ביקורת סרטים לדתיים: בייבי בוס • דקות ראשונות קסומות, וזהו...

ביקורת סרטים לדתיים: בייבי בוס • דקות ראשונות קסומות, וזהו...

הקונספט הוא לא פחות מגאוני - נכון תינוק חדש שמגיע הביתה מסובב את כולם על האצבע הקטנה? אז בואו ניקח את זה למקום מופרע ומוקצן, נספר סיפור על תינוק שהוא באמת בוס ונבנה סביב זה עלילה קורעת ומצחיקה. הבעיה מתחילה כשצריך לפרוט את הקונספט הנפלא הזה ל-97 דקות של סרט . בייבי בוס מצליח להביא כמה דאחקות באמת קורעות סביב העניין, אבל ממש לא מחזיק בכבוד עלילה של סרט באורך מלא

ביקורת סרטים: בייבי בוס • כמה קטן ככה שטן
  באדיבות פורום פילם

 

הבוס האמיתי בבית (באדיבות פורום פילם)

כשלמדתי פרסום, הדבר העיקרי שפימפמו לנו היה "אם תביאו תובנה מדויקת, משהו שיגרום לצופה לומר "וואלה, זה ממש ככה!"- עשיתם כבר 90% מהעבודה. עכשיו רק נשאר לחשוב על אלף ואחת דרכים להעביר את המסר ויש לכם אחלה קמפיין".

הרעיון שבבסיס הסרט בייבי בוס הוא תובנה מדויקת שכזו.  הסרט, המבוסס על רב המכר מאת מרלה פרזיי, לוקח תופעה מוכרת ורווחת בכל התרבויות, ומעיף אותה לכיוונים מופרעים ומשעשעים במיוחד. לא משנה אם אתה יהודי, מוסלמי, נורווגי או יפני, חנון על או גיבור על- ברגע שתינוק חדש מגיח לאוויר העולם ומגיע הביתה הוא יסובב את כולם על האצבע הקטנה.  הוא יבכה, יצרח, יפלוט, ינשוך, ישחרר ריחות מגוונים לאוויר העולם – וכולם ירוצו אחריו לנקות, להרגיע ולחייך תוך כדי.  הכל, אבל הכל בשביל התינוקי חמודי בונובוני.

יוצרי הסרט התבססו על תמונת המציאות הזו ולקחו אותה לאקסטרים- איך נראה עולם בו התינוק באמת בוס ולא רק כקלישאה? מכאן, באמת שרק השמיים הם הגבול לטירוף ולהומור שיקח את התובנה הזו ויעיף לנו את הסכך (או יגעיל לנו את הכלים, יקווצ'ץ' לנו את הקניידלעך ויגנוב לנו את האפיקומן, אם לנסות להיות רלוונטי לפסח).

אז איך למרות תובנה מבריקה שכזו יצא בסוף סרט פרווה למהדרין?  באמת שאין לי מושג.

בייבי בוס

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

 



באדיבות פורום פילם

אולפני דרימוורקס אחראים על כמה מהסרטים המצוירים שהפכו לאגדה בחייהם-החל מעבודת נמלים ונסיך מצרים שיצאו לאור במאה הקודמת , ועד ללהיטי השניםים האחרונות וביניהם סדרת סרטי שרק, מדגסקר על שלל המשכיו וקונג פו פנדה.

לאור הרקורד המרשים הזה, ועם הטריילר העשוי לעילא של בייבי בוס – הייתי משוכנע שאני הולך לאחלה סרט מצויר, שלמרות המדיום הצעיר שלו ישעשע בעיקר קהל מבוגר יותר עם הומור מתוחכם וקורע. אך כגודל הציפיות, כן גודל הכריות שהייתי זקוק להם כדי לנמנם את עצמי לדעת עד סוף הסרט שממש אכזב.

באדיבות פורום פילם

5 הדקות הראשונות של הסרט הם לא פחות מקסומות.

