90 שניות על פרשת שמיני עם הרב חגי לונדין - סרוגים

90 שניות על פרשת שמיני עם הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר של 90 שניות לפרשת השבוע. והשבת פרשת שמיני על הסכנה שבאנשים שמביאים אש זרה מבחוץ

author-image
90 שניות על פרשת שמיני עם הרב חגי לונדין
  הרב חגי לונדין (ערוץ מאיר)

90 שניות לפרשת שמיני

מתוך העם ולמען העם

בפרשת שמיני אנו נתקלים בטרגדיה. 'ויהי ביום השמיני' – היום השמיני של חנוכת המשכן היה אמור להיות יום חגיגי. יום של שמחה. והנה דוקא הוא מביא לאסון במותם של נדב ואביהוא.

מה היה חטאם את של בני אהרון? הם הקריבו 'אש זרה'. הם צדיקים ומלאי רצון לקרבה אל ה' אולם עושים זאת לא באופן שציווה ה', לא בתור שליחים של התורה ושל עם ישראל אלא ביוזמה פרטית. לכהנים יש תפקיד מיוחד – 'ושמתי את שמי על בני ישראל ואני אברכם' – הם אמורים להיות השליחים של עם ישראל. יוזמה אישית היא דבר נפלא בתנאי שהיא מגיעה כחלק מהשליחות הלאומית. מתוך העם ולמען העם.

בעם ישראל יש דרך מיוחדת לקיים מצוות. התקבל מנהג לומר לפני עשיית מצוה 'לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתה טמיר ונעלם בשם כל ישראל'. התורה לא סתם מסמיכה את ברכת הכהנים לפרשיה שלנו, ברכת כוהנים מלמדת מהיכן מגיעה הקדושה. כאשר הקדושה היא רק תוצר של כישרון פרטי – אין לה קיום. 'כל תורה שאין לה בית אב אינה תורה'. בדורנו אנו נתקלים בהרבה אנשים מוכשרים ורהוטים אולם תמיד צריך לבדוק האם הם חלק מבית מדרש, האם הם באים בשם מסורת האומה לדורותיה או בתור אנשים פרטיים ואזי זו 'אש זרה', אש נוצצת אמנם אבל עדיין זרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו