בגלל סער, סילבן ודרעי המרכולים בת"א יפתחו בשבת - סרוגים

בגלל סער, סילבן ודרעי המרכולים בת"א יפתחו בשבת

בגלל סחבת של שלושת שרי הפנים האחרונים הודיע בג"צ כי המרכולים ברחבי תל אביב ימשיכו לפעול בשבת. אלעזר שטרן: "טוב שיש שופטים בירושלים"

author-image
בגלל סער, סילבן ודרעי המרכולים בת"א יפתחו בשבת
  (צילום: Sebi Berens/Flash90)

לפני זמן קצר (רביעי) הכריעו שלוש שופטות בג"צ, הנשיאה מרים נאור, השופטת אסתר חיות והשופטת דפנה ברק-ארז, כי החנויות והמרכולים בעיר תל אביב ימשיכו לפעול בשבת וזאת בהתאם לחוק העזר העירוני.

בנימוקי ההחלטה ציינו השופטות את התמהמהותם של שלושת שרי הפנים האחרונים, גדעון סער, סילבן שלום ואריה דרעי, מגיבוש עמדה ביחס לחוק זה.

לדבריהן, אי הגשת עמדה ברורה של משרד הפנים בנושא טעון זה, כמוה כעמדה לא מנומקת, ועל כן יש לבטלה ולהשאיר את החוק על עומדו.

מי שהיה הראשון לברך על ההחלטה הוא בתגובה להחלטה, הוא ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי: "כפי שאמרתי כבר לפני כארבע שנים – העיר תל אביב יפו הייתה חופשית ותישאר חופשית".

יו״ר השדולה ליהדות ישראלית ומיוזמי הצעת חוק השבת יחד עם ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, חברת הכנסת רחל עזריה, אמרה בתגובה להחלטה כי "בית המשפט העליון הבהיר היום שהרשויות המקומיות הן אלו שצריכות לקבל את ההחלטה כיצד השבת תראה במרחב הציבורי שלהן. ההחלטה דומה להצעת חוק שאנו מקדמים בכנסת אשר מבוססת על אמנת גביזון-מדן שמסדירה את מעמד השבת ונותנת סמכויות רחבות לרשויות המקומיות, זאת כיוון שהחברה הישראלית היא מגוונת, לכל מגזר וקהילה יש דרך אחרת לחגוג את השבת ויש לאפשר מקום לכולם".

שטרן: יש שופטים בירושלים

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי "בסופו של דבר שוב הממשלה הכריחה את בג"צ להכריע בסוגיות על אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כאשר המחוקק מתרשל במילוי חובתו הוא לא מותיר ברירה לבד מכך שבג"ץ הוא זה שיקבע סוגיות יסוד של חיינו מדינת ישראל. טוב שיש שופטים בירושלים".

תנועת נאמני תורה ועבודה נמסר ל'סרוגים' בתגובה להחלטה כי "זו התוצאה של סחבת, הגיע הזמן לקדם את בחקיקה את אמנת גביזון-מדן: "החלטת בג"ץ שנותנת חותמת לחוק העזר של עיריית תל אביב לפתיחת עסקים בשבת היא תוצאה ישירה של הסחבת הפוליטית של שרי הפנים. גרירת הרגליים בסוגיה וחוסר הרצון להסדיר בחקיקה את נושא השבת במרחב הציבורי מביא לבסוף להכרעת בג"ץ שמשמש כמבוגר האחראי. לצערנו ההחלטה עלולה להפוך לעוד אבן במאבק הניטש על דמותה של השבת שממשיך לשסע בין חלקי העם.

"עוד לא מאוחר מדי לקחת אחריות ולקדם את הצעת החוק להסדרת השבת במרחב הציבורי ברוח אמנת גביזון-מדן של הח"כים זוהר, טרכטנברג, עזריה ושטרן שנולדה ביוזמת התנועה. לפני שמתחילים להטיח האשמות בבג"ץ על הפוליטיקאים לקחת אחריות ויפה שעה אחת קודם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
גזילת יום המנוחה של החילונים
בג"ץ טועה | 20-04-2017 3:40
אי אפשר לבעל מרכול לנוח בעוד מרכול אחר לידו פתוח כי יש לו הפסד ולכן בלית ברירה גוזלים מאנשים את יום המנוחה שלהם. הדרך היחידה לאפשר לכולם לנוח באמת הוא לחייב את כולם לנוח באותו יום. אז בחרו בשבת בגלל שיש פה דתיים וגם כי זה מדינה יהודית וע"פ היהדות השבת היא יום המנוחה. אבל לא משנה איזה יום בשבוע-חייבים שכולם לא יעבדו באותו יום כדי לאפשר מנוחה אמיתית ונפשית-להיות עם המשפחה מבלי חשש לתחרות או הפסדים.
בגץ אינו טועה, הנושא מורכב.
זגדכ | 20-04-2017 19:18
יש פה שאלה יסודית של ערכים. אתה מעדיף את ערך השיווין על ערך החירות? מצויין. יש שסוברים אחרת