מה?! משחקים טניס במונטה קרלו כבר יומיים, ולא עדכנת אותנו?!

מה?! משחקים טניס במונטה קרלו כבר יומיים, ולא עדכנת אותנו?!

ובכן, התשובה היא כן, אבל. כן, מכיוון שכן. אבל, מכיוון שהתותחים הכבדים עדיין לא נכנסו לפעולה | סיכום קצר של השבוע האחרון ומבט על הגרלת מונטה קרלו

author-image
טורניר מונטה קרלו - היום השלישי
  אנדי מארי. נובאק דג'וקוביץ'. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

עונת החימר התחילת רשמית בשבוע שעבר, עת מספר חלוצים אמיצים שיחקו במגרשים במרקש וביוסטון. במרוקו, בורנה צ'וריץ' בן ה-20 זכה סוף סוף בתואר ראשון בקריירה, לאחר שהציל חמש נקודות משחק מול קולשרייבר בגמר. צ'וריץ' עומד במקום כבר מעל לשנה, ואולי התואר הראשון בקריירה שלו יסייע לו לזנק לגבהים אליהם כבר הגיעו חבריו לדור הצעיר זברב וקיריוס. ביוסטון, סטיב ג'ונסון המקומי ניצח בגמר את תומאש בלוצ'י, במשחק שהסתיים בשובר שיוויון במערכה השלישית.

באותו הזמן, אי שם במקסיקו, דניז חזניוק זכתה בתואר הגדול ביותר בקריירה שלה בטורניר בסך פרסים של 25,000 דולר. עד כה חזניוק זכתה רק בטורנירים עם סך פרסים של 10,000 דולר, שמבחינה מקצועית הם נמוכי דרג באופן משמעותי. חזניוק זכתה מעט מן ההפקר לאחר שיריבתה פרשה לפני משחק הגמר. חזניוק תהפוך בדירוג הקרוב לטניסאית מס' 1 של ישראל (בסביבות המקום ה-210 בעולם), ותעקוף את גלושקו המדרדרת.

ועתה, מבט קדימה: השבוע מתקיים טורניר המאסטרס השלישי של העונה במונטה קרלו. עם היעדרו של רוג'ר פדרר, שלא ישחק עד אליפות צרפת לכל הפחות, העיניים מופנות באופן טבעי ליתר חבריו לצמרת, סר אנדרו מארי, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל.

מארי מעולם לא העפיל לגמר במונטה קרלו, אם כי בשנה שעברה הפסיד לנדאל בחצי הגמר במשחק דיי צמוד. כזכור, מארי לא שיחק במיאמי בשל פציעה במרפק, ולמרות שזכה העונה בתואר בדובאי והפסיד בגמר בדוחא, ניתן לומר שפתיחת העונה שלו גרועה ביותר. מארי טען בראיונות שהציפיות שלו מעונת החימר גבוהות מאוד, בשל התוצאות המצוינות שלו על המשטח בשנתיים האחרונות. ההגרלה של מארי נוחה באופן יחסי. הוא לא צפוי להתקשות יותר מדי עד רבע הגמר, שם יחכה לו ברדיך (או צ'וריץ', צ'יליץ' או פייר), אולם אם וכאשר יגיע לחצי הגמר צפוי לו מבחן משמעותי מול ואוורינקה (או קוובאס, פויל או צונגה).

הוד מוקיונותו גם הוא שב לסבב לאחר שוויתר על מיאמי בשל פציעה במרפק (מארי ודג'וקוביץ' תמיד היו צמד חמד). בהתחשב בפתיחת העונה האיומה ונוראית שלו, קשה להאמין שדג'וקוביץ' יצליח לתפוס את מארי במירוץ למקום הראשון, ולמעשה ישנה היתכנות של ממש שעד סוף עונת החימר הוא אפילו יאבד את המקום השני בעולם לסטאן ואוורינקה.

גם ההגרלה במונטה קרלו לא האירה לו פנים. דג'וקוביץ' יפתח את הטורניר מול ז'יל סימון המעצבן, ימשיך ככל הנראה מול פאבלו קארנו בוסטה המשתפר, יפגוש ברבע הגמר את דוד גופין או דומיניק תים, ובחצי הגמר יפגוש את…

מרבה הרגליים. כל העיניים נשואות לרפאל נדאל. יש לכך סיבות טובות: למרות השנים הלא טובות שעוברות עליו מאז 2015, נדאל הוא עדיין מלך החימר. באופן היסטורי, אף טניסאי מעולם לא שלט במשטח כפי שנדאל שלט בחימר, ואף טניסאי מעולם לא שלט בטורניר יחיד כפי שנדאל שלט במונטה קרלו וברולאן גארוס, בהם זכה בגביע תשע פעמים. בשל פתיחת העונה המצוינת שלו, נדאל נכנס לעונת החימר במומנטום שאין לאף טניסאי צמרת אחר. היכולת שלו בחודש האחרון לא שיכנעה לחלוטין, אבל נדאל על חימר עם ביטחון עצמי זה מתכון לאימה רבה עבור יתר הסבב. אם נדאל ירשום תוצאות נדאליות על החימר, ייתכן מאוד שאחרי אליפות צרפת הוא יהיה מועמד בכיר להעפיל למקום הראשון בעולם בשלב מאוחר זה בקריירה שלו, ואולי אפילו לסיים בדירוג זה את העונה. ההגרלה של נדאל במונטה קרלו לא קלה – אלכס זברב המאיים ממתין בסיבוב השלישי, ובאוטיסטה אגוט (או דימיטרוב) ממתין ברבע הגמר. מפגש בין נדאל לדג'וקוביץ' בחצי הגמר, אם וכאשר, יהיה חשוב מאוד עבור יתר העונה של שני הטניסאים.

כל העיניים נשואות לרפאל נדאל. באימון בטורניר (צילום: אינסטגרם)

מונטה קרלו – היום השלישי

עד כה, התוצאות הבולטות כללו ניצחונות בסיבוב הראשון של דוד גופין, אלכס זברב, תומאש ברדיך, רוברטו באוטיסטה אגוט ועוד מספר חבר'ה לא רעים. היום ייכנס לפעולה גדול הדור הראשון, אלוף הטורניר במונטה קרלו פעמיים, הלא הוא נובאק דג'וקוביץ'.

דג'וקוביץ' ישחק מול ז'יל סימון, שבימים כתיקונם אמור היה לעשות לדג'וקוביץ' צרות. אולם הצרפתי פתח את עונת 20177 בצורה יחסית צולעת, ובמפגש גביע דייוויס האחרון של צרפת מול בריטניה, ז'רמי שארדי (ז'רמי שארדי!!!) הועדף על פניו. אאוץ'. בנסיבות אלה, נראה שהמשחק מול סימון, מעצבן ככל שיהיה, אמור להיות חימום עבור דג'וקוביץ' לקראת הבאות. הם ישחקו בסביבות 15:30 שעון ישראל.

יתר המשחקים המעניינים היום:

לוקא פויל נגד ריאן האריסון (מגרש מרכזי, 12:00 שעון ישראל)
ג'ו וילפריד צונגה נגד אדריאן מנארינו (מגרש מרכזי, סביבות 13:45)
דוד גופין נגד ניקולאס אלמגרו (מגרש מרכזי, סביבות 17:15)
טומי האס (בן ה-39!) נגד בנוואה פייר (מגרש משני, סביבות 13:45)
בורנה צ'וריץ' נגד ז'רמי שארדי (מגרש משני, סביבות 15:30)
קספר רוד נגד יאן לנארד שטרוף (מגרש מס' 2, 12:00)
קארן חצ'נוב נגד ניקולא מאהו (מגרש מס' 2, סביבות 13:45)
פלישיאנו לופז נגד דאניל מדבדב (מגרש מס' 2, סביבות 15:300)

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו