מיט קיטשן: פוטנציאל גדול, מימוש בינוני • ביקורת מסעדות - סרוגים

מיט קיטשן: פוטנציאל גדול, מימוש בינוני • ביקורת מסעדות

מיט קיטשן היא מסעדה תל אביבית צעירה ומעודכנת, שקמה על חורבותיה של מסעדת שיין אנד שארפ של אגדת הכדורסל המקומית דרק שארפ. מעט יותר בגרות תעשה לה רק טוב

מיט קיטשן: פוטנציאל גדול, מימוש בינוני • ביקורת מסעדות
  מסעדת מיט קיטשן (צילום: יח"צ)

יום חמישי בערב, היכל הספורט יד אליהו, היה זה ערב נאה, והקבוצה הפסידה. ועוד לז'לגיריס קובנה. אנחנו, שכבר ידענו ש"נס ז'לגיריס" לא יחזור על עצמו (בטח כששארס בצד השני), העדפנו ללכת לסעוד את לבנו במסעדה הסמוכה להיכל, מיט קיטשן, בתקווה שלא נפסיד כמו הצהובה התל אביבית.

לכן התאכזבנו לסיים את הארוחה בתיקו: על כל מנה מדהימה באה נפילה, ולהפך. מצד שני כשראינו את פניהם הנפולות של האוהדים בסיום המשחק, הבנו שזו לא הייתה באמת חוויה גרועה, פשוט היה יכול להיות טוב יותר. וחבל, כי מהמנות שכן הצטיינו קל לראות שהפוטנציאל ענק.

אם היינו חדים בעת ההגעה למסעדה כבר אז היינו מוצאים כנראה רמזים לכך שמיט קיטשן היא מקום מאוזן, בו על כל דבר חיובי, בא איזון נגדי. כך, החלל הפנימי של המסעדה מעוצב באופן עכשווי, מודרני ומעודכן, ולעומתו החלל החיצוני, איך לומר בעדינות, קצת עצוב: מעין אוהל מברזנט משודרג, שלא יאה למסעדה בכלל, ולא הולם את עיצוב החלל הפנימי בפרט.

מזל שבחמישי בערב אנחנו עייפים ולא נתנו לזוטות שכאלה להסיח את דעתנו מהדברים החשובים באמת. מה גם שהאווירה במסעדה השוקקת הייתה חיוביות ותוססת, אז התמקדנו באוכל.

לראשונות הזמנו שתיים: המנה הראשונה, שתפסה את מקום החלק החיובי למלוא רוחבו, הייתה מנה נפלאה של טרטר פילה בקר (69 ש"ח) המגיעה על הצלחת ככתר השזור עם קרם חציל, שקדים קלויים, פטרוזיליה בצל סגול קוויאר בלסמי וצלפים.

טרטר פילה בקר

מינוני הרכיבים היו מדויקים, בשר הפילה הנא היה טעים וטרי, ומרכיבי המנה התלכדו בצלחת ובחיך באופן מופתי. ואז, במנה השנייה, בא האיזון: סינטה צרובה בציר בקר וחרדל עם אגוזי לוז (54 ש"ח) שלצידה טורטליני בטטה. הטורטליני היה נהדר. וזהו. את הסינטה, שאיכותה הוטלה בספק, התקשינו ללעוס, זנחנו כאמור לטובת יתר הרכיבים בצלחת, והתנחמנו בשתי כוסות יין אדום.

סינטה צרובה

למזלנו, נחתה על שולחננו באורח פלא מנה ראשונה נוספת, מנת ספיישל שאיננה בתפריט, שהניעה את המטוטלת שוב לכיוון החיובי: מנת סלמון קר צרוב ברוטב אננס עם מעט כוסברה, סלק וצנון. מנה מרעננת ובועטת עם ניחוחות אקזוטיים משיבי נפש.

סלמון צרוב

גם במנות העיקריות שמרה מסעדה על מסורת האיזון, כאשר מנה אחת הייתה לא פחות ממושלמת, וחברתה – בינונית.

נתחיל מהסוף הטוב: במיט קיטשן אכלנו מנה שהצדיקה את ה"מיט" בשם המסעדה, הלוא היא מנת צלעות הטלה (189 ש"ח) הטובה ביותר שאכלנו מזה זמן רב. המנה מורכבת מצלעות קטנות של טלה צעיר שנחתכו וטופלו ביד אמן, המונחות על תבשיל פריקי בציר טלה ומעליהן עגבניות שרי צלויות ופטרוזיליה.

צלעות טלה

הצלעות היו כה רכות, טעימות ונימוחות שכל התפאורה פשוט התייתרה, כשדי היה בצלעות לספק חגיגה של מרקם, טעם ועונג.

בעיקרית הנוספת, הגיעה האכזבה, שכבר כמעט היתה צפויה בשלב זה: מנת פילה הבקר (169 ש"ח) שכמעט גרמה לנו לדמוע. נתח הפילה היה מובחר, נעשה במידה הנכונה (מדיום – רייר) והגוון היה מושלם, אבל המליחות, אוי המליחות. עם יד מעט פחות נדיבה על המלח המנה הייתה יכולה להיות נהדרת.

כמעט. כי יש גם את העניין של הפירה האנמי שנלווה לה והיה ראוי יותר להגשה בחדר אוכל מוסדי, ולא במסעדה שמתמחרת את מרבית המנות עיקריות שלה ב-130 ש"ח וצפונה.

בקינוחים הפערים כבר פחות בלטו, למרות שהאחד היה טוב ממשנהו. הראשון, שנקרא בשם המקורי "בראוניז" (48 ש"ח), היה למרבה ההפתעה מקורי באמת, וגם הצליח בניגודים הרבים שבו לשקף מעט את אופייה של המסעדה.

בראוניז – שם לא ממש מקורי אבל טעם ייחודי

הקינוח מורכב ממרק שוקולד ששוחים בו כדורי טראפלס נוגט, נגיעות קרם פטיסייר, גלידת שוקולד,שמן זית ומיקרו בזיליקום.

השילובים היו נהדרים ויצרו ניגודים של חום-קור, מתוק ומלוח, מריר ומתוק, מרקמים קשים ומרקמים רכים, ועם כל זאת המנה הייתה הרמונית ומדויקת.

הקינוח השני שהוכתר גם הוא בשם המקורי להפליא כ"קינוח תות" (48 ש"ח), הורכב מווריאציות שונות של תות: תותים "רגילים", קוויאר תות, סורבה תות, טיפות מרנג, קולי תות, מקרון תות ו-טוויל וניל, היה טעים ומתוק והוכתר על  ידנו כ"קינוח לילדים". 

קינוח תות

ובא לציון גואל:

תמורה למחיר: ★★★ – שילמנו כ-700 ש"ח לזוג, לארוחה שגם אם לפרקים הייתה מצוינת, עדיין הצריכה שיפור בחלק מהמנות.

חניה: ★★★★– חניון ענק צמוד למתחם, אך בתשלום.

שירות המלצרים: ★★★★ – שירות נעים ויעיל, אך חסרה בקיאות בפרטים.

ניקיון: ★★★★

למי מתאים: חובבי בשר ומאוכזבי מכבי תל-אביב….
==================================================
מיט קיטשן

יגאל אלון 65, תל אביב יפו

077-2307633

א – ד: 12:00 – 00:00

ה: 12:00 – 1:00

שבת: חצי שעה אחרי יציאת שבת – 1:00

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כתיבה טובה אבל נשמע מקום לא מלהיב
מגיב | 06-04-2017 19:31
2
בשר מסרטן לפי איגוד הבריאות האמריקאי
אייל | 12-07-2017 11:42
ממש לא כדאי