גבר דתי איבד רגל שנקטעה: "כאילו נקטעה שוב" - סרוגים

גבר דתי איבד רגל שנקטעה: "כאילו נקטעה שוב"

גבר דתי בן 39 גילה כי רגלו שנקטעה נעלמה לאחר שהקבר בו היו קבורות רגליו נעקר ממקומו. בעקבות התדרדרות במצבו הנפשי הוא הגיש תביעה נגד הרבנות הראשית

author-image
גבר דתי איבד רגל שנקטעה: "כאילו נקטעה שוב"
  אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/FLASH90)

חיים, גבר דתי בן 39, איבד את רגלו שנקטעה לפני כ-18 שנה לאחר שהקבר בו נקברו איבריו פונה ללא ידיעתו וללא הסכמתו. כאשר ביקש לפתוח את הקבר גילה כי אחת משתי רגליו נעלמה. בימים האחרונים הוא הגיש תביעה נגד הרבנות לאחר שמצבו הנפשי התדרדר.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', באפריל 1999 עבר חיים, אז בן 19, תאונת דרכים שבעקבותיה הוחלט לקטוע את שתי רגליו. מיד לאחר התאונה, אביו ביקש לקבל לרשותו את שתי הרגליים כדי להביאן לקבורה בהתאם לאמונה היהודית. הרגליים נטמנו בבית העלמין ברמלה, בקבר המיועד לאיברים כרותים, ועל חלקת הקבר הוצבה מצבה שעליה נחרט "פה קבורות הרגליים של חיים". באותה החלקה נקברו רגליה של אישה נוספת.

מאז, נהג חיים לעלות לקברו של סבו בבית העלמין, ואף לעבור דרך חלקת הקבר שבה נטמנו רגליו הקטועות. עם זאת, ביום האזכרה של סבו, באמצע מאי 2014, גילה כי בחלקת הקבר שבה היו טמונות רגליו נקבר אדם אחר, וכי המצבה נעלמה. הוא פנה לבית העלמין להתלונן על האירוע, ולטענתו, לא קיבל תשובה ברורה. לדבריו, עובדי בית העלמין התחמקו ממתן מענה, ואחד מהם אמר כי איבריו הועברו לקבר אחים בקצה השני של בית העלמין בשל מצוקת מקום.

בעת פתיחת הקבר, הוצאה ממנו שקית עם עצמות רגליים ושקית נוספת שהכילה גרב לבן, שאותו אמו של חיים זיהתה כשייכת לו. השקיות נשלחו למכון הפורנזי בירושלים להשוואת פרופיל ה-DNA של חיים, ועם קבלת התוצאות, הזדעזע חיים פעם נוספת. "ממצאי דוחות הבדיקה של המכון הפורנזי הם כי פרט לעצם השוק התואם את פרופיל ה-DNA של התובע, אין ולא נמצא כל איבר נוסף מהאיברים החסרים", נכתב בדוח שהוגש בכתב התביעה שהגיש לאחרונה נגד המועצה הדתית רמלה.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "בית העלמין 'רמלה' הקצה חלקת קבר ייעודית, שבה נקברו אברים לאחר מקרים קשים מעין אלו. חלקה זו היא ציבורית ואינה נרשמת על שם אדם כלשהו, וכמובן שאינה נרכשה על ידי המלין, אך בכל זאת, הניח זה על המצבה באופן עצמאי שלט המאזכר את שמו. בשלב כלשהו, עלה צורך בפיתוח בית העלמין ועל כן, הועתקה חלקת הקבר אל מקום סמוך".

עוד נמסר כי "מאחר שמדובר במקרה חריג ולפנים משורת הדין ובשים לב למצבו הרפואי, הוצעה לו חלקת קבר ללא תשלום ובו ייקברו אבריו, אך זה דחה את ההצעה ובתמורה פנה להליך משפטי המתנהל הימים אלו. יש לציין, כי מחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט מטעם הנתבעת, נראה כי אין שחר לטענת מצבו הנפשי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו