ליברמן שוב התקפל: סגירת ההסדר בעלי - בוטלה - סרוגים

ליברמן שוב התקפל: סגירת ההסדר בעלי – בוטלה

שר הבטחון אביגדור ליברמן שוב מתקפל. מנכ"ל משרד הבטחון ביטל את השימוע לרב אלי סדן, בשל חוות דעת משפטית הקובעת כי סגירת המכינה אינה בסמכותו. מה נשאר - נקמה קטנונית

author-image
ליברמן שוב התקפל: סגירת ההסדר בעלי - בוטלה
  שוב התקפל. ליברמן (יונתן זינדל/פלאש90)

ושוב בפעם המי יודע כמה, שר הבטחון אביגדור ליברמן מתגלה כנמר של נייר ולא מצליח לקיים איום שלו. אחרי שלא חיסל את הנייה בתוך 48 שעות, ולא הצליח להוציא את גלי צה"ל מצה"ל, כעת הוא מתקפל גם באיום שלו על המכינה בעלי.

אחרי שלפני שבועיים הודיע על סגירת מסלול ההסדר במכינה בעלי (שמכיל כ-10 תלמידים בלבד), היום הוא מתקפל.

הבוקר פרסמנו בסרוגים כי היועץ המשפטי לממשלה, פרסם חוות דעת לפיה הסנקציה שמבקש ליברמן לנקוט כנגד המכינה בגלל דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, אינה בסמכותו, כולל סגירת מסלול ההסדר במכינה. בעקבות ההודעה, שיגר משרד הבטחון הודעת ביטול לרב אלי סדן בה נכתב:

 

"נוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה, הנני להודיעך על ביטול השימוע שנקבע לכם בעניין הסרת ישיבת ההסדר בעלי מרשימת הישיבות המוכרות בעקבות התבטאויותיו הקשות של הרב יגאל לוינשטיין."

במקום עונש נקמה במכינה

השימוע היה אמור להתקיים היום, אך כאמור בוטל. במקומו יוזמן הרב אלי סדן לשימוע חדש, כדי לבטל את ההטבה למכינה בעלי, שיכולה לתת ליותר תלמידים דחיית שירות גם בשנה ב'.

"עם זאת, ללא כל קשר להתבטאות האמורות של הרב לוינשטיין וכפי שציינתי במכתבי שבסימוכין בכוונת שר הבטחון לבטל את ההבחנה הנהוגה היום בין מוסדות בני דוד עלי לבין המכינות הקדם צבאיות האחרות", כותב מנכ"ל משרד הבטחון אודי אדם. "בעניין אי ההגבלה של המכינה במכסות דחיית גיוס לחניכים בשנה ב' ובמכסות המעבר של החניכים בתוך מוסדות עלי ולמוסדות אחרים, זאת בשל הפגיעה בשוויון אל מול כלל המכינות הקדם-צבאיות המוכרות בעניין זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו