הרב אליקים לבנון לסרוגים: "רוצים להכחיד את מערכת הכשרות במדינת ישראל"

הרב אליקים לבנון לסרוגים: "רוצים להכחיד את מערכת הכשרות במדינת ישראל"

רב השומרון מצטרף לביקורת על כוונת צהר להקים גוף כשרות מתחרה לרבנות. "הרעיון של הפרטת מערכת הכשרות הוא רעיון נוראי. גם הדרך לגיהנם רצופה בכוונות טובות"

author-image
"רוצים להכחיד את מערכת הכשרות במדינת ישראל"
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

רב השומרון הרב אליקים לבנון מצטרף לביקורת על כוונתו של יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, להקים מערך כשרות מתחרה לרבנות.

"מערכת הכשרות היא מערכת מסועפת הבנויה מאלפי חלקיקים וחלקים. חכמים אומרים שמי שלא בקיא בטיב גיטין וקידושין על יהי לו עסק עמהם", אומר לסרוגים הרב לבנון המשמש גם כיו"ר ארגון הכשרות 'כושרות' ומרבני ארגון חותם.

"כך גם במערכת הכשרות, כדי להבין במערכת הכשרות ולתת עצות איך לייעל ולתקן, חייבים להיות בתוך המערכת פנימה, דהיינו לסייר בבתי מלון, במשחטות, במחלבות, מסעדות לשוחח עם מאות ואלפי משגיחים ורבנים נותני כשרות, רבנויות, להכיר את העסק מבפנים, ואז לחוות דעה."

להכחיד את מערכת הכשרות במדינת ישראל

על הרעיון שנשמע בחוגים הליברלים של הציונות הדתית, להפריט את מערך הכשרות אומר הרב לבנון: "הרעיון של הפרטת מערכת הכשרות הוא רעיון נוראי. הוא רעיון של אנשים טובים ויקרים שאין ספק שכוונתם לשם שמיים, אבל הדרך לגיהנם רצופה בכוונות טובות, ומה שהם רוצים לעשות זה לא פחות מאשר להכחיד את מערכת הכשרות במדינת ישראל. כוונותיהם טובות אבל הדרך שלהם תוביל להפרטה וכניסת גופים פרטיים.

כל אחד יוכל לתת כשרות ולכתוב בגדול כשר על מה שהוא מכין, להאכיל נבלות וטריפות, לכתוב על זה כשר, ולקבל גושפנקא של בית המשפט הגבוה מפני שיש מערכת כשרות מופרטת והכל אפשרי במערכת כזאת."

לחזק את הרבנות מבפנים

הטענות כנגד הרבנות הראשית הן טענות נכונות וודאי שיש צורך לעשות בדק בית בכל מערכת הכשרות של הרבנות הראשית. ארגון כושרות שעומד לימין הרבנות הראשית לחזק אותה לצאת עצות והדרכות וכיוונים טובים וחדשים. זו הדרך הנכונה לייעל ולחזק את מערכת הכשרות במדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שמערכת חליפית תבוא להחליף את הרבנות הראשית בפעולתה. אנחנו נחזק את הרבנות הראשית ונבנה יחד איתה מערכת כשרות לתפארת מדינת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין מניעה של כשרות יאיר לפיד וליברמן
צודקים | 31-03-2017 7:07
לפי בגצ כשרות יכולה להיות לא לפי ההלכה..... כלומר כשרות לפיד תוציא תעודה למקום שמגיש בייקון בשבת... וישימו שלט ענקי .. כשר