"למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש?" - סרוגים

"למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש?"

שר הביטחון קובע כי ההוראה לתקיפה בנשק כימי היא הוראה חד משמעית של אסד. וסבור שישראל לא צריכה להתערב בנעשה בסוריה: "למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש?"

author-image
"למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש?"
  (צילום: פלאש90)

שר הבטחון אביגדור ליברמן מתייחס לקטסטרופה בסוריה במהלכה הותקפו בימים האחרונים אזרחים סורים בהתקפה כימית ואומר כי בוודאות מדובר בהוראה של אסד.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' שיפורסם ביום שני הקרוב, אומר ליברמן: "שתי ההתקפות הכימיות הרצחניות על אזרחים במחוז אידליב בסוריה ועל בית החולים המקומי נעשו בהוראה ישירה ומתוכננת של נשיא סוריה, בשאר אסד באמצעות מטוסים סוריים. אני קובע את זה בוודאות של 100 אחוז".

"הדבר האכזרי ביותר", מוסיף ליברמן, "הוא שאותם פצועים שפונו מאזור ההפגזה לבית החולים, הותקפו פעם שנייה בנשק כימי בזמן שמטוסי הצבא הסורי הפגיזו את בית-החולים". על השאלה אם הייתה מעורבות רוסית בביצוע המתקפה הכימית, השיב שר הביטחון ליברמן: "לא יודעים. אנחנו כן יודעים שזו פעולה סורית של אסד מ-א' ועד ת'".

ליברמן גינה בחריפות את האדישות בעולם לנוכח המתקפה הכימית, ואמר: "התגובה של הקהילה הבינלאומית היא אפס. פשוט לא קיימת. זה מחזיר אותי למסקנה שמדינת ישראל חייבת לסמוך רק על עצמה. אסד ניסה בעבר להשיג נשק גרעיני באמצעות צפון קוריאה, וגם האדונים האחרים באזור כמו חיזבאללה ונסראללה לא שונים ממנו".

ליברמן הוסיף: "יש כאן אנשים שהם קניבלים. כששואלים אותי למה אין שלום במזרח התיכון זה כמו לשאול אם קניבל יכול להיות צמחוני. המלה שלום לא רלוונטית למזרח התיכון. אנחנו יכולים להגיע להסדרים מדיניים אבל לא לשלום".

כשנשאל ישראל צריכה להגיב על הנעשה בסוריה? "למה אנחנו צריכים להוציא את הערמונים מהאש? זו אחריות של הקהילה הבינלאומית. אני לא מוכן שנהיה השמוק שכל העולם משתין עליו. שהעולם ייקח אחריות ובמקום לדבר שגם יעשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אחלה שר ביטחון יש לנו, שפה גבוהה
אור | 06-04-2017 14:54