אנו נחשפים לעולם מקביל משעשע במיוחד בו קיימים מפעלי ענק המייצרים תינוקות. רובם המוחלט של התינוקות, מיועד לגדול אצל משפחה כתינוק החדש והמתוקי. אך מיעוט שבמיעוט, תינוקות סגולה מיוחדים, מאותרים בשלב מוקדם ומיועדים למסלול יוקרתי ומאתגר של…. ניהול.

הדקות בהם מתואר הסרט הנע של תהליך ייצור זה הם חוויה עילאית של הומור, יצירתיות ובימוי מבריק – מה שרק מגביר את התסכול מכל המשך הסרט.

באדיבות פורום פילם

אחד מהתינוקות המנהלים הללו, נשלח למשימה הרת גורל עבור כל תינוקות העולם  שעומדים לאבד את מקומם כדבר הכי מתוק ונחשק לטובת גורי כלבלבים. כן, בעולם מסתבר יש "מכסת חמידות" ומדען מטורף המפתח זן מיוחד ומתוק במיוחד של גורי כלבים, עשוי להמיט אסון על אוכלוסיית התינוקות שכל קיומה תלוי באהבת המבוגרים אותם.

כשליח מיוחד מטעם ה"חברה", מוצא עצמו בייבי בוס (בדיבובו של אלק בולדווין- שמתברר מהשנייה הראשונה כליהוק מבריק במיוחד) מצטרף למשפחת טמפלטון  החביבה-  זוג הורים וילדם טים, בן השבע, בעל דמיון פורה מאוד, החי לו בעולם של אגדות ומעשיות.

באדיבות פורום פילם

בייבי בוס לא מאבד אפילו רגע, הוא מייד חובר לחבורת תינוקות – ג'ימבו המגודל האינפנטיל, סטייסי החרוצה ושלישייה זהה וחמודה – וממש כמו שהוא חונך, הוא מנהל אותם בזרוע שמנמנה ונטויה בכדי לחשוף את המזימה בטרם יהיה מאוחר מדי. אחיו טים, שכבר מהרגע הראשון חשד שמשהו בתינוק החדש מריח לא טוב, ולא רק בגלל הטיטול, עולה על כך שהתינוקות הם בעצם יצורים תבוניים עם אג'נדה משלהם ומנסה בכל כוחו לעצור אותם.

לבסוף, כשהם מבינים שהאינטרס המשותף לכולם הוא לשלב מאמצים – עבור התינוקות מהסיבה הברורה ועבור טים כי בכך מובטח לו שלא יראה את התינוק המעצבן והשתלטני הזה לעולם –  הם יוצאים למסע רצוף תלאות, מכשולים וסכנות בדרך לעצירת מזימה אפלה במיוחד שאפילו הם לא מבינים עד כמה.

הבעיה המרכזית בסרט, זו העובדה שהוא לא כל כך סרט. מדובר באוסף, די מרשים אני חייב לומר, של דאחקות מצחיקות ומטריפות, מעין עלילה שלמה שמורכבת ממערכוני חודש ארגון מוצלחים במיוחד, אבל לא לשם כך התכנסנו. באנו לראות סרט עלילתי באורך מלא עם כל מה שזה כולל- דמויות עגולות, קונפליקט מרכזי, נבל ערמומי ועלילה מעניינת שתיצור מכל זה תבשיל משובח. אך כנראה בגלל שזה סרט על תינוקות, תבשיל משובח ממש אין פה, מקסימום פורמולה צמחית חמימה שתשביע ל- 3 שעות עד ההאכלה הבאה.

הנבל הוא לא נבל,העלילה לא עלילה, הקונפליקט בקושי מתפתח לידי קונפליקטונצי'ק מינימלי והכל לא זורם ומרגיש די תקוע לאורך כל הסרט.  אמנם צחקתי ונהניתי לפרקים, אבל בשם שרק, מדגסקר ועבודת נמלים- אני מוחה על הזילות שבהוצאת בייבי בום תחת אותו המותג "סרט מצויר של דרימוורקס" שהביא את סרטי הקאלט האלה לעולם.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו