עתודת השירות המשטרתי במגזר המיעוטים תקום מקרב מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי - סרוגים

עתודת השירות המשטרתי במגזר המיעוטים תקום מקרב מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, אירח בלשכתו את ניצב ג'מאל חכרוש, העומד בראש מנהלת מגזר המיעוטים במשטרת ישראל

author-image
עתודת השירות המשטרתי במגזר המיעוטים תקום מקרב מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי

 

השניים דנו בצורך אותו הגדיר ניצב חכרוש עם כניסתו לתפקיד, לפעול לשילוב כמה שיותר צעירים וצעירות מהמגזר הערבי במשטרת ישראל, על מנת לחזק את שמירת החוק והסדר ביישובים ובכפרים הערביים, כמו בשאר היישובים בישראל. זאת באמצעות הגדלת מספר התקנים המאוישים על ידי בני המיעוטים בתחנות המשטרה בכפרים וביישובים אלו.

ע"פ התכנית, מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מקרב המגזר אשר יעבו את כוחות המשטרה באזור מגוריהם, ישולבו במגוון רחב של תפקידים לרבות מוקדנים, מסייעים לשוטרי סיור ולשוטרי בילוש ועוד.

המטרה העיקרית במהלך זה, כפי שהוגדרה בפגישה, היא למשוך את הצעירים עם תום שירותם, להישאר בעשייה המשטרתית בתפקידים משמעותיים ובכך להפוך לעתודת השירות במשטרה מקרב מגזר בני המיעוטים, מה שיחזק את המשילות של מדינת ישראל ואת אכיפת החוק והסדר.

בתום הפגישה סיכמו השניים כי ירחיבו את שיתוף הפעולה וכי מתנדבים פוטנציאליים, מתוך המשטרה ומחוצה לה, יופנו לתפקידים הנ"ל בתחנות המשטרה החדשות המוקמות בימים אלו ביישובים הערביים.

עוד שוחחו השניים על מתקפת האיומים וההשמצות כלפי מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מהמגזר וכנגד העוסקים בתחום, כאשר ניצב חכרוש הזדהה עם הדברים וסיפר כי הוא מכיר את הנושא כמי שבעצמו משרת  במשטרה שנים רבות.

שר-שלום ג'רבי הסביר כי "כיום משרתים במשטרת ישראל כ-350 מתנדבי שירות לאומי-אזרחי, מתוכם כ-70 בני מגזר המיעוטים. רשות השירות הלאומי-אזרחי, יחד עם השר הממונה אורי אריאל, שמה כמטרה לפעול לשילוב המתנדבים בתפקידים משמעותיים ובכלל זה בתפקידי ביטחון במשטרת ישראל. אני מברך את ניצב ג'מאל חכרוש על פועלו במנהלת המגזר הערבי במשטרת ישראל, ומקווה כי יחד, נוכל למשוך צעירים רבים לשירות במשטרה, בכך להוריד את רמת העוינות כלפי המשטרה, ובהמשך, עם סיום השירות, להביא לשילובם כשוטרים התורמים לקהילתם, וכתוצאה מכך, גם לחברה הישראלית כולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו