צפו: התערב שהוא יכול לייצר אייפון בעצמו וגילה נתון מפתיע

צפו: התערב שהוא יכול לייצר אייפון בעצמו וגילה נתון מפתיע

מהנדס אלקטרוניקה מארה"ב, התערב עם חבריו שהוא מסוגל לייצר אייפון לגמרי בעצמו, מחלקים שנמכרים בשווקים בסין הוא תיעד את התהליך והופתע מהנתון שגילה • צפו עכשיו

התערב שהוא יכול לייצר אייפון לבד וגילה נתון מפתיע
  (צילום מסך מתוך יוטיוב)

לא בכל יום מישהו מתערב על להוכיח את יכולותיו בייצור אייפון ומתעד את זה. סקוטי אלן, מהנדס אלקטרוניקה מארה"ב התערב עם חבריו חובבי אלקטרוניקה מושבעים שהוא יכול לייצר אייפון שלם, לגמרי בעצמו מחלקים שנמכרים בשווקים בסין.

האייפון שנבחר לבנייה הוא 6s. סקוטי הסביר את הבחירה בכך שזהו המכשיר שיש ברשותו, כך שיהיה לו הרבה יותר קל  להרכיב אחד נוסף כמוהו בדיוק. בנוסף גם הסביר כי האייפון 7, הושק רק בספטמבר האחרון וכן לא בטוח שמוכרים כבר חלקי חילוף שלו, וגם אם כן – סביר להניח שהם יקרים משמעותית מחלקים של הדגמים הקודמים.

גילה שהחלקים לאייפון זולים מהמסע אליהם 

את המסע לייצור האייפון תיעד ושיתף ביוטיוב. את כל החלקים הלך לחפש ולרכוש מסוחרים שונים ברחבי סין וגילה באופן מפתיע כי המחיר ששילם על זה בזמן, מאמץ וכסף לא ממש שווים את התוצאה הסופית למרות ההנאה האישית שלו מהעניין.

בניגוד למה שכולנו חושבים שייצור עצמי ורכישת חלקים מסין עלולה לעלות פחות באופן משמעותי. סקוטי חשף כי למרות שכל החלקים עלו במחיר זול לכאורה, המסע למצוא אותם ולהגיע לכל אחד מהם גם עולה הרבה יותר הן בזמן והן בכסף.

לדבריו כל החלקים עלו 300 דולר בלבד, אך בתוספת המסע המחיר הגיע לכ-1,000 דולר. זאת בעוד כי אייפון 6s בדגם הבסיס נמכר כיום בחנויות (32 גיגה) ב- 549 דולר ומגיע עם אחסון כפול מזה של אייפון 6s המקורי שאת החלקים שלו רכש אלן (16 גיגה). לסיכום לא תמיד ייצור עצמי משתלם מכל הבחינות, לפחות לא במקרה הזה.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בשביל לייצר 1 לא משתלם-אבל אם הוא ייצר 1000 וימכור 999?
משתלם וחצי | 23-04-2017 7:38