ספיישל פסח במלתחה: כך תעשי את זה נכון ובהצלחה

ספיישל פסח במלתחה: כך תעשי את זה נכון ובהצלחה

מחקרים רבים כבר הוכיחו שהשלב הראשון שמקדם אותנו אל הסדר בארון הוא שלב הזריקה, אך מה נעשה שיש כמה בגדים שמסרבים לצאת לנו מהלב? בדיוק בשבילם סידרנו לכן מדריך מיוחד שאיתו תוכלו צעד אחר צעד להגיד שלום לבגדים המיותרים ולהתקדם אל עבר הסדר הנכסף

author-image
מתקשה להיפרד מבגדים ישנים? כך תצליחי להתגבר
  לזרוק בסטייל ולהתקדם עוד שלב אל עבר הסדר הנכסף (צילום:שטארסטוק)

מחקרים רבים כבר הוכיחו שהשלב הראשון שמקדם אותנו אל הסדר בארון הוא שלב הזריקה, שהוא גם השלב הכי קשה אצל לא מעט מאיתנו. (כי מה אנחנו אוהבות יותר מבגדים שלנו?) אבל למזלנו לא מעט שיטות פותחו על מנת לעזור לכן להיפטר בקלות מכל הבלגן והבגדים המיותרים ולהתקדם בצעד גדול אל עבר הסדר הנכסף.

1.חוק השנתיים

השליכו בגדים וחפצים שלא השתמשתם בהם בשנתיים האחרונות- כאלה שכבר לא במידה או בטעם שלכן. אל תחשבו אפילו לשים דברים במקום, לפני שסיימתם את תהליך הזריקה. התחילו בכך שתרוקנו מדפים לערימה ותתחילו למיין מתוכם את הבגדים שלא זכור לכן שלבשתן החל מהשנתיים האחרונות.

השאירו לכן נבחרת מנצחת של בגדים (צילום: שטארסטוק)

2. התחילו מהקל אל הקשה

התחילו לזרוק את כל הבגדים שבטוח לא תלבשו אי פעם ורק אז תעברו אל הבגדים והפריטים שיש להם ערך סנטימנטלי עבורכן, אותן תשאירו בערמה שתחכה למיון הסופי.

3. זרקו את כל מה שכבר לא גורם לכן אושר

גורו הארגון והסדר של יפן מארי קנדו, ממליצה על שיטה מיוחדת להתפטר מבגדים וחפצים מיותרים. השיטה שלה מציעה לקחת כל בגד שאתם מתלבטים במיוחד ותחשבו אם הוא גורם לכם אושר. "זה משהו שיודעים מיד", ‬מבטיחה קונדו. "החזיקו אותו ביד כאילו אתם בוחנים תצוגה בחנות שאתם מאוד אוהבים‭."‬ אם הוא לא מעורר שמחה, הגיע זמנו של הפריט המסוים לצאת מהבית.

4. המיון הסופי- שיטת המזוודה 
תחשבו אם הייתן צריכות לארוז מזוודה, האם הייתן לוקחות את אותו הבגד? במידה ואתן מתלבטות שאלו את עצמכן לפני זריקת הבגד, מספר שאלות שיכולות להרגיע את המצפון: האם אתן באמת זקוקות לבגד הזה?, זוכרות את הפעם האחרונה שלבשתן אותו? האם הבגד הזה מקל עלי? האם אני משתמשת בו יותר מפעם בחודש? במידה ועניתן על הכול לא אין לכם עוד שום סיבה לשמור אותו אצלכן בארון.

התחילו מהקל אל הקשה (צילום:שטארסטוק)

5. שיטה לבגדים סרבנים

למרות הכול נשארה לכן עדין ערמה של בגדים ופריטים שמסרבים לצאת מהלב שלכן, ואתן ממש לא מסוגלות נפשית להיפרד ממנה? השיטה הבאה עשויה לעזור לכן-  קחו ארגז או שקית גדולה והכניסו את כל אותם פריטים ובגדים סרבנים, השאירו אותה במשך כמה ימים בפינה רחוקה ממכן (במחסן או בכניסה לבית) ובמידה ולא הרגשתן בחוסרם יהיה לכם הרבה יותר קל משם לזרוק אותם או להעביר אותם הלאה

6. תעבירו אותם הלאה

יעשה לכם הבה יותר טוב בלב לדעת שהבגדים שאתן זורקות יעברו למטרה טובה או אנשים אהובים. לכן מומלץ להעביר את הבגדים המיותרים לחברות טובות שירצו ליהנות מהבגד או לתרום אותם לעמותות/ ארגוני צדקה כגון: פתחון לב, ויצ"ו ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בדיוק
| 03-04-2017 22:57
עשיתי בדיוק ככה לפני כמה ימים וזה עבד יפה מאד ....
2
השיטה שאם לא לבשנו כבר שנתיים
| 03-04-2017 23:25
טובה מאוד. כי גם אם לובשים בגד פעם אחת בשנה סימן שהוא צריך להשאר.