יעלון מודאג: "אין לציונות הדתית ייצוג אמיתי בכנסת"

יעלון מודאג: "אין לציונות הדתית ייצוג אמיתי בכנסת"

שר הבטחון לשעבר שהכריז על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה, תוקף את נתניהו, מסביר מדוע באמת עזב את הליכוד ומתייחס להרכב של הממשלה הבאה

author-image
"אין לציונות הדתית ייצוג אמיתי בכנסת"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

שר הבטחון לשעבר, משה יעלון, השוקד בימים אלה על הקמת מפלגה שדרכה הוא מתכוון להתמודד לראשות הממשלה, תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי מפלגת הליכוד סובלת מחוסר מנהיגות.

בראיון לרדיו ללא הפסקה 103FM אמר יעלון: "אין ספק שיש חוסר מנהיגות כרגע, מפלגת הליכוד הפכה מתנועה לאומית לתנועה לאומנית".

מישהו דאג לחסן את נתניהו

יעלון תקף את נתניהו על כך שהוא לא מתכוון להתפטר גם במקרה של הגשת כתב אישום נגדו: "בתרבות פוליטית תקינה אנשים מתפטרים גם לפני שמגיעים לכתב אישום".

יעלון הוסיף כי "מישהו דאג לחסן את נתניהו בעבר והעביר חוק שרה"מ יכול להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום. אני חושב שהשאלה היא קודם כל ציבורית ולא משפטית".

"יש כאן פוליטיקה הישרדותית שמובילה אותנו לעברי פי פחת", תקף יעלון את נתניהו. "כשאתה שומע חבר קואליציה שמדבר באופן גזעני ואף אחד לא יוצא נגדו אז יש כאן חציית קווים של רה"מ גם כיושב ראש הקואליציה וגם כמי שעומד בראש הליכוד. נתניהו היה צריך לדפוק על השולחן אבל הוא עסוק בהישרדות פוליטית. המסקנות מהתנהלותו היא פגיעה בתשתית הערכית הבסיסית של מה שאמורה להיות ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הליכוד עזב אותי

על עזיבתו את הליכוד אמר יעלון כי הוא לא זה שעזב: "לא אני עזבתי את הליכוד, הוא עזב אותי. בעבר נושא החוק היה מובן מאליו כי ישבו אנשים כמו בגין ואחרים, שהיום נחשבים לשמאלנים. נתניהו הראה לי את הדלת לנוכח מאבקים שניהלתי מולו וגם לא מולו. בנושא שלטון החוק למשל, ההתנפלות על בג"צ ועל התקשורת, על כל אלו היו לי עימותים עם רה"מ. הבנתי בשלב מסוים שרוצים להחליף אותי ולכן הודעתי על התפטרותי. כלומר, הקדמתי תרופה למכה".

פוזל לציונות הדתית

על הרכב הממשלה הבאה אמר יעלון כי אינו פוסל שיתוף פעולה עם 'יש עתיד' והמחנה הציוני: "אפשר למצוא שפה משותפת עם גורמים בעבודה וביש עתיד. הוויכוח בין ימין ושמאל בישראל הפך להיות ויכוח סביב הסכסוך הישראלי פלסטיני ואני שומע גורמים בעבודה שמבינים שהסכם הוא בעייתי כרגע, ולכן יש על מה לדבר איתם. מלבד זאת, מאז שהתפטרתי גיליתי שגם בציבור הדתי לאומי, שרובו שפוי ולא קיצוני והייצוג שלו בכנסת לא באמת מייצג אותו, יש חוסר שביעות רצון מאיך שהליכוד נראה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בוגי, מה יהיה איתך?
מיקי | 05-04-2017 13:46
""מישהו דאג לחסן את נתניהו בעבר והעביר חוק שרה"מ יכול להמשיך לכהן גם אחרי הגשת כתב אישום" - חוק הזה קיים מקום המדינה נדמה לי, כבר אז הם ממש דאגו לביבי! "הבנתי בשלב מסוים שרוצים להחליף אותי ולכן הודעתי על התפטרותי. כלומר, הקדמתי תרופה למכה" - וואלה, איזה גאון פוליטי! התפתר יום לפני כניסתו של ליברמן, אחרי שכבר היה הסכם קואליציוני. כיצד הוא ראה את העתיד והיה ראשון לזהות?
2
וואו, אז אתה ממש לא יודע מה זה ציונות דתית
אאא | 12-04-2017 14:21
ישיבות ההסדר כולן מחנכות דורות על גבי דורות על ברכי תורתו של הרב קוק זצ"ל. צא ולמד מכתביו וראה שאינך מבין מאומה בציונות דתית אם לשפוט מהתבטאויותיך
3
צודק ,חסר יותר סמוטריצ'ים
אהוד | 22-05-2017 10:31