה או בלי
הרב אבינר מניח במאמרו "מה התרופה עבור הדתי-הלייט?" כי הדתיים לייט חולים. על סמך איזו הבנה הוא קובע זאת? האם הוא רופא? פסיכולוג? פסיכיאטר? או האם זאת אמירה נוספת כמו זאת השנויה במחלוקת כי "טיפולי המרה עוזרים"?
יתרה מכך כיוון שהטכניקה שלו היא לשאול ולענות גם יחד, הוא גורם לקורא להניח כי הדתיים לייט הם בבחינת "עם הארץ". כמובן שבאותה ההזדמנות הוא גם מזלזל ברבנים הליברלים באומרו שם "מניפים את דגל הידידות-ההקלה-ההתחשבות ובגלל זה גם מורים שלא כהלכה".
בדבריו אלה הרב אבינר חוטא פעמיים. הוא משמיץ ציבור שלם שאינו חושב כמותו וגם חוטא ביוהרה במחשבה שהוא טוב יותר.
הרב אבינר מסרב להבין שאין דתיים לייט. יש חושבים כמותו ויש החולקים עליו. יש מחמירים כמותו ויש שאינם מחמירים. בכלל אם נבחן את ההיסטוריה היהודית נוכל לראות שאויבי ישראל מעולם לא הבדילו בין יהודים עם כיפה או בלי, בין מחמירים יותר או פחות ובין אלה הלובשים ארוך או קצר.
יתרה מכך אצל הרב אבינר הכל מובן והכל מוחלט. "זאת גדולתו על פני חכמים", שחכמים היו חולקים ומתדיינים ואלו הוא יודע הכל. הוא יודע מה הדתיים שאינם מחמירים חושבים "הדתי-לייט אינו מחשיב את התורה כדבר מוחלט מן השמים". בשיטה זאת הוא מצמצם את האחר ולכן הוא אינו חייב לדון בשאלות שהוא מעלה.
ובכלל מרוב רצון לבדל את עצמו ולפאר את דרכו הוא מוכן לבטל ציבור שלם. ונסמך על פי השמועה "פעם אמר דתי מאוד לייט…".
בקיצור הוא מניח שיש דתיים חולים והוא שם עצמו כרופא.
לסיום שאלה: מה ההבדל בין רב ליברל לרב לייט? לדתי לייט, לדתי מאוד לייט? כל כך הרבה מונחים וכולם כדי להמעיט בערכם.
מדוע אינו מתמודד עם השאלות העולות ממציאות חיינו כפי שעושים רבנים אחרים בבחינת "אֶת מִשְׁפָּטַי הוֹדַעְתִּי אוֹתָם אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם".
=======
נעם ארזני הוא תושב מודיעין אב לבנים מתבגרים המתעניין בשאלות חינוך וחברה.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו