5 טיפים לשינה בריאה וטובה יותר - סרוגים
צרכנות, שווה לדעת, תוכן שיווקי

5 טיפים לשינה בריאה וטובה יותר

שנת לילה רצופה של 8 שעות לפחות משפרת את התפקוד ואת המיומנות הקוגניטיבית. כדי להשיג אותה תצטרכו בין היתר לכבות את האור, להוציא מהחדר את מכשירי החשמל, להשקיע במזרן ובעיקר להקפיד על שעות קבועות. קבלו את כל הטיפים החשובים

5 טיפים לשינה בריאה וטובה יותר
  שינה בריאה יותר (צילום: pixabay.com)

שומרי מצוות מודעים היטב לחשיבות השינה. אפשר להרגיש שינה בריאה וטובה מיד עם היקיצה ועוד לפני ברכות השחר, כי היא משפיעה באופן ישיר על התחושה ועל התפקוד.

אף על פי כן, חלקנו עדיין לא יודעים מה צריך לעשות כדי להשיג שינה בריאה וטובה יותר. מזדהים עם הדילמה? בדיוק עבורכם אספנו את הטיפים הבאים:

1. כבו את האור

התנאים בהם אתם ישנים משפיעים על איכות השינה לא פחות מאשר מצבכם הבריאותי. עמעמו את האורות בחדר לפני שאתם נכנסים לישון והשתמשו בוילון כדי לסנן קרני שמש טבעיות. העניקו לגוף את התנאים להם הוא זקוק על מנת לעבור את כל ארבעת מחזורי השינה במלואם ובהצלחה.

2. הוציאו מכשירי חשמל והסחות דעת

חדר שינה לא מיועד לקריאה, שיחות חולין או חלילה עבודה. כדאי להוציא כל מכשיר חשמל שעלול להסיח את דעתכם ולנסות גם לדאוג לסביבה שקטה יותר. השתמשו בחדר השינה רק כדי לישון והקפידו על כך גם בשבתות וימי חג.

3. השקיעו במזרון

הגוף שלכם זקוק לתמיכה אורטופדית מלאה. את התמיכה הזו תשיגו רק באמצעות מזרנים אורטופדיים. השקיעו במזרון איכותי ולא תתחרטו. תנו עדיפות למזרון דו צדדי שניתן להפוך אותו כדי למנוע בלאי ושחיקה, בדקו האם ניתן לייצר מיטה יהודית עם אפשרות להפרדה ומזרן בשתי דרגות קושי שונות ובררו על תקופת ניסיון ללא התחייבות.

הגוף שלכם זקוק לתמיכה אורטופדית מלאה (צילום:אתר עמינח)

בהשוואה בין מזרנים תצטרכו בעיקר להתייחס לפרמטרים כמו הרכב חומר הגלם העיקרי והתמיכה האורטופדית. מזרני קפיצים למשל מיוצרים מחוטי מתכת, לעומת מזרני לטקס שמיוצרים מתחליב גומי אורגני ומזרני ויסקו מפוליאוריתן. זו גם הסיבה בגללה מזרני קפיצים מעניקים תמיכה מרחבית חלקית, בעוד מזרני לטקס או ויסקו מספקים תמיכה נקודתית טובה ומאפשרים התאמה של התמיכה לקימורי הגוף.

4. הקפידו על שעות שינה קבועות

מנגנון השינה הביולוגי של הגוף הוא הדרך המדויקת ביותר לשפר את איכות החיים. הקפידו על שעות שינה קבועות וזכרו ששנת יום לא מחליפה שנת לילה. נסו לישון ולהתעורר פחות או יותר באותן שעות כדי למנוע בלבולים ויקיצות לא רצויות.

5. נסו לישון ברצף

שינה מהווה שלב חשוב וקריטי בהתפתחות והיא חיונית עבור תפקודי זיכרון, חשיבה והיכולת לבצע פעולות מורכבות. כמו כן, שינה עוזרת לשמור על מערכות הגוף ומהווה מנגנון טבעי במלחמה נגד זיהומים. שינה ברצף חיונית לתפקוד שלכם: אתם צריכים לישון 7 שעות מינימום, עם עדיפות ל-8 שעות רצופות. כך תתעוררו ערניים לעבודת הבורא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
טיפים נוספים לשינה טובה
מורן | 20-04-2017 20:18
אחלה טיפים. כתבה שקראתי לאחרונה הנוגעת לשכיבה עצמה, ואיך לבחור בתנוחה הנכונה במידה ואתם סובלים מכאבי גב/רגליים/כתפיים או צוואר, כדאי שתקראו גם את הכתבה המשלימה הזו www.mizran.co.il/איך-לישון-טוב-נכון-ובריא-יותר.